MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 13, 2012 4:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Jest to mój pierwszy post na MB8 - zatem chciałem przywitać się z Wami.

Zwracam się do was z pytaniem na temat konkretnego modelu W107.

Chciałem potwierdzić parę informacji w związku z planowanym zakupem takiego samochodu. Do tej pory oglądałem wersje SLC 280, 380, 450. Jednak nigdy nie auto z silnikiem 5 litrowym.

Planuję zakup auta pozbawionego oryginalnego numeru VIN (sic) - jest to egzemplarz oczywiście legalny lecz z bardzo zagmatwaną przeszłością.

Ze względu na to muszę bardzo dokładnie ocenić - czy ta wersja jest rzeczywiście zgodna co do wyposażania, wyglądu z 450SLC 5.0 , prawdopodobnie pierwszy rok produkcji 1978.

Aby potwierdzić autentyczność potrzebuję znać wszelkie różnice co do aut 280, 350, 450 jak i późniejszych 500SLC i 380SLC

Fakty jakie znam:
1. Silnik aluminiowy - nietypowy bo 5025cm3 - numery silnik muszą zaczynać się od 117 960.
(ps. jakie oznaczenia maja silniki z 500SLC i późniejszych lat produkcji?)
2. Skrzynia 3 biegowa - bez możliwość wymuszenia biegu (3-2-1) jak w pozniejszyc "4" w 500SLC
3. Klapa bagażnika, maska i drzwi aluminiowe
4. Niski przedni zderzak oraz spojler tylnej klapy (w moim egzemplarzu brakuje spoilera klapy)
5. Zazwyczaj bogate wyposażenia
6. Inne tylne wahacze - nowy typ - czy ktoś może mi podesłać zdjęcia obrazujące tą różnicę?
7. Oczywiście VIN zaczynający się na 107 026. Czy VIN był jeszcze oznaczany w innych bardziej ukrytych miejscach nadwozia?


Moje pytania:

1. Czy posiadając tylko numer bloku silnika - da się odszukać oryginalny VIN?
2. Po czym odróżnić silnik 5025cm3 od późniejszych stosowanych w 500SLC i późniejszych SEC?
3. Jak odróżnić skrzynię biegów i tylny most? Czy maja inne specyficzne typy/przełożenia tylko dla 450SLC 5.0?
4. Inne detale

Auto jest jeżdżące wiec mogę w nim sprawdzić co tylko chce - właściciel tez zdaje się nie ukrywać i nie maskować faktu że auto 20lat temu utraciło prawidłowy VIN.

PS. Auto kupuje dla siebie i nie liczę na "inwestycje" tylko przyjemność z jazdy i dobry stan techniczny. Cena jest "wielką okazją" - raczej w granicach przyzwoitej 350 - 450 SLC zagranicą.

Pozdrawiam

Maj już foty:
Niebieski jest 450SLC 5.0 Obrazek
Czerwone auto ma być wersja 450SLC 5.0 - to chce kupić Obrazek

W czerwonym - widzę inna pompę wody, obudowę alternatora, zbiornik płynu hamulcowego - jaki to może być silnik?

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 11:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Cześć Wowek,

Co do Twoich faktów.

ad. 1.

450 SLC 5.0 i 500SLC miały to samo oznaczenie silnika - 117.960 - mimo, że w 500SLC silnik ma mniejszą pojemność 4973 ccm (tax classification: 4939 ccm) .

Info to wziąłem z naszego forumowego katalogu danych technicznych.

http://www.w114-115.org.pl/dane/typy.php?id=1221

Inny ciekawy adres to: http://mb107.com/

Ad. 3
Drzwi stalowe jak w innych W107.

Ad. 6.
Wahacze aluminiowe - nie stalowy odlew, tylko taka kratownica z "rdzeniem" w środku.
Łatwo wyczuwalna ręką różnica, jeśli pochylisz się i dotkniesz wahacza dochodzącego do tylnego koła
od środka i od przodu.

Te tylne wahacze były też dostępne w 450SLC w ostatnich latach, mam taki u "dawcy SLC" (być może w 380 też - nie wiem).

Ad. 7

VIN powinien być też na daten karcie w formie papierowej przyczepionej pod tylną kanapą.


Co do pytań to nie znam odpowiedzi, ale mogę coś klepnąć ad 1 i 3:

Normalnie wyszukują po VIN, ale ponieważ ostatnio koledzy zauważyli, że czas oczekiwania na daten karte znacznie się skrócił,
to możliwe, że przeniesiono archiwum analogowe do formatu cyfrowego i można wyszukać szczegóły wg. potrzeb.

Można spróbować zapytać w Classic Center, ale trzeba mieć dowód własności auta, albo zgodę właściciela i skan jego dowodu tożsamości.
Adres: classic.center@daimler.com

Info o dyfrze masz w danych technicznych. Przełożenie 2.72 - takie samo w obu wersjach.

PS. Do zobaczenia w Ułężu.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 9:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Leszek3.0 pisze:
Te tylne wahacze były też dostępne w 450SLC w ostatnich latach, mam taki u "dawcy SLC" (być może w 380 też - nie wiem).

Ja mam SLC 450 z 1976r i też mam wahacze amelinowe (dziwne bo pomalowane, a jak wiadomo to się nie maluje) [zlosnikhihi]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 2:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Ja mam wiedzę taką
Aluminiowe wzmocnienia zderzaków
Mask+ klapa tylna
Szary mat od listwy w duł
Tylne wahacze alu takie jak w 126 np sec
Na pewno klima lub klimatronic
silnik aluminium
Nie wszystkie miały spojler

Interesowałem się tym i moim 280 mam to lecz bez wzmocnień alu zderzaków MN


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl