MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

olej+plyn do M115
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=58751
Strona 1 z 2

Autor:  misza1 [ czw maja 24, 2012 1:32 pm ]
Tytuł:  olej+plyn do M115

Witam
Mam pytanko jaki proponujecie wlac olej i płyn cieczy chłodzącej do slinika M115(123043-beczka coupe na gażniku-250tys przebiegu, silnik w dobrym stanie wizualnie)
PS.Jakie sa pojemnosci układów, pytam zeby się upewnić, z tego co się zorientowałem:
-olej 6L (w książce obsługi dozwolony jest 10w40-czy taki wlac zeby nie wypłukał silnika czy 15w40)
-płyn chłodniczy 10L (borygo czy petrygo?)
-olej wspomagania kierownicy (1,6 L, jaka lepkość?)
-płyn hamulcowy juz kupiłem DOT4 (1L)

Autor:  darus [ czw maja 24, 2012 5:00 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Olej do wspomy ATF II, na dole zbiorniczka powinien byc filterek, który warto też wymienić. Olej 10W troszke ryzyka jest, ale są tacy co zmienili z minerała i nic nie cieknie. Reszta płynów tak jak napisałes.

Autor:  misza1 [ pt maja 25, 2012 8:01 am ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Dzięki,
filterek do wspomagania gdzie dostanę?(ASO, inne metody dystrybucji)??

Autor:  darus [ pt maja 25, 2012 6:28 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Są w ASO, ale w zamiennikach też są. Nawet w ASO nie bedzie to duży koszt. Spytaj w np. w intercarsie.

Autor:  misza1 [ wt lip 03, 2012 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

darus pisze:
Są w ASO, ale w zamiennikach też są. Nawet w ASO nie bedzie to duży koszt. Spytaj w np. w intercarsie.


Zgadza sie, dzięki darus, dostałem w IC, jednak po wymianie przekładni okazało sie ze "nowo załozona" tez ma luz, więc szukam przekładni bez luzów jak by ktos miał na zbyciu (najlepiej na sląsku zeby było można odebrac osobiście)
Po spuszczeniu starego oleju wymieniłem na nową miskę olejową i uszczelkę, a na koniec zaryzykowałem i zalałem półsyntetykiem 10w40 Mobil'a
A tak sie prezentuje obecnie:
Obrazek

Autor:  howser [ ndz lip 08, 2012 10:52 am ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

misza1 pisze:
-płyn chłodniczy 10L (borygo czy petrygo?)


przed zalaniem układu dobrze jest go przeczyścić (np chemią)
Petrygo czy borygo to do poloneza się wlewa, proponuje koncentrat z Mobila [palacz]

misza1 pisze:
jednak po wymianie przekładni okazało sie ze "nowo załozona" tez ma luz, więc szukam przekładni bez luzów jak by ktos miał na zbyciu (najlepiej na sląsku zeby było można odebrac osobiście)


przekładnie lepiej jest zregenerować, ponieważ ciężko trafić w dobrym stanie,
ewentualnie możesz tez samemu zniwelować luz na przekładni, poprzez odkręcenie śruby regulacyjnej [palacz]

Skoro jestes z Jaworzna to śmiało pisz: admin@mb.slask.pl

Pozdrawiam

Autor:  Danek [ śr lip 11, 2012 9:51 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Miskę olejowa kupiłeś oryginalną czy zamiennik?
Dużo było syfu w starej???
Mój ma półsyntetyk Mobil 10 w 40 z takim samym silnikiem i jest wszystko O.K.
Firma lauber specjalizuje się w regeneracji części samochodowych.

Autor:  misza1 [ ndz sie 05, 2012 1:21 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Miska zamiennik MEYLE(made in Germany)i pasuje ok, założyłem z nową uszczelką na czerwonym silikonie odpornym na wysokie temperatury.
Stara rzeczywiście była zasyfiona i lekko uderzona a naprawa nie opłacalna(piaskowanie i malowanie proszkowe wychodzi podobnie cenowo co nowa). Na razie silnik nie cieknie.
Co do przekładni pomogło odkręcenie śruby, podchodzę do tego ostrożnie i odkręcam o pół obrotu, jest lepiej ale to jeszcze nie to...

Autor:  misza1 [ śr wrz 12, 2012 10:31 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Mam pytanko odnośnie stacyjki ze zdjęcia
Obrazek
Do czego służą dwa wystające bolce i gdzie się je podpina (czyżby to było jakieś podciśnienie?-na zdjęciu po prawej stronie)
Dodam ze u mnie nie działa blokada kierownicy i podejrzewam ze ma to z tym związek

Autor:  Omen [ czw wrz 13, 2012 8:31 am ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Tak, od podciśnienia.

Autor:  misza1 [ czw wrz 13, 2012 9:20 am ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Omen pisze:
Tak, od podciśnienia.

Dzięki, a schemat tego jak to podpiąć?

Autor:  misza1 [ śr wrz 19, 2012 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Namierzyłem coś takiego
http://mb.bolinko.org/cpg/displayimage. ... play_media

I teraz pytanie czy przy silniku M115 (W123 c I seria) jest gdzie to podpiąć?

Autor:  stówa [ śr wrz 19, 2012 10:21 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

O ile dobrze pamiętam to wężyk brązowy z niebieskim paskiem idzie od króćca bliżej korpusu stacyjki do gaszaka, natomiast dalej od korpusu jest wężyk brązowy bez paska.

Autor:  misza1 [ czw wrz 20, 2012 11:53 pm ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

stówa pisze:
O ile dobrze pamiętam to wężyk brązowy z niebieskim paskiem idzie od króćca bliżej korpusu stacyjki do gaszaka, natomiast dalej od korpusu jest wężyk brązowy bez paska.

stówa, tyle ze ja nie mam żadnej instalacji(brak wężyków :brązowy+brązowy z niebieskim paskiem)
Jedyne dodatkowe podciśnienie jakie mam to do foteli

Autor:  stówa [ pt wrz 21, 2012 7:17 am ]
Tytuł:  Re: olej+plyn do M115

Nie doczytałem jakiego masz Mietka. U mnie do takiej stacyjki podłączone są wężyki tak jak napisałem. Mam 300D. Pozdrawiam. Janusz

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/