MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=59471
Strona 1 z 1

Autor:  Marv [ pn sie 06, 2012 9:42 am ]
Tytuł:  [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Cześć,

Od jakiegoś czasu dzieje się z M110 następująca kwestia:

- na zimnym pali na dotyk
- na rozgrzanym (czyli dosłownie parę chwil po zgaszeniu) pali też na dotyk
- jeśli rozgrzany postoi parę minut to już trzeba długo kręcić i zapala nie na wszystkie gary, po przygazowaniu wyrównuje pracę. Sporadycznie zdarza się, że nie zapali od razu i trzeba kręcić drugi raz.

W czym szukać problemu?

Instalacja elektryczna (z pewnością palec, kopułka i przewody WN, nie mam pewnośći 100% co do świeć, czy to może być w jakiś sposób ich wina?) była wymiona parę lat temu ca. 4-5, od tego czasu auto nie przejechało więcej niż 10k-15k.

Autor:  eli [ pn sie 06, 2012 6:18 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga – w większości przypadków to kłopot z wtryskiem rozruchowym lub jego sterowaniem, wówczas wtrysk rozruchowy podaje cały czas paliwo – zatem, gdy postoi na ciepłym to go zalewasz przy próbie odpalenia.

Zacznij od prostych rzecz – przeczyść styki sterowania wtryskiem rozruchowym, sprawdź czy przy wciśniętym pedale gazy pali po odstaniu kilku minut na ciepłym silniku oraz sprawdź czy odcięcie dolotu powietrza do filtra (zakrycie ręką) powoduje zgaśnięcie silnika. Wówczas będziesz wiedział czy zbyt dużo paliwa, czy też zbyt dużo powietrza.

W moim przypadku natomiast była to kwestia łapania „lewego powietrza” - objawy analogiczne.

Pobaw się szukajką na forum – trochę tematów na ten temat już napisano, co prawda gros dotyczy 230, ale problem który opisujesz jest analogiczny.
Choćby kilka wątków poniżej „Nierówna praca silnika M102.980 W123”

Autor:  jakub_gozdzik [ czw sie 09, 2012 10:47 am ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

To co opisujesz jest stala bolaczka tego silnika. Wierz mi, jezdzilem takim W123 280 CE przeszlo 10 lat i cos na temat tego auta moge powiedziec bo rozbieralem go i skladalem "wzdluz i wszerz" na wszelkie sposoby :) Tu problemem nie jest zadna elektryka, paliwo, brudne styki itd... Poprostu musisz wyskoczyc z gotowki i sprawic sobie nowe wtryski. Drugim rozwiazaniem jest przyzwyczajenie sie do tego i na cieplym silniku palic z gazem w podlodze.

Autor:  neocc [ czw sie 09, 2012 11:35 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Przepatrz jeszcze akumulator paliwa czy nie jest przestrzelony, bo paliwo może ci się poprostu cofać do baku. Zmieniałeś filtr paliwa?
Wtryskiwacze wymień na końcu przekroczenia całej ścieszki. Zmierz ciśnienie paliwa na regulatorze termicznym, czy nie ucieka ci paliwo przez ten zawór od powrotu na bak.
Akumulator najlepiej sprawdzić wpompowywując mu paliwo pod ciśnieniem 5 bar, po wyłączeniu pompy z małego krućca nie może kapać paliwo. Spraw sobie manometr, zrób parę doświadczeń a potem możemy coś doradzić.

Autor:  Marian-m110 [ pt sie 10, 2012 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Witam, mam to samo w 107 slc 81 r. Na razie do niczego nie doszedłem .MN

Autor:  neocc [ sob sie 11, 2012 11:33 am ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Generalnie jak podłączy się manometr do krućca na regulatorze termicznym to na ciepłym silniku ma być ok 4bar przy zgaszonym silniku. Jeżeli ciśnienie zaczyna spadać to przyczyny są dwie. Przestrzelony akumulator paliwa lub zawór zwrotny na pompie.

Autor:  jakub_gozdzik [ sob sie 11, 2012 4:38 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Czyli Kolego neocc uwazasz, ze przyczyna zlego palenia na cieplym silniku jest cofajace sie paliwo?? Nie wydaje mi sie ;) To czemu na zimnym silniku pali dobrze?? Przeciez pompa paliwa ma zarabista wydajnosc i napompowanie cofnietego paliwa i nabicie cisnienia do ukladu paliwowego zajmie jej moze 3 - 4 sekundy. Zauwaz, ze jak wlaczysz zaplon to pompa zalacza sie na chwilke i wtedy wlasnie dobija paliwo i cisnienie. Zle palenie na cieplym silniku to raczej nie to co piszesz.

Autor:  neocc [ sob sie 11, 2012 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Jak uważasz ale ja mam ten sam problem, przy K-Jecie spędzłem 2 miesiące i przeczytałem trochę literatury. Na zimnym pali dobrzeponieważ regulator ma otwarty przepływ i pompa spokojnie może nabić cały układ. Ty myśłisz, że ta pompa to ma taka wydajność jak wąż strażacki a ona ma w 30 sek napełnić 0,7 litra, więc szału nie ma.
Najpierw naucz się zasady działania układu K-Jetronic dla silników MB, zrób sobie manometr popatrz na ciśnienia, sprawdź rurki od obiegu jałowego a potem dopiero ciupaj ludzi.

PS. Na zapłonie pompa się nie włącza, tylko po zgaszeniu silnika, chodzi jeszcze 2 sekundy żeby dobić paliwo w układzie.

Autor:  jakub_gozdzik [ sob sie 11, 2012 10:52 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

niech i tak bedzie. Jesli "ciupam" (co kolwiek to znaczy) ludzi, to niech bedzie, ze masz racje. Pozdrawiam i polecam lepsza literature do poczytania, jesli juz chcesz tak bardzo sie edukowac.
Takze Kolego Marv kup sobie manometr i badaj cisnienia w ukladzie paliwowym, moze to pomoze, zeby Twoj mercedes palil dobrze na cieplym silniku.

Autor:  neocc [ ndz sie 12, 2012 9:43 am ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Ale naprawdę ci mówię, że od tego trzeba zacząć od pomiarów. Nie ma sensu wymieniać kolejnych rzeczy jak i tak to nie przyniesie efektu.

Autor:  eli [ ndz sie 12, 2012 6:09 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

neocc pisze:
Ale naprawdę ci mówię, że od tego trzeba zacząć od pomiarów. Nie ma sensu wymieniać kolejnych rzeczy jak i tak to nie przyniesie efektu.


Toż kolega napisał, że rozkładał „wszerz i wzdłuż” i podał prostą receptę – to po co dyskutujesz.
Nic to, że w moim przypadku wystarczyło uszczelnić dolot przy takich objawach.
Facet swoje wie, a fakt, że taki sam objaw może być przyczyną różnych usterek i warto zrobić diagnostykę na początku … to szczegół do pominięcia, bo wszystko wiemy.

Autor:  Marv [ ndz sie 12, 2012 11:10 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Panowie dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i odpowiedzi. Nie chciałbym, żeby wyniknęła tutaj jakaś grubsza dysputa nad wielkościami ego. Osobiście będę wdzięczny za każdy punkt widzenia, więc proszę Panowie się nie zrażać sobą nawzajem [zlosnikok]

@eli, niewiele miałem czasu w weekend, więc tylko wyciągnąłem auto na moment i posrpawdzałem te podstawowe sprawy. Po zasłonięciu filtra powietrza, silnik nawet nie myśli o zgaśnięciu. Wskazówka zatem dla mnie żeby przepatrzyć mocowanie filtra do przepustnicy w celu wyeliminowania lewego dojścia. Czy jakieś inne miejsce jest jeszcze możliwe?

Z kolei przy wciśniętym gazie, problemu z zapalaniem nie ma.

@jakub_gozdzik wymiana wtrysków u Ciebie rozwiązała problem? mówimy o aparacie rozdzielającym paliwo na wstryski czy przewodach? jaki to koszt jest?

@neocc, dzięki także za porady, jednak to co piszesz to dla mnie niemal czarna magia. Muszę najpierw zapoznać się dokładnie z samą budową i działaniem K-jeta, żeby takie rzeczy rozkminiać. Masz może jakieś materiały na ten temat?

Autor:  neocc [ pn sie 13, 2012 6:39 am ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

http://chomikuj.pl/marsalis/eBooki/Ksi* ... 137735.pdf

To jest bardzo pomocne. W książce tylko brak schematu układu podciśnień ale reszta jest bardzo dobrze wytłumaczona.

Autor:  eli [ pn sie 13, 2012 6:49 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Marv pisze:
@eli, niewiele miałem czasu w weekend, więc tylko wyciągnąłem auto na moment i posrpawdzałem te podstawowe sprawy. Po zasłonięciu filtra powietrza, silnik nawet nie myśli o zgaśnięciu. Wskazówka zatem dla mnie żeby przepatrzyć mocowanie filtra do przepustnicy w celu wyeliminowania lewego dojścia. Czy jakieś inne miejsce jest jeszcze możliwe?


Tak zgadza się, lecz jeśli to byłoby tylko mocowanie filtra - byłbyś szczęściarzem.
Kolejne rzeczy do sprawdzenia to;
• rurki podciśnień,
• kołnierz gumowy rozdzielacza wtrysku,
• dokręcenie śrub trzymających kolektor,
• położenie tarczy spiętrzającej, oraz to czy jest ona prosta,
• zawór powietrza dodatkowego (chyba M110 już miał - całe moje doświadczenia to M102).
Zgadzam się natomiast z poglądem który ktoś zamieścił już na forum, że jeśli nie wyeliminujesz lewego powietrza – nie ma sensu przystępować do innych regulacji.

Powodzenia

Autor:  neocc [ pn sie 13, 2012 10:12 pm ]
Tytuł:  Re: [123 280CE] Problem z paleniem na prawie ciepłym silniku

Spróbuj spiąć pompę na krótko w przekaźniku.Tak aby pracowała już po przekręceniu zapłonu. Zobaczysz, że będzie palił na strzała.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/