MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=59815 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Student [ wt wrz 11, 2012 9:38 pm ] |
Tytuł: | Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Od kilku lat nosiłem się z zamiarem zmiany oleju - przejrzałem archiwum i stwierdziłem, że podejmę ryzyko. Z Waszych postów wyciągnąłem wniosek, że nic złego nie powinno się stać a można ułatwić sobie życie zimą (na przykład ostatnia i mrozy sięgające -30 stopni), a ja używam samochodu dzień w dzień bez względu na porę roku). Pytanie moje jest takie: czy można przejść z 15W40 na 10W40 tak "po prostu" zlewając stary olej i wlewając nowy? czy należałoby przepłukać jednak miskę i układ smarowania? Student |
Autor: | Kamael [ wt wrz 11, 2012 10:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Przeszedłem z 15W40 na 5W40. Przejechałem już ponad 5000km. Zero uwag. Silnik m102 2.0L. Przebieg bardzo duży. |
Autor: | hruścik [ śr wrz 12, 2012 6:40 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Ja zalałem syntetyk z ceramizerem.Efekt wyższe ciśnienie smarowania na wolnych ,silnik wkręca się lepiej na wysokie obroty,pracuje ciszej.Wycieki nie występują bo powymieniałem uszczelniacze i zimmeringi i mam zdrowe panewki. |
Autor: | howser [ śr wrz 12, 2012 8:52 am ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Student pisze: Pytanie moje jest takie: czy można przejść z 15W40 na 10W40 tak "po prostu" zlewając stary olej i wlewając nowy? czy należałoby przepłukać jednak miskę i układ smarowania? Kolego Student, na rynku sa dostepne środki do płukania silnika, wystarczy wlac taki specyfik do starego oleju (tylko na rozgrzanym motorze do temp roboczej) następnie odpalić , pozostawić na 10-15 min na biegu jałowym i zlać ze starym olejem. Nie ma potrzeby sciagania miski olejowej. Pamietaj zeby włozyc dobry filtr oleju np mana ![]() Wskazane jest po 5 tys ponownie wymienić oleju z filtrem Pozdrawiam |
Autor: | Petermar [ pt lis 02, 2012 6:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
witam, ja akurat niespecjalnie pomogę jakąś odpowiedzią, ale podzielę się tym co sam zrobiłem, otóż też postanowiłem zalać 10w-40. Nie robiłem żadnego płukania, po prostu wymieniłem, zalałem Midland Avanza 10w-40. To moja 4 zmiana od kupna jakieś 4 lata temu? jak kupiłem miał wlany jakiś Mobil chyba 15W-40, ja wlałem 2 razy na krótko ORLEN OIL CLASSIC 15W-40 z braku kasy, żeby trochę przepłukać ew. syfy i zawsze lepszy taki niż stary to na pewno, ale jak potem zalałem Midland XHD 15W-40 to kultura pracy silnika od razu się zmieniła na korzyść. Ten olej polecał mi pewien mechanik więc zalałem, nie był tani, za 6l zapłaciłem coś ok 110zł jak pamiętam, ponad 100 na pewno, to może więcej niż jakieś zwykłe castrole i inne w marketach, ale... Sporo czytałem w internecie i jak zwykle można znaleźć różne opinie, ktoś tam pisał, ze zalał jakiegoś starego zjechanego wyeksploatowanego forda escorta, który wg. faceta miał ponad 300 000 na liczniku a zapewne drugie tyle i wrzucał, że ten MIdland XHD wypłukał mu uszczelki i rozszczelnił silnik. Ja nie wiem ile w takich opiniach prawdy, nie znam się. Z tego jednak co się zorientowałem do Midland przewyższa jakością wiele olejów i również ilością dodatków i ten mineralny XHD 15W-40 jest taki trochę jakby powiedzieć w stronę półsyntetyków spod znaku 10W-40 pod względem ilości dodatków, detergentów itp,( (http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4 ) piszą, że • Zmniejsza zużycie silnika• Doskonale chroni łożyska• Redukuje ilość nagaru i niby ma temperaturę płynięcia do -27, wystarczy porównać dane techniczne tego oleju z jakimś mobilem czy czymś, poza tym na mój nos tej olej pachnie bardziej chemicznie niż inne minerały, które wąchałem, ale może mi się tylko zdaje, nie jestem jakimś specem a i to, ze pewien mechanik coś mówi też nie musi być jedyną prawdą (nie ma żadnej umowy z Midlandem ![]() Z tym, że ten XHD minerał ma lepszą klasę do diesla bo spełnia API CG-4/CF/SJ, natomiast ta Avanza tylko CF, oba czywiście mają MB 229.1, być może lepszym wyborem byłby Midland Super diesel FEO SAE 10W-40 bo spełnia CI-4 czyli najnowszą normę tylko czy to w beczce ma jakieś znaczenie? http://www.flpoland.pl/content/view/44/35/. NIe chcę na siłę reklamować, ale te oleje akurat nie są u nas w PL produkowane ani rozlewane co chyba na wstępie daje mu fory. Ktoś tu z klubu czy forum krytykował te oleje, że przereklamowane itp, nie mnie to oceniać. Ale jak chcesz to napisz co zamierzasz wlać. Kilka dni temu też tak jak Ty postanowiłem zaryzykować i wlać 10W-40, na razie przejechałem ponad 100km więc za wcześnie, na razie silniczek się wyciszył, zmiękło i ociepliło się jego brzmienie, ale tak chyba zawsze jest po świeżym zalaniu... Jak będzie się coś działo na pewno będę pisał na forum szukając ratunku. Generalnie słuchaj, zależy chyba od stanu motoru. U mnie na liczniku jest już praktycznie 300 000, ale nie wiem na ile to prawda, choć brzmi na prawdę zdrowo, niedługo będzie sprawdzany rozrząd, zawory i to co da sie przejrzeć zdejmując pokrywę, także będzie można oszacować zgodność przebiegu z licznikiem. Lepszy olej z tego co wiem, może jednak wypłukać powstałem nagary i inne syfy, które jako produkt uboczny dużego przebiegu jednocześnie podtrzymują kompresję i jako taki "chód", a jeśli się wszystko powypłukuje to chyba nic strasznego, znak, że i tak czas remontu silnika był bliski. Może nie mam racji, ale wydaje mi się, że minerał trzeba lać jak już jest duży przebieg, spada kompresja i moc, i trzeba szukać jakichś uszczelnień. W dziale oleje prawdy i mity widać wiele wiele wpisów o przejściu na półsyntetyk bez żadnych problemów także próbuj... Ale może sprawdź najpierw kompresję, ja nie sprawdzałem, sprzedający mówił, że ponoć jest idealna, a i jak na 200D trzeba stwierdzić i to nie tylko moje takie jest zdanie, że jest dość żwawy i jak na 200D to może nawet rwie - jak ma dobry dzień i pogodę hehe. W tym serwisie Midlanda facet proponował też filtry, akurat miałem jeszcze z zapasów Filtrona, ale koleś mówił, że zrezygnował z nich na podstawie doświadczeń po tym jak widział wiele filtrów po użyciu jak się tam coś z tymi wkładami dzieje, nie wiem ja miałem 2 razy Filtrona i nigdy nic nie zauważyłem podejrzanego po wymianie żeby coś sie rozlatywało, może to się tyczy filtrów do innych aut, nowszych, konkretnego typu od jakiejś marki? Poza tym w beczce wymiana co 7500km z tego co pamiętam wg. książki, a w nowszych to jeżdżą po 10-15, to i może się coś tam rozlatuje? Filtron robi też na eksport ale uwaga, kiedyś kupiłem filtr powietrza FIltron Made In Ukraine i porównałem z Made In Poland i no trochę była różnica na niekorzysćć, także już teraz nie wiadomo co to tak na prawdę jest i kto co robi, być może niektóre robione przez kogoś w UA, inne w PL. Najlepsze to chyba są Manny... |
Autor: | Student [ pt lis 02, 2012 7:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Cześć! Spieszę podzielić się wstępnymi obserwacjami po przejściu z 15W-40 na 10W-40 (w obu przypadkach Mobil). Zgodnie z radą Howsera przed wymianą przepłukałem silnik preparatem LiquiMolly. Preparat ten zapachem przypominał zwykłą benzynę ekstrakcyjną - i prawdopodobnie tym był - bo co może być jego zadaniem jak nie rozcieńczanie starego oleju tak, aby łatwiej go było zlać? Mniejsza z tym - zlałem stary olej, wymieniłem filtr i wlałem nowy - od tego czasu przejechałem ok. 1500 km i jak do tej pory nie zauważyłem żadnych wycieków. Silnik pracuje tak jak pracował, podobnie rzecz się ma z ciśnieniem oleju po dłuższej jeździe autostradą - spada po zatrzymaniu do wartości ok 2 barów. Zobaczymy jak będzie z rozruchem w zimie. A! używam filtrów Filtrona zamiennie z Manowskimi - szczerze? nie widzę żadnej różnicy. Student |
Autor: | chmielo [ pt lis 02, 2012 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Student pisze: A! używam filtrów Filtrona zamiennie z Manowskimi Ja widziałem na paru różnicę. Wkład był "przemielony" :] |
Autor: | Petermar [ pt lis 02, 2012 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Student a ile tego oleju Ci zleciało? bo mi coś niecałe 4 litry i tyle samo dolałem. Pojemność układu to 6,5 czyli ponad 1,5 gdzieś zostaje, najlepiej by było wszsytko czymś wydmuchać i potoknąć :], a tak na serio przy tym produkcie LM piszą, że zalecane płykanie przy każdej wymianie oleju, przyznać się kto tak robi? koszt 20-30 chyba nie powala z nóg to może warto raz na jakiś czas... chmielu a te przemielone filtrony to z beczek czy z polówki? bo ja w mojej też nie widziałem żadnych zmian i niczego niepokojącego. |
Autor: | Student [ pt lis 02, 2012 11:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Mi zeszło nieco mniej niż 5 litrów i też byłem trochę zaskoczony. Zobaczymy ile zejdzie przy wymianie oleju 10W-40. Moim zdaniem, żeby wszystko zeszło należałoby odkręcić miskę olejową i mocno dmuchnąć zarówno od strony puszki na filtr jak i "klawiatury". |
Autor: | Kamael [ pt lis 02, 2012 11:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Ja po 12 tys km znowu zalałem 5W40 Motula. Mały poślizg z wymianą, ale nieistotny. Auto dalej odpala, rusza, hamuje itp. Nie doczekam się chyba aż mi korby bokiem powychodzą ![]() W poniedziałek ruszam z Gdańska do Zakopanego. Ciekawe, czy się sypnie na drugim końcu kraju ![]() |
Autor: | wodzirej [ sob lis 03, 2012 8:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Ja również używam w 240d oleju innego niż mineralny - jeżdżę na półsyntetyku. Filtry Knecht'a, wszelka chemia do silnika forte. Na Motulu 10w40 zrobiłem już prawie 10kkm - zużycie ok. 0,5 - 0,7 na całości. Silnik działa ok, zdecydowanie lepiej się wkręca, ale zauważyłem, że niektóre uszczelnienia zaczęły się pocić - np. przód wału. |
Autor: | _me: how_ [ sob lis 03, 2012 8:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
A ja, a ja, a ja. A ja Wam zajebiście zazdroszczę tych lepiej wkręcających się po wymianie oleju silników. Naprawdę 240stka może się na coś wkręcać? Przecież ona się wkręca tak samo, tylko jednym jedzie lepiej, a innym nie jedzie. No to moja się "lepiej wkręca" kiedy wieje silny wiater i jest więcej tlenu w powietrzu. No ale może to dlatego, że od kiedy znalazłem 30 opakowań oleju z logo cpn 15W40 to go używam, a w zasadzie to go przepalam i rzygam nim po chodniku. No jak wszystko z epoki, to olej też. Uważam też, że częsta wymiana oleju i filtera jest w tym silniku przereklamowana (tych, którzy potrafią dostrzec jakieś różnice w filterach, to już w ogóle podziwiam) i raczej staram świeżyć go metodą airkomina, tak jak w lokomotywie spalinowej. Zauważyłem też, że na tym oleju lepiej świeci mi lampka w kabinie, ale może to przypadek. |
Autor: | Milosh [ sob lis 03, 2012 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
A na czym polega wg. Airkomina swiezenie tej oliwy (nie moglem znalezc po postach)? Wymiana samego filtra???? Oswiec mnie Panie. Sam ma dylemat co do oliwy. Po kupnie wlalem mobila 15W40, ale swoja 123 nakulalem (razem z mechanikiem) niecaly 1000km od zakupu (listopad 2011). Tez myslalem o jakiejs plukance i zmianie oliwy. Wiem, ze lepsze wkrecanie itp to wysoce subiektywne odczucia. Nawet mineralny olej z czasow obecnych jest o niebo lepszy od oliwy z epoki, ktora to MB wtedy zalecal, o tej co pisze Me:how juz nawet nie wspomnie ![]() Moj silnik bez problemu odpala ale wciagnal ok. 0,5l/1000km (stal 3 lata). Po odpaleniu kopci, po zagrzaniu znacznie mniej kopci ale kopci - szczegolnie widac to po zmroku swiecac latarka w kierunku wydechu. Spaliny nie maja niebieskiego koloru i raczej spalanym oleja nie pachna. Raczej kolor szary, smrod nieprzepalonego ON. Wlasnie mechanior wyciagnal wtryski i sa u magika od wtryskiwaczy. Pewnie wszystkie wtryski byly do wy.j..nia!, laly i stad to kopcenie, zobaczymy. Ciekawe skad to zuzycie oliwy? Nie czuje jeszcze tematu beczki, to pomozcie please. Czy moga byc np. dojechanie uszczelniacze zaworowe i one sa powodem zuzycia oliwy??? Tylko sie nie smiac please! - to pierwszy bekolot i mam prawo wszystkiego nie wiedziec. Mechanikiem tez nie jestem ale wielce tematy motoryzacyjne lubie wiec pytam. Z silnika (spod klawiatury, nad vacuum pompa) mam wyciek oleju ale chyba nie duzy bo plam nie zostawia. Trzeba to niby tez wkalkulowac do zuzycia. Moze dalej to wszystko w motorku zastane??? i 1000km na raty to nie wiele. Jednorazowo to auto nie przejechalo wiecej niz 20-30km. W czasie jazdy zwawo (jesli w ogole mozna o czyms takim mowic porownujac od aut wspolczesnych) przyspiesza. Pracuje ok, taki mocny, zdrowy "mercedesowski" klekot. "Pakiet startowy" ![]() ![]() ![]() |
Autor: | chmielo [ sob lis 03, 2012 10:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
Petermar pisze: chmielu a te przemielone filtrony to z beczek czy z polówki? bo ja w mojej też nie widziałem żadnych zmian i niczego niepokojącego. Z kilku różnych aut |
Autor: | _me: how_ [ sob lis 03, 2012 10:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Przejście z 15W40 na 10W40 - w123 240D |
No to kłania się niebieska książeczka pt: instrukcją obsługi, w której panowie napisali Ci, że 1,5l/1000km ma prawo sobie wypić i nie wypada mieć do niego pretensji. Fajnie, nie? Tak, to są te buteki! Rewelacja! Świetnie wyglądają w bagażniku. Do kompletu na wewnętrznej stronie klapy bagażnika należy rozpiąć sznurek i starym, dobrym taksówkarskim zwyczajem zawieścić na nim srajtaśmę. Olej świeżymy oczywiście dla oszczędności. Kiedy airkomin odbywał praktyki w Lokomotywowni Szczecin, to z uwagi na pojemność układu smarowania w SM42 (katalogowe zużycie 36l/h) kazano mu wymieniać tylko część oliwy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |