MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=58440
Strona 1 z 2

Autor:  lolo0 [ ndz kwie 22, 2012 8:55 am ]
Tytuł:  M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

Witam!
Mam problem związany z wtryskiem rozruchowym. Kiedy jest podłączona kostka niebieska przy rozdzielaczu silnik ciężko zapala i co ciekawe nie chodzi pompka paliwa. Kiedy rozłączę kostkę, pompka podaje cały czas paliwo i się nawet nie wyłącza jak nabije ciśnienie! Silnik zdecydowanie lepiej zapala. Problem się zaczyna jak auto postoi po jeździe i chcemy zapalić auto. Trzeba długo go kręcić by zapalił.
Moje pytanie. Co steruje wtryskiem rozruchowym? Można to jakoś zdiagnozować, naprawić? Czego ewentualnie mam szukać? Czy wtrysk rozruchowy robi jakieś zwarcie, że nie włącza pompki paliwa?

Pozdrawiam!

Załączniki:
new_DSC00027.jpg
new_DSC00027.jpg [ 36.21 KiB | Przejrzano 2067 razy ]

Autor:  neocc [ ndz kwie 22, 2012 11:22 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

Z tego co wiem to wtryskiem rozruchowym steruje wyłącznik termiczno czasowy. Jest on umieszczony w głowicy. Przychodzi do niego masa z wtrysku rozruchowego i plus do grzania bimetalu który ma rozłączyć rozruchowy po osiągnięciu temperatury.

Ja w swoim m102 też walczę z tym wtryskiem i wiem, że ten wyłącznik mam padnięty. Sprawdzić go możesz omomierzem. Między pinem G a masą ma być 80 omów a między W a masą nieskończoność. Zaś między W a G nieskończoność lub 70 omów zależy jakie masz parametry tego wyłącznika. Ja akurat podałem ci wartości do 20 stopni. Ale mam całą tabelkę do jakiego wyłącznika mają być dane wartośći.

Ja mam pytanie do innych czy ten wtrysk rozruchowy działa za każdym razem nawet przy gorącym silniku, czy tylko na zimnym???

Autor:  Marian-m110 [ ndz kwie 22, 2012 9:05 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

Witam też mam ten kłopot myślałem że włącznik termiczny podaję złe wartości po podłączeniu opornika z wartością 80 ohm zapalił super ale tylko raz. Kupiłem nowy oryginał masa kasy i nic dalej tak samo. Zapomniałem dodać żę chodzi o M110

Autor:  lolo0 [ ndz kwie 22, 2012 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

A dlaczego jak jest podłączona ta wtyczka(niebieska) to nie chodzi pompka paliwa, a jak ja odłączę chodzi cały czas? Przekaźnik jest sprawny...

Pozdrawiam!

Autor:  neocc [ ndz kwie 22, 2012 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

A patrzyłeś czy podaje 12v na wtyczkę rozruchowego?

Autor:  asor [ wt kwie 24, 2012 8:37 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

lolo0 pisze:
A dlaczego jak jest podłączona ta wtyczka(niebieska) to nie chodzi
pompka paliwa, a jak ja odłączę chodzi cały czas? Przekaźnik jest
sprawny...


To jest wyłącznik sterowany dźwignią przepływomierza. Uruchamia pompę paliwa, kiedy silnik pracuje a wyłacza po zatrzymaniu silnika nawet przy załączonym zapłonie. Wtryskiwacz rozruchowy uruchamiany jest przy odpowiednio niskiej temperaturze silnika w momencie załączenia rozrusznika i wyłaczany po osiągnięciu zadanej temperatury, lub zatrzymaniu silnika (wyłącznikiem w przepływomierzu właśnie).

Autor:  neocc [ wt kwie 24, 2012 9:02 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

Nie wiem jak jest w m110 ale w m102 na pewno ten wyłącznik nie jest sterowany dźwignią przepływomierza. W m102 jest wyłącznik wtrysku rozruchowego na dźwigienkach od przepustnicy.
Jeżeli rozruchowy działą tylko w iskich temperaturach, to wniosek jest taki, że muszę wsadzić ten termiczno-czasowy do lodówki i potem pomierzyc jego oporności.

Mam jeszcze takie pytanie czy zbyt uboga mieszanka może być przyczyną ciężkiego zapalania silnika??? Ponieważ mam takie zjawisko:
-Kręcę długo rozrusznikiem to po 10 obrotach odpali na ciepłym silniku oczywiście.
-Kiedy wcisnę minimalnie pedał gazu to odpala na "dotyk"
(Ciśnienia sterujące mam pomierzone na ciepłym mam 3,4 bara)

Autor:  asor [ wt kwie 24, 2012 9:30 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

neocc pisze:
Nie wiem jak jest w m110 ale w m102 na pewno ten wyłącznik nie jest
sterowany dźwignią przepływomierza. W m102 jest wyłącznik wtrysku
rozruchowego na dźwigienkach od przepustnicy.

Ten wyłacznik tak naprawdę służy głównie do sterowania pompą paliwa, z rozruchem ma tylko taki
związek, że wyłącza wszystko jeśli silnik nie odpali. On syganalizuje pracę silnika.

neocc pisze:
Jeżeli rozruchowy działą tylko w iskich temperaturach, to wniosek jest taki, że muszę
wsadzić ten termiczno-czasowy do lodówki i potem pomierzyc jego
oporności.

Ważniejsze jest działanie styków, oporności dotyczą grzałki NTC, sterowanie rozruchem jest zero-jedynkowe.

neocc pisze:
Mam jeszcze takie pytanie czy zbyt uboga mieszanka
może być przyczyną ciężkiego zapalania silnika??? Ponieważ mam takie
zjawisko:
-Kręcę długo rozrusznikiem to po 10 obrotach odpali na ciepłym silniku oczywiście.
-Kiedy wcisnę minimalnie pedał gazu to odpala na "dotyk"
(Ciśnienia sterujące mam pomierzone na ciepłym mam 3,4 bara)

Jeżeli musisz kręcić pry uchylonej przepustnicy, to raczej masz za bogata mieszankę.

Autor:  lolo0 [ wt kwie 24, 2012 9:12 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

To jest wyłącznik sterowany dźwignią przepływomierza. Uruchamia pompę paliwa, kiedy silnik pracuje a wyłacza po zatrzymaniu silnika nawet przy załączonym zapłonie. Wtryskiwacz rozruchowy uruchamiany jest przy odpowiednio niskiej temperaturze silnika w momencie załączenia rozrusznika i wyłaczany po osiągnięciu zadanej temperatury, lub zatrzymaniu silnika (wyłącznikiem w przepływomierzu właśnie).[/quote]

Czyli rozumiem, że wszystko z nim jest OK? Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny? Jest to element wymienny?
Dzisiaj rozmiawiałem ze znajomym i stwierdził po zagłębieniu się w temacie, że jest to czujnik ciśnienia paliwa i jak jest uszkodzony to może dlatego nie włączać pompki paliwa... Czy to dobry trop, czy trzymać się teorii Kolegi asor?

Pozdrawiam!

Autor:  asor [ śr kwie 25, 2012 8:35 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

lolo0 pisze:
Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny?


Przy włączonym zapłonie wychyl lekko palcem klapę przepływomierza. Powinna uruchomić się pompa.

Autor:  howser [ śr kwie 25, 2012 8:42 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

lolo0 pisze:
Czyli rozumiem, że wszystko z nim jest OK? Można to jakoś sprawdzić czy ten wyłącznik jest sprawny? Jest to element wymienny?
Dzisiaj rozmiawiałem ze znajomym i stwierdził po zagłębieniu się w temacie, że jest to czujnik ciśnienia paliwa i jak jest uszkodzony to może dlatego nie włączać pompki paliwa... Czy to dobry trop, czy trzymać się teorii Kolegi asor?


Kolega Asor ma 100% racji,
W starszej generacji wtrysków (tj przed 80 rokiem) pompa paliwa była uruchamiana za pomocą tego wyłącznika, który to sterowany jest położeniem tarczy spietrzającej układu. Pompa uruchamia sie w momencie kręcenia rozrusznika. W nowszej generacji (tj srebny rozdzielacz) ten wyłącznik został zastąpiony przekaznikiem który uruchamia pompe paliwa juz w momencie włączenia zapłonu.

Pozdro

Autor:  lolo0 [ śr kwie 25, 2012 6:26 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

Witam!
Sprawdzałem dziś i Kolega asor miał rację. Po podpięciu tej wtyczki i palcem naciskając klapę przepustnicy jest załączana pompa paliwa. Mam jeszcze tylko jedno pytanie: po jakim czasie powinien zapalić silnik(starszy układ sterowania). Ja muszę go kręcić "na ciepło" około 5 sekund... Jest to w normie, czy doszukiwać się jakiejś usterki?

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za naprowadzenie na właściwy trop :)

Autor:  asor [ czw kwie 26, 2012 8:46 am ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

lolo0 pisze:
Ja muszę go kręcić "na
ciepło" około 5 sekund... Jest to w normie, czy doszukiwać się jakiejś
usterki?

Moim zdaniem za długo. Przyczyn może być wiele - na początek sprawdził bym to co najprostsze:
Czy na ciepłym silniku bypass termiczny (takie dysk do którego dochodzą dwie rurki) jest całkowicie zamknięty i czy wtryskiwacz rozruchowy nie włącza się w czasie kręcenia rozrusznikiem (odepnij wtyczkę od rzruchowego i wepnij w nią żaróweczkę).

Autor:  neocc [ czw kwie 26, 2012 6:38 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

A jak wciśniesz gaz w podłogę to odpala od razu?

Autor:  lolo0 [ pt kwie 27, 2012 12:54 pm ]
Tytuł:  Re: M110 sterowanie wtryskiem rozruchowym

neocc pisze:
A jak wciśniesz gaz w podłogę to odpala od razu?


Nie, nic to nie daje...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/