MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 25, 2012 2:19 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 25, 2012 1:26 pm
Posty: 4
Numer GG: 1746287
Lokalizacja: Tarnów
Witam serdecznie forumowiczów!

Jestem miłośnikiem motoryzacji i coraz mocniej budzi się we mnie pragnienie kupienia/posiadania/troszczenia się o klasyka... Problem w tym, że nie mam doświadczenia z tego typu sprzętem... do tej pory 'wskrzeszałem' kilka zabytkowych motocykli, jednak nigdy Merca ;)

Rozglądając się wstępnie moje serce podbiły 107 i to w sumie zarówno SL jak i SLC.
Chciałbym z tego samochodu uczynić również pewną lokatę kapitału z myślą, że nie będę go sprzedawał minimum 10 lat... a po tym czasie (dbając o auto) ewentualnie sprzedać jeżeli nie z zyskiem, to przynajmniej nie tracąc na inflacji... ;)


Z tego co wywnioskowałem czytając różne opinie na forach to:
- lepiej kupić samochód w lepszej kondycji niż wydać majątek na renowację imposzukiwanie oryginalnych akcesoriów...
- lepiej unikać sprzętu z USA, bo silniki zdławione i zderzaki lipnie wyglądające...
- z dystansem patrzeć na okazje i 'tani' sprzęt...

A teraz do rzeczy:
- rozumiem, że miło mieć 80kzł i kupić ładne auto, ale nie mam... ;)
- co sądzicie o tego typu ogłoszeniach:

http://otomoto.pl/mercedes-benz-sl-450-4-5-C18778542.html

lub

http://moto.allegro.pl/zabytkowy-mercedes-w107-slc-1974-zlote-tablice-i2406163382.html

Proszę o przemyślenia na temat samochodów tego sortu.

I jeszcze jedno, jak wygląda sprawa z dokupieniem sztywnego dachu do SL. Widziałem kilka na Allegro... ale jak jest z mocowaniem itd.

Wielkie dzięki za wszystkie rady!


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 10:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Witam, dopóki nie kupiłem 560SL też mówiłem, że nie podoba mi się ameryka, gdy kupiłem tez miałem rozmyslenia czy nie przerobić na eu, ale szybko mi przeszło. 560SLma 230koni i naprawdę jeździ bardzo fajnie, mając ostatnio możliwość jazdy R129 500SL nie czułem szczególnie rożnicy- może ten mój jest jakiś żwawszy [palacz] . 450SL nie są szczególnie szybkie, to wina 3-biegowego automatu, ale za to ten gang silnika. Sztywny dach mocowany jest w 5 punktach, dwa w ramie szyby(na ramie szyby i z tyłu te same co do miekkiego dachu) i dwa na błotnikach. Ja nie jeżdżę zimą więc dach od 3 lat stoi, a materiałowy jest cały czas naprężony. Szukaj przede wszystkim egzemplarza w jak najlepszym stanie, poczytaj wątki Waldka 82 i anda, uzupełnij opis o adres a może ktoś z forum ma obok takie autko i będziesz mógł zobaczyć z czym to się je.Pozdrawiam

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 8:17 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 25, 2012 1:26 pm
Posty: 4
Numer GG: 1746287
Lokalizacja: Tarnów
Co do 'amerykańców' w ogólności, to dość lubię i samochody zza Wielkiej Wody i sam klimat Ameryki. W swoim dość krótkim życiu miałem już i Jeepa i Chryslera... więc mułowatość i ospałość w reakcji na gaz i ruchynkierownicą nie są mi straszne. ;)

A że w Stanach mam 'ludzi' to jest i szansa sprowadzić części czy tego typu akcesoria, bo z tego co widzę, to na Ebayu jest sporo stuffu.

Bardziej interesuje mnie opinia (wiem, że bez oględzin będzie ona dość ogólna), czy auta w okolicy 25kzł (jak np. ten cabrio z załączonego linka) mogą w ogóle być godne uwagi, czy to raczej z założenia podpicowane miny i bez 40kzł nawet nie marzyć... choć to trudne, bo samochody piękne tak, że aż serducho skacze ;)


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 8:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
O lokacie kapitału w W107 bym raczej zapomniał, stratę zaliczysz na 90%. Pytanie czy znaczącą, jak kupisz dobry egzemplarz to raczej znikomą.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 8:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
A ogłoszenia, ogłoszeniami. Nie da się kupić zabytkowego samochodu przez internet. Pojeździj, inaczej sie nie da. I tak spędzisz 6 mcy na poszukiwaniu. I nie daj się złapać na myślenie że to stare to musi tak być. Musisz szukać auta które wygląda i jeździ jak min. zadbane 10letnie współczesne.
powodzenia

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 8:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 25, 2012 1:26 pm
Posty: 4
Numer GG: 1746287
Lokalizacja: Tarnów
and6412 pisze:
O lokacie kapitału w W107 bym raczej zapomniał, stratę zaliczysz na 90%. Pytanie czy znaczącą, jak kupisz dobry egzemplarz to raczej znikomą.


...nawet w perspektywie 10-20 lat i dbania o stan techniczny samochodu?


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 8:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 25, 2012 1:26 pm
Posty: 4
Numer GG: 1746287
Lokalizacja: Tarnów
and6412 pisze:
A ogłoszenia, ogłoszeniami. Nie da się kupić zabytkowego samochodu przez internet


...nie planuję kupować bez oglądania. Już widziałem kilka sztuk ;) Chodziło mi tylko o to, że czytałem wiele postów wskazujących na to, że bez 40kzł nie ma po co jechać i dlatego dziwili mnie (pozytywnie) wklejone oferty.

Ps. dziękuję za wszelkie sugestie ;)


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 10:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 9:23 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Piastów
Tak jak napisał and6412, nie nastawiałbym się na szybki zakup. Zrób sobie założenie, że obejrzysz minimum 10 aut. Oglądaj wszystkie 107-ki jakie możesz, SL i SLC w wersji EU i USA porównując stan techniczny i ceny. Po 10 jeździe próbnej zaczniesz widzieć różnice w samochodach, silnikach, wyposażeniu i łatwiej będzie określić jaki samochód byłby dla Ciebie najlepszy. Nie spiesz się. Ja swojej 107-ki szukałem 3 lata i oglądałem ich chyba ze trzydzieści, a kiedy zobaczyłem "Spacerówkę" w garażu poprzedniego właściciela, wiedziałem że to jest właśnie ten samochód. Jedno jest pewne im lepszy egzemplarz uda Ci się znaleźć, tym taniej będzie kosztowało jego użytkowanie. Teraz jest dobry czas na zakup samochodu, a zwłaszcza 107-ki, duża podaż i minimalny popyt. Powodzenia!

_________________
450 SLC 1979' "Spacerówka"
280 SE 1979' "Viridis"
300 SD 1979' "Amerykanka"
190 250D 1988' "Śnieżka"


Na górę
Post: czw cze 28, 2012 11:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Przyczaja pisze:
and6412 pisze:
O lokacie kapitału w W107 bym raczej zapomniał, stratę zaliczysz na 90%. Pytanie czy znaczącą, jak kupisz dobry egzemplarz to raczej znikomą.


...nawet w perspektywie 10-20 lat i dbania o stan techniczny samochodu?


Kto to wie co będzie za 10-20 lat. Może litr paliwa będzie kosztował dniówkę i auta które tyle spalają bedą bezwartościowe. Ja wiem jedno, mojego mam 10 lat i przeinwestowałem już ze 2-3 razy :roll: Inna sprawa że ja robiłem remont i parę tematów poprawiałem.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw cze 28, 2012 2:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Szukając auta dla siebie obejrzałem sporo egzemplaży i przejechałem całą Polskę. Wniosek był taki, że wszystkie 107 oferowane w granicach 20 - 30 tys. potrzebowały większych bądź mniejszych prac blacharskich, a przynajmniej zaangażowania lakiernika, odświeżenia wnętrza, wymiany uszczelek wokół drzwi, usprawnienia klimy i regulacji silnika. Całość tych kosztów to około 20 tys, więc Twoje informacje znajdują matematyczne potwierdzenie. Auta z USA przeważnie są w dużo lepszej kondycji blacharskiej i to według mnie najbardziej istotne kryterium przy zakupie klasycznego auta. Ze swojej strony doradziłbym szukać auta z 4 biegową skrzynią, dość istotna różnica w spalaniu, a jak już kupisz swoją gwiazdę napewno będziesz chciał pojeździć [zlosnik] .

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
Post: ndz sie 19, 2012 7:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:32 am
Posty: 32
Lokalizacja: trójmiasto, Sopot
jak cos to ja wystawiłem swojego http://otomoto.pl/mercedes-benz-sl-280- ... 21108.html , pozdrawiam

_________________
MB 107 280 SLC 1976, miasto 15-16l/100, trasa 10-12l/100
MB 115 200D 1975, jeszcze nie jeździ, ale wkrótce


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 8:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jezeli w perspektywie czasu chcesz jak najmniej stracic, to szukaj: SL, Europa, V8, jak najbardziej oryginalny stan. Najfajniejsza wg mnie bedzie 500SL. Malo ich bylo i maja jakis tam potencjal wzrostowy, ale szalu nie bedzie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 2:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Bukol pisze:
Najfajniejsza wg mnie bedzie 500SL


Najfajniejsza bedzie 420SL, ceny ma lesze niz niektore Pagody

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 3:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stomek pisze:
Bukol pisze:
Najfajniejsza wg mnie bedzie 500SL


Najfajniejsza bedzie 420SL, ceny ma lesze niz niektore Pagody
Stomek pisze:
Bukol pisze:
Najfajniejsza wg mnie bedzie 500SL


Najfajniejsza bedzie 420SL, ceny ma lesze niz niektore Pagody


Nawet chyba nigdy nie widzialem w ogloszeniach :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 3:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Takie rzeczy powinno sie wiedziec, zwlaszcza jak sie jest tak mocno zwiazanym z marka [zlosnik] ;) A tak serio to najwiekszy rarytas serii 107

To najtansza na mobile.de

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ies=Cabrio

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl