MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 26, 2012 7:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Panowie prosze o szybka odpowiedz bo za dialba nie pamietam, w silniku Om 616 regulujac zawory ustawiamy :
a) luz miedz walkiem a krzywka czy
b) miedzy krzywka a zaworem?
prosze o szybka odpowiedz bo maszyna rozebrana stoi.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw kwie 26, 2012 11:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
między wałkiem i dżwignią. Ssący 0.1 , wydechowy 0.3 na zimno albo 0.05 więcej na ciepło (60st)


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Jestes pewny tego co piszesz? Skad masz takie widomosci? Poprzesz literatura? Wydaje mi sie to nielogiczne, a bardziej logiczne ze miedzy krzywka a zaworem. Moze inni sie ustosunkuja?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt kwie 27, 2012 11:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A co to za różnica gdzie mierzysz? ważne aby pomiar był odpowiednio wyskalowany. Na wałku nie ma problemów z rowami i zużyciem. W przypadku tego silnika to zdaje się nawet nei ma znaczącej dźwigni.
Tu są skany wklejone
http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/107729-valve-adjustment-om615-616-617-fyi.html

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob kwie 28, 2012 2:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Etzold "sam naprawiam..."
między krzywką a zaworem jest dźwignia [jezyk3]
Na chłopski rozum taki pomiar jest dokładniejszy, bowiem na dżwigni od strony zaworu przy dużym przebiegu może się zrobić zagłębienie utrudniające dokładny pomiar.


Na górę
Post: ndz kwie 29, 2012 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
No to ku...a ustwialem luz nie tam gdzie trzeba, bo na moj chlopski rozum to tylko miedzy dzwignia a zaworem jest ruch prostoliniowy na ktorym mozna okreslic luz.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl