MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadyskusja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=59725
Strona 1 z 1

Autor:  erio [ ndz wrz 02, 2012 9:05 am ]
Tytuł:  Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadyskusja

Witam wszystkich kogo temat może zainteresowac.

Chciałbym podzielić się moimi przemysleniami nt. mojej rajdówki,
Wychodząc z założenia że W123 CE z automatem (którym już jedną eliminację w Kielcach wygrałem w Klasie I i w grupie pojemnościowej I-3000, (nie wiem jakim cudem, ale puchary stoją) czas iść za ciosem i wygrać grupę II

Ale Szarego W123 nie będę przerabiał pod klasę II w zawodach classicauto, (klima welury automat) i nie chcąc nic innego niż 123 z M110, kupiłęm drugie C123 w manualu, bez klimy, bez szyberdachu do:

Odelżenia
Utwardzenia
Zaoponienia
Zaklatkowania

Jako że wydaje mi się że każda złotówka włożona w auto robione jaknajbiższe podziwianemu przeze mnie W123 Carlsson Hansa Petera Brommera,
http://www.youtube.com/watch?v=Q5bOihJLBho
Powinna zagwarantować w przyszłości zwrot powyżej 1,05 PLN rocznie, postanowiłem że moje będzie podobne do jego auta.
Reasumując, Zapraszam do dyskusji nt. Jak bardzo udalo mi się zbliżyć do klatki jaką on zbudował mając dostęp tylko do filmu i zdjeć w necie, co poprawić, co spiepszyłem,
Ze zdjęć widze że krzyż jest skręcany, byłoby to bez sensu gdyby nie to że da sie go IMO całkiem wykręcić. czyli na wszystkicj punktach mocowania jest odkręcalny ( ergo - można włożyć troche przerobioną tylną kanapę i jechać do Monaco na F1 w 4 osoby - HURRA
Załącznik J mówi że klatka musi mieć pałąk głowny czyli ten od słupka B do słupka B, pałąki przenie do przednich słupków i pałąki tylne (to te po bokach krzyża) i jeden pałąk skośny (będzie na dachu, właściwie już jest)
Wszystkie dodatkowe zastrzały w drzwiach i tylny krzyż są i mnie przykręcane śrubami o homologowanej grubości i twardości.
Zastanawiałem się jeszcze nad dodatkowym zastrzałem w dolnej części pałąka głównego za fotelami kierowcy i pasażera, ale tam idzie wzmocnienie fabryczne pod tylną kanapą, i narazie dam sobie spokój, zawsze będzie można to dołożyć w przyszłości.

Moja klatka kończy się robić w poniedzialek, będzie więcej fotek.
Dzis parę fotek z oryginału z koncentracją na detalach:

Załączniki:
20120830_094333.jpg
20120830_094333.jpg [ 215.71 KiB | Przejrzano 2223 razy ]
20120830_094341.jpg
20120830_094341.jpg [ 189.75 KiB | Przejrzano 2223 razy ]
20120830_094420.jpg
20120830_094420.jpg [ 37.36 KiB | Przejrzano 2223 razy ]
w123890mh.jpg
w123890mh.jpg [ 254.28 KiB | Przejrzano 2224 razy ]
wzmocnienie.jpg
wzmocnienie.jpg [ 79.7 KiB | Przejrzano 2224 razy ]
klatka12.jpg
klatka12.jpg [ 87.85 KiB | Przejrzano 2224 razy ]
klatka8.jpg
klatka8.jpg [ 105.57 KiB | Przejrzano 2224 razy ]
klatka2.jpg
klatka2.jpg [ 119.26 KiB | Przejrzano 2224 razy ]
klatka.jpg
klatka.jpg [ 81.59 KiB | Przejrzano 2224 razy ]

Autor:  robson99 [ ndz wrz 30, 2012 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

Klatkę zrób spawaną, skręcana ma mniejszą sztywność. Poza tym jazda z klatka i pasażerami to moim zdaniem chory pomysł (w razie wypadku czy nawet lekkiej kolizji). Nie widzę żadnych zalet łączenia na śruby.
Ja (jak w końcu ruszę z moja 123 :-? ) zrobię zastrzały klatki do przednich kielichów, pomyśl o tym.
Czekam na więcej zdjęć.
Pozdrawiam i powodzenia.

Autor:  erio [ ndz wrz 30, 2012 10:27 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

masz duzo racji. Chyba wybije sobie z glowy jazde z pasazerami. Myslalem tez o zastrzalach do kielichów. Narazie zostaje tak, walka z korozja na podlodzei podkladowanie epoksydem to priorytety.
I szukam sprężyn, jak wicac na youtubie, auto buja straszliwie na HRach czarnych -50mm

Autor:  robson99 [ ndz wrz 30, 2012 10:46 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

Ja mam apexy i przy m102 były za twarde na przód, teraz przy 6 garach mam nadzieje, że będzie ok.
A to że buja to nie wina sprężyn tylko amortyzatorów, są fajne KONI ale cena zabija.

Autor:  erio [ ndz wrz 30, 2012 11:57 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

masz jeszcze te apexy ?
zobacz na youtube szczegolnie od 3/4 filmu 2 odwrócone próby na suchym

Amortyzatory są twarde jak skała, jak do wyscigów płaskich, HR -50 to cywilne sprezyny z ebay za 200 Euro, i chybiony wybór. Z chęcia pożyczyłbym lub kupił te apexy.
http://www.youtube.com/watch?v=TZjddUdc4xw

Autor:  robson99 [ ndz wrz 30, 2012 3:58 pm ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

Widziałem te filmiki, właśnie pierwsze co mi się w oczy rzuciło to to, że auto bardzo się kładzie. Ale ale, Carlsson na filmiku zachowuje się podobnie. Wiesz, moim nie jeździłem 4 lata, bo od tylu go rzeźbię (i końca nie widać), także może idealizuje, ale pewnego pięknego dnia znajomy jechał ze mną po mieście, po kilku rondach dojechaliśmy do celu i powiedział, że ten mój "stary złom" w ogóle nie kładzie się na zakrętach.

Pytanie jeszcze jaki masz fotel i jaki profil opony, bo może kłaść się znacznie mniej na tej sprężynie, ale seryjny fotel i wysoka guma może potęgować ten efekt. Te HRy to do 6 cyl, bo były chyba dwie wersje (4 i 5-6 cyl co rozumiem cieńsze i grubsze)?
Ewentualnie grubszy stabilizator do wyrzeźbienia u kowala :D

Autor:  erio [ wt paź 02, 2012 11:19 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

carlsson tez sie kladzie ale nie az tak.
fotele mam bimarco cobra a opony toyo r888 215 50 16 z tylu i pirelli rajdowe slicki 200 600 16 z przodu.
napisz wiecej o stabilizatorach bo wiem ze mi to potrzebne ale nie wiem jak sie do tego zabrac i gdzie znalesc kumatego kowala. mozemy zamowic 2 szt

Autor:  robson99 [ wt paź 02, 2012 11:28 am ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

Nie znalazłem, kolega na innym forum dorabiał do 190tki, trzeba by go podpytać.

Autor:  w0wacik [ pt paź 05, 2012 10:52 pm ]
Tytuł:  Re: Klatka na wzór W123 Carlsson zrobiona na wzór, wolnadysk

Na pewno grubszy stabilizator z tyłu jest potrzebny w W123. Dużo grubszy... Z przodu stabilizator jest po byku, tylko wtykany w wahacze. To chyba bez sensu, chociaż z drugiej strony patrząc w zakręcie, jak auto się kładzie to górne wahacze pracują, czyli jest jednak cień szansy, że ten przedni fabryczny stabilizator coś daje. Kiedyś słyszałem, że najlepsze są stabilizatory mocowane do amortyzatora...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/