MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ciężko pracujące korbki szyb w123 ce https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=59547 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | fastbikes [ wt sie 14, 2012 10:34 am ] |
Tytuł: | ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
Hey jak sobie poradzić u mnie w QP z ciężko chodzącymi korbkami szyb ??głównie tych z tyłu ale przód też kuleje pomocy |
Autor: | chmielo [ wt sie 14, 2012 10:46 am ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
W W123 nie robiłem, ale w innym aucie. Trzeba wszystko wyjąć, wymyć i przesmarować na nowo ![]() |
Autor: | fastbikes [ wt sie 14, 2012 11:35 am ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
czasochłonna akcja? |
Autor: | Marv [ wt sie 14, 2012 4:47 pm ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
Zależy od wprawy, z przodu masz do zdjęcia tylko boczki drzwi, z tyłu trzeba najpierw zdemontować kanapę, oparcie i o ile mnie pamięć nie zawodzi słupki, żeby ostatecznie wyjąć boczki. Same podnośniki to parę śrub, tylko jest gimnastyka z wyjęciem. |
Autor: | PanKot [ wt sie 14, 2012 5:21 pm ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
Niestety tapicerkę trzeba rozebrać ale niekoniecznie trzeba wyciągać mechanizmy podnoszenia szyb. Sprawdź prowadnice, czy się nie poluzowały śruby ustalające ich pozycję. Być może się poluzowały i szyby "koszą się", przez co blokują się i ciężko chodzą. Do przeczyszczenia mechanizmów dobry jest WD40 ale później należy nałożyć jakiś smar stały. Jeśli nie będziesz musiał wyjmować mechanizmów to w 2 godzinki wszystko przesmarujesz. Prowadnice gumowe, w których suwają się szyby dobrze jest wyczyścić szczoteczką (np do zębów) i przedmuchać sprężonym powietrzem. Tam czasami trafia się ziarenko piasku i wtedy rysuje szybę i piszczy przy podnoszeniu i opuszczaniu. Gum nigdy nie smarowałem niczym ale może są jakieś środki do uszczelek. |
Autor: | eli [ ndz sie 19, 2012 2:03 pm ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
Niedawno wymieniałem prawy mechanizm tyłu i czyściłem lewy: • wyjmujesz kanapę dół, potem góra (góra trzy śruby na dolnej krawędzi), • zdejmujesz boczki słupków (każdy jedna śruba, trzy zatrzaski), • zdejmujesz korbki, • zdejmujesz listwy przy drzwiach oraz chromowaną zaślepkę, • odkręcasz chromowaną listwę zewnętrzną (wkręt pod zaślepką), • wyjmujesz listwę z uszczelką, od strony zewnętrznej, • zdejmujesz boczek tapicerki, • odkręcasz dwie blachy i oglądasz co w środku, • odkręcasz listwę z uszczelką od wewnątrz (dwie śruby), i wszystko widzisz jak na dłoni. Pozostaje: • odkręcenie mechanizmu (cztery śruby do karoserii i dwie do dolnej krawędzi szyby), niech odpadnie na dół, • odkręcenie dwóch prowadnic szyby (jedna mocowana nieporęcznie do dołu nadkola), • wyjęcie prowadnic i szyby, • wyjęcie mechanizmu – wychodzi tylko górą. Generalnie przyczyną ciężkiego działania bywają prowadnice, które często są zalewane konserwacją – kąpiel w benzynie i smar teflonowy zwykle załatwia sprawę. U mnie jeden mechanizm zwyczajnie się pogiął. Sprawdź też luz – ponieważ jedna z prowadnic pracuje w plastikowym łożu, w drugiej zaś pracuje plastikowy trzpień. Podczas skręcania sprawdź położenie grzebienia, mechanizmu jeśli nim kręciłeś. Musi być w tej pozycji w jakiej wyjmowałeś, inaczej szyba nie będzie chować się do końca. Sprawdź też czy dobrze włożyłeś spinki listew uszczelniających, tak by nie rysowały szyby. No i warto by ktoś podtrzymał szybę, coby nie opadła. To wszystko co pamiętam, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Mnie zajęło niespełna 2 godziny spokojnej pracy na dwie strony. |
Autor: | fastbikes [ pn sie 20, 2012 6:04 pm ] |
Tytuł: | Re: ciężko pracujące korbki szyb w123 ce |
dziękuje wszystkim za pomoc w weekend biorę się do pracy no i wrzucę fotki mojej drugiej qpejki zakupionej tydzien temu ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |