MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 10, 2012 12:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
Witam mam dziwny problem z którym nie może poradzić sobie kolejny już mechanik w mojej miejscowośći. Posiadam Mercedesa w123 230 c silnik m115.954 rok 1979 na gażniku. Auto odpala bezproblemowo i trzyma równe obroty na lpg oraz na benzynie.Wchodzi na obroty płynnie natomiast problem pojawia się przy hamowaniu.Auto jedzie a po nacisnięciu hamulca silnik gaśnie i nie chce odpalić .Odpala po jakims czasie.Gażnik był rozebrany wyczyszczony i wyregulowany serwo sprawdzone Pomocy .proszę o porady i pozdrawiam

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 1:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Gaśnie na benzynie czy na gazie ?

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 2:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
i na benzynie i na gazie

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 7:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Na gazie sprawdziłbym parownik (reduktor) ale jeśli występuje też na benzynie to nie pomogę.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 9:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
Sprawdź czy w chwili gdy nie chce zapalić jest iskra !

Ja miałem w jednym sprinterze przypadek że gasł gdy się skręcało w lewo przy predkości większej niż 70km/h
Okazało się że do jednego z modułow elktronicznych dostała się woda i na zakrętach jej zwierciadło sie przechylało i powodowała zwarcie.

Sprawdź więc instalację i aparat zapł pod tym kątem


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 9:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
ps. Ponieważ jakość elektroniki w instalacji gazowej jest o rząd wielkości gorsza niż elektronika oryginalna ( czyli ukł zapłonowy ) więc przyjżałbym się szczególnie układom od instalacji gazowej. Silnik gaśnie i długo nie chce zapalić gdy jednocześnie dostaje gaz i benzynę, co może spowodować uszkodzona elektronika gazu. Tutaj diagnostyka jest banalna, wystarczy zakręcić zawór na butli i zobaczyć czy zjawisko nadal występuje.


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 11:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak wygląda instalacja w silniku na gaźniku w Mercedesie, nie miałem z tym do czynienia. Za to kiedyś miałem Fiata 125p i też gasł podczas hamowania. Przyczyną była uszkodzona membrana w servowspomaganiu pompy hamulcowej. Już nie pamiętam czy puszczała lewe powietrze pod gaźnik czy za dużo zasysała z gaźnika powietrza? Nie pamiętam ale był to jakiś ważny związek. Po wymianie serwa problem przestał istnieć.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 3:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
serwo sprawdzone problem dalej jest aha i parownik też sprawdzony i dalej lipa

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 6:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
To co jest powodem gaśnięcia silnika?
To, że zdejmujesz gwałtownie nogę z pedału gazu,
czy to, że naciskasz pedał hamulca?
Czy gaśnie podczas jazdy?
Czy na postoju - po przegazowaniu, czy po naciśnięciu hamulca?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 6:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Coś mi sie zdaje że ty przy tym silniku masz Stromberga który potrzebuje podciśnienia aby zadziałał(Gruba rurka podpinana od spodu gaźnika) sprawdź gdzie masz ją wpiętą i jej stan.Następna sprawa to stan tłoczka w gaźniku,membrany,luzu na ośce przepustnicy itd itp.Czy silnik zawsze miał gaz?Gaśnięcie na gazie przy hamowaniu wyeliminujesz jeśli rura wlotu powietrza będzie skierowana w stronę kabiny i to powinien Ci powiedzieć każdy gazownik no chyba że sam założyłeś sobie instalację.A czy tam nie było strzału na gazie lub benzynie?


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 1:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Spotkałem się z takim samym objawem w M129, przyczyną były zatkane przewody od serwa. Chyba że je też sprawdzałeś.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
gaśnie podczas jazdy gdy naciskam hamulec .Na postoju można gazować 2 dni i ładnie pracuje i wkręca sie można też jechać tak długo dopóki nie zachamujesz.Zawsze chodził dobrze na gazie i benzynie.Strzału nie było.przewody od serwa sprawdzone

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 8:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Według mnie to masz pękniętą membranę w serwo i zasysa powietrze z dolotu. Gaźnik uzupełnia to paliwem i zalewa ją się świece. Przez to nie możesz później odpalić.
Albo... Masz zwarcie na światłach stopu i jak się zapalą to alternator "staje dęba", co raczej jest mało prawdopodobne.
Obstawiam na 99,99% - serwo.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 11:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Może odłącz serwo, zaślep przewód i zobacz czy dalej robi to samo. Tylko uwaga na hamulce bez wspomagania! Są słabe...

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pn cze 18, 2012 11:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
panowie dzięki za wszystkie porady problem znaleziony jakies gówienko w gażniku a jest to orginalny pierburg 175 cd ale chyba juz sobie dam spokój bo wyjechalem z kraju i nie bede mial czasu dalej bawic sie w te klocki

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl