MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 9:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 21, 2012 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cześć!
Ponieważ nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w archiwum mam takie pytanie: silnik 2.4 d, przebieg 257 000 km - po zgraniu znaków na podstawie wałka rozrządu i samym wałku odczyt na dolnym kole wynosi 4" - czy łańcuch kwalifikuje się do wymiany czy jeszcze nie? Dlaczego pytam: otóż od pewnego czasu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach (zimny zupełnie lub bardzo rozgrzany) słychać metaliczny stukot z przedniej części silnika, dodatkowo gdy jest mocno rozgrzany po długiej jeździe autostradą wskazówka czasem mocno drga w okolicy 2. W archiwum znalazłem kilka teorii na ten temat - między innymi uszkodzony napinacz. Drugie pytanie: jak sprawdzić napinacz po jego wykręceniu? Pytanie trzecie: w przypadku uszkodzonego napinacza czy nowy przed zamontowaniem należy zanurzyć w oleju i w jakikolwiek sposób wywierać na niego nacisk? I ostatnie pytanie (mocno wyprzedzające bieg zdarzeń): Koledzy opisują wymianę łańcucha rozrządu w garażu jako lekką łatwą i przyjemną - ale o ile wiem to łańcuch po wymianie należy zakuć - jak to wykonać bez odpowiedniego zaciskacza?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt sie 21, 2012 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Napinacz powinien dać się wcisnąć pod działaniem dość dużej siły (kilkanaście kg) i powinien "wchodzić" wolno, jak amortyzator. Można to sprawdzić i bez jego wymontowywania, naciskając na prowadnicę. Ja nie byłem w stanie wcisnąć go ręką i musiałem używać pręta jako dźwigni. Jakby co, to mam sprawny napinacz (bez zaślepki). Jakby się okazało że masz uszkodzony to odezwij się.
Stuki jakie opisałeś mogą jeszcze oznaczać nadmierny luz na łożysku wałka rozrządu.
Nowy napinacz zanurza się w oleju i kilkakrotnie wciska trzpień, aż zacznie ciężko chodzić. Bez tego łańcuch może przeskoczyć przy pierwszym odpaleniu.
Przy wyciągniętym łańcuchu powinno być słychać z przodu silnika charakterystyczne grzechotanie, mniej więcej takie, jakie wydaje zapadka na kole roweru.
Kilka stopni niezgodności może jeszcze wynikać z przesuniętego koła pasowego (ścięte kliny- przerabiałem, dodatkowo łańcuch był o jedno ogniwo przesunięty a silnik pracował prawie normalnie, miał trochę za mało mocy na niższych obrotach)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl