MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 25, 2012 3:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Jako że nie posiadam zbyt rozległej wiedzy na temat tego modelu mam kilka pytań na które do tej pory nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w sieci:

- przy opcji wyposażenia z białą kierownicą w jakim kolorze jest wewnętrzny element - w kolorze tapicerki czy zawsze beżowy?
- czy 250SE '66 powinien mieć w standardzie pneumatyczne zawieszenie?
-czy podwójne okrągłe reflektory (jak w W108) są zarezerwowane dla wersji US, a Europejska ma zawsze pełne szklane?

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 3:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
frugoman pisze:
czy 250SE '66 powinien mieć w standardzie pneumatyczne zawieszenie?


Proszszszsz: http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... ahrwerk/en

Cytuj:
Front-wheel suspension: double wishbone
Rear-wheel suspension: single-joint swing axle with hydropneumatic compensating spring and level control

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 7:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Sęk ju, znaczy ma. To jedną zagadkę mam z głowy. Fajna stronka tak na marginesie, byłem na niej kilka razy ale jakoś nie zwróciłem uwagi na zakładkę wiki.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: ndz maja 27, 2012 9:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
frugoman pisze:
-czy podwójne okrągłe reflektory (jak w W108) są zarezerwowane dla wersji US, a Europejska ma zawsze pełne szklane?


co do drugiej zagadki, jestem prawie pewien że była opcja, zamówienia takich reflektorów na Europe.
Nie podam niestety źródła.

Cytuj:
- przy opcji wyposażenia z białą kierownicą w jakim kolorze jest wewnętrzny element - w kolorze tapicerki czy zawsze beżowy?


Z uwagi na remont mojej 111, naoglądałem się sporo zdjęć 111 coupe [hihi] - biała kierownica zawsze miała beżowy środek, chyba że ktoś przełożył czarny [chory]
Wygooglaj sobie środek 111, zobacz czy którykolwiek ma w kolorze tapicerki ? Np. w przypadku niebieskawego wnętrza...wyglądało by to co najmniej paskudnie.

_________________
Kubitus


Na górę
Post: ndz maja 27, 2012 11:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
frugoman pisze:
-czy podwójne okrągłe reflektory (jak w W108) są zarezerwowane dla wersji US, a Europejska ma zawsze pełne szklane?


jak będziesz oglądać zdjęcia na googlach to zauważysz że podwójne reflektory są zarówno w wersji USA jak i Europa, USA po bokach tych dwóch okrągłych lamp ma po prostu zaślepki, europa natomiast ma tam kierunek od zewnętrznej i postojówkę od wewnętrznej, typu lamp nie rozpracujesz po numerze nadwozia, jest to dopiero widoczne z daten kartą, wtedy masz wypisanego producenta czy co Bosch, czy Hella jak się nie mylę

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz maja 27, 2012 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Przednie światła podwójne miały wszystkie wersje amerykańskie ale również wersje europejskie – chyba w opcji od ’65 (choć nie potrafię odnaleźć gdzie to czytałem). Czyli odwrotnie – klosz występował (zarezerwowany był) tylko w wersji euro, ponieważ w USA nie spełniał norm bezpieczeństwa, natomiast podwójne światło spotykałeś tu i tam.
W odróżnieniu od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, które zawsze w modelach USA składały się z dwóch lampek po bokach, a dla wersji euro zawsze monoblok pod spodem.

Na szybko znalazłem to:
http://www.heckflosse.nl/28035ccv.htm

Odnośnie kierownicy; Kubitus dobrze prawi, jeśli chodzi Ci o kość słoniową, kierownica Ivory (opcja dodatkową wyposażenia) miała beżowy środek.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: wt maja 29, 2012 9:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za pomoc. Przeszliście to ćwierćfinału ;)
Kolejne pytanie: jak włączyć wycieraczki? Z tego co ustaliłem powinien być pociągany włącznik przy włączniku świateł ale go nie ma. Nożny włącznik wycieraczek+spryskiwacza działa ale to niepraktyczne na dłuższą metę.
Załącznik:
wlacznik w111.jpg
wlacznik w111.jpg [ 36.49 KiB | Przejrzano 1084 razy ]

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: śr maja 30, 2012 11:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Może przy odnawianiu drewna ktoś zapomniał i zakleił dziurę na włącznik wycieraczek....
chyba po kabelkach musisz dojść gdzie go wkitrali..bo u mnie także powinien być właśnie w tym miejscu gdzie u ciebie brakuje dziurki.

_________________
Kubitus


Na górę
Post: śr maja 30, 2012 9:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
frugoman pisze:
Dzięki za pomoc. Przeszliście to ćwierćfinału ;)
Kolejne pytanie: jak włączyć wycieraczki? Z tego co ustaliłem powinien być pociągany włącznik przy włączniku świateł ale go nie ma. Nożny włącznik wycieraczek+spryskiwacza działa ale to niepraktyczne na dłuższą metę.
Załącznik:
wlacznik w111.jpg


….czy to ma coś wspólnego z nieprzebranym kłębowiskiem kabli pod deską, które kiedyś było wzorową instalacją ?

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: czw maja 31, 2012 9:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
No zobaczymy, na razie wszystko zostało wywleczone, zegary wyjęte (działał tylko prędkościomierz i ciśnienie oleju) i jakoś powoli dojdziemy do ładu.
Kubitus fornir na desce nie wygląda na nowy, widziałem zdjęcia sprzed remontu blacharskiego i tego cięgna od wycieraczek już wtedy nie było. Ciekawa sprawa.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl