MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=60039
Strona 1 z 1

Autor:  kala2191 [ ndz paź 07, 2012 6:48 pm ]
Tytuł:  ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Witam poszukuje informacji na temat jak ustawić rozrząd a dokładniej gdzie znajdują się cech na wałku rozrządu i w jakim położeniu ma być wał szukałem po książce "Sam naprawiam " ale tam takich informacji nie ma.

Autor:  darus [ ndz paź 07, 2012 7:03 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Oznakowanie wałka rozrządu jest bodajże na pokrywie łozyska wałka.

Autor:  kala2191 [ ndz paź 07, 2012 7:09 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

zboku na podporze wałka jest taki wypust a za kołem jest takie wycięcie ale czy to jest to o maże ma ktoś skan jakiejś książki z opisem jak ustawić rozrząd

Autor:  kala2191 [ pn paź 08, 2012 3:51 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Jak nikt nic wiece nie wie na ten temat? :(Mam jeszcze jedno pytanie jakim momentem są dokręcane korbowody (panewki ) bo z tego co znalazłem to podpory wału są dokręcane momentem 90 Nm

Autor:  desperado [ pn paź 08, 2012 7:35 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Dobrze mówisz, jest występ na obudowie łożyska i nacięcie na podkładce koła łańcuchowego.. Te znaki powinny się pokrywać gdy znacznik przykręcony do obudowy silnika (taka ścięta pod kątem blaszka a nie oczko ) pokazuje na 0T na kole przeciwwagi (tym na końcu wału korbowego do którego jest przykręcone koło pasowe.
Początek wtrysku ustawia się 24 st przed 0T (znak na wale rozrządu tuż przed znakiem na obudowie) czyli oba zawory I cylindra zamknięte.
Uwaga ! w wyniku niestarannego montażu (wybity czop wału, uszkodzone kliny) znaki mogą się nie pokrywać (GMP I cylindra nie wypadnie na OT) Po odkręceniu śruby na wale (tej dużej, na klucz 27) widać 2 kliny i one są w linii pionowej jeżeli tłok w I cylindrze jest w GMP.

Autor:  kala2191 [ pn paź 08, 2012 9:19 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Wielkie dzięki wiec wszytko tak jak myślałem ale zawsze lepiej się upewnić.Jak ktoś wie jakim momentem dokręca się korbowody w 3.0d to będę wielce wdzięczny

Autor:  Szumek [ wt paź 09, 2012 3:00 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Nakrętki moment 40 do 50 Nm, następnie obrót łba śruby o 90 st.

Autor:  kala2191 [ wt paź 09, 2012 4:51 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

No to właśnie dokładnie na 55Nm nakrętki korbowodów dokręciłem ale o co ci chodzi z tym lube śruby chyba ze mówisz o podporach wału ja u siebie dokręciłem je na 90Nm ?

Autor:  Szumek [ wt paź 09, 2012 5:13 pm ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Cytat z "Haynes Mercedes Service and Repair Manual. Diesel W123 1976 to 1985":

Cytuj:
Connecting rod nuts
Initial torqe ....................... 40 to 50 Nm
Final step ......................... Rotate bolt head an additional 90 to 100 degrees


W uproszczeniu: 40-50 Nm, potem obrót o 90-100 st.

Autor:  Milosh [ ndz paź 14, 2012 12:32 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Bawiac sie w tlumacza (choc ten dzial to nie moja branza to sprubuje, o ile mnie leb nie myli):

Connecting rod nuts: dosłownie: łączenie nakrętek szpilek (w tym przypadku srub krobowodu)

Initial torqe ....................... 40 to 50 Nm (wstępnie dokręcić momentem 40-50)
Final step ......................... Rotate bolt head an additional 90 to 100 degrees (Ostani krok: obrócić łeb śruby o dodatkowy kąt 90-100 stopni)

Autor:  Szumek [ ndz paź 14, 2012 12:53 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Connecting rod to korbowód, nuts to nakrętki, więc w tym przypadku dosłownie jest nakrętki korbowodu. Napisałem w poprzednim poście

Cytuj:
W uproszczeniu: 40-50 Nm, potem obrót o 90-100 st.


gdyż, mimo zacytowanego wcześniej fragmentu książki, parę stron dalej są w niej zdjęcia. A na nich po prostu dokręca się nakrętki podanym momentem i robi obrót o podany kąt - te same nakrętki, tym samym kluczem, bez zdejmowania go. ;)

Autor:  Milosh [ ndz paź 14, 2012 1:01 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

ok ale brytyjskie zejszcze wprowadzaja w blad. NUT to nakretka - tu dyskusji nie ma ale BOLT HEAD to leb sruby - czyli dokladnie z drugiej strony nakretki isn't it???

Ja tej czynnosci nigdy nie robilem, chcialem pomoc w kwestii jezykowej

Autor:  kala2191 [ ndz paź 14, 2012 9:53 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Dobra to z tymi korbowodami się wyjaśniło ale powiedzcie mi jeszcze który zawór jest wydechowy a który ssący bo chce ustawić luz zaworowy a w "Sam naprawiam" pisze tak cytat Pierwszy zawór od strony czołowej silnika (od rozrządu) to zawór wydechowy następny zawór ssący.Czyli kolejność zaworów ssący wydechowy ssący wydechowy

Autor:  kala2191 [ ndz paź 14, 2012 9:55 am ]
Tytuł:  Re: ustawianie rozrzdu i pompy wtryskowej w123 3.0D

Dobra już się wszystko wyjaśniło przecież wystarczy spojrzeć w głowice

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/