MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulacja zaworow
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=58480
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ czw kwie 26, 2012 7:15 pm ]
Tytuł:  Regulacja zaworow

Panowie prosze o szybka odpowiedz bo za dialba nie pamietam, w silniku Om 616 regulujac zawory ustawiamy :
a) luz miedz walkiem a krzywka czy
b) miedzy krzywka a zaworem?
prosze o szybka odpowiedz bo maszyna rozebrana stoi.

Autor:  desperado [ czw kwie 26, 2012 11:26 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworow

między wałkiem i dżwignią. Ssący 0.1 , wydechowy 0.3 na zimno albo 0.05 więcej na ciepło (60st)

Autor:  diablos25 [ pt kwie 27, 2012 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworow

Jestes pewny tego co piszesz? Skad masz takie widomosci? Poprzesz literatura? Wydaje mi sie to nielogiczne, a bardziej logiczne ze miedzy krzywka a zaworem. Moze inni sie ustosunkuja?

Autor:  ukaniu [ pt kwie 27, 2012 11:35 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworow

A co to za różnica gdzie mierzysz? ważne aby pomiar był odpowiednio wyskalowany. Na wałku nie ma problemów z rowami i zużyciem. W przypadku tego silnika to zdaje się nawet nei ma znaczącej dźwigni.
Tu są skany wklejone
http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/107729-valve-adjustment-om615-616-617-fyi.html

Autor:  desperado [ sob kwie 28, 2012 2:07 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworow

Etzold "sam naprawiam..."
między krzywką a zaworem jest dźwignia [jezyk3]
Na chłopski rozum taki pomiar jest dokładniejszy, bowiem na dżwigni od strony zaworu przy dużym przebiegu może się zrobić zagłębienie utrudniające dokładny pomiar.

Autor:  diablos25 [ ndz kwie 29, 2012 10:34 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworow

No to ku...a ustwialem luz nie tam gdzie trzeba, bo na moj chlopski rozum to tylko miedzy dzwignia a zaworem jest ruch prostoliniowy na ktorym mozna okreslic luz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/