MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 04, 2012 2:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Mam okazję kupić za bardzo okazyjną cenę cały ABS z coupety w123, '80 rocznik. Autko jest w wersji angielskiej i nie wiem czy wszystko będzię pasować do mojego, czy jest sens kupić ten ABS?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz lis 04, 2012 4:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Czy chcesz to zakładać do samochodu, który nie miał ABS-u ? Drugie pytanie : co rozumiesz pod pojęciem " cały ABS " ?


Na górę
Post: ndz lis 04, 2012 6:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Najwazniejsze czy w zestawie jest tylny most dobry niewyjacy o takim samym przełozeniu?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: ndz lis 04, 2012 11:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Mój nie miał ABS'u. Kiedyś jedna osoba mi mówiła, że mostu nie trzeba zmieniać ponieważ w 3 seri każdy dyfer był z miejscem i zaślepką pod czujnik.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 7:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a piasty przód dostaniesz? nie słyszałem nigdy o zaślepce na czujnik ABS w tylnym moście.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 9:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
W książce Etzolda napisano, że założenie ABS-u jest niemożliwe w samochodzie, który go nie miał. Trzeba by wymienić sporo podzespołów. Jednak - biorąc pod uwagę znane hasło " Polak potrafi " .....
Jeden z Kolegów z tego forum wykonał taką operację. Opisał to.


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 11:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Z której strony masz pompę hamulcową w angliku a w europejczyku ? Musisz dorabiać wszystkie przewody. Instalacja elektryczna też jest "lustrzana", trzeba będzie przedłużać niektóre kable.

Zaślepki w moście na czujnik brak, potrzebujesz dyfer z ABSem.


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 12:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Umiejscowienie pompy hamulcowej nie ma żadnego znaczenia. Trzeba po prostu ją wymienić na taką do współpracy z pompą ABS, łącząc rurkami o odpowiedniej długości. Dalej z pompy ABS wyprowadzić rurki do zacisków przednich. Trzecie wyjście z pompy ABS polączyć z rurką do dyfra. Przedłużenie przewodów elektrycznych też chyba nie jest trudne. Problemem jest odpowiedni dyfer ( jego zdobycie), ale to już zostało napisane wyżej i piasty przednie - to też już napisano.


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Piasty będę rwał całe z dawcy razem z czujnikami, elektryka nie jest lustrzanym odbiciem, bo już sprawdziłem. Trzeba tylko rurki z popmy hamulcowej do ABS'u dorobić. Problem jest z tym dyfrem bo to jest to cupe z silnikiem M110. Chyba nie będzię pasował do M102?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 6:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Na dyfrze, po lewej stronie pokrywy, na dole jest wybite przełożenie. Odczytaj je u dawcy i porównaj ze swoim. Jak by pasowało, to najtrudniejsze problemy byś miał załatwione. Ważne, żeby dyfer dawcy nie wył i nie miał luzów.


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 9:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Powinien byc taki sam 3,58, choc juz kilka razy widzialem w 2.5/2.8 w I i na poczatku II serii 3.69. To sa kolejne przelozenia mostow po sobie i wcale bym sie za bardzo tym nie przejmowal, bo nawet jak je pomieszasz to nie bardzo zobaczysz roznice. Najwazniejszy jest stan mostu.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt lis 06, 2012 5:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Czyli jak dyfer wyciąod 2.8 spokojnie mogę z dawcy wycharatać. Pompę hamulcową też muszę czy ta od mojego będzie pasować?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 10:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Przełożenia mostów w 280 były dwa rodzaje, jak napisał Kolega Stomek. Lepiej nie brać w ciemno, tylko najpierw sprawdzić. Może ktoś kiedyś wymienił na jeszcze inny. Napisałem Ci, gdzie są wybite przełożenia - łatwo je odczytać. Potem można się zastanawiać, czy różnica jest duża, czy może być. Pompa hamulcowa chyba jest inna. Sprawdzę wieczorem w garażu, bo do pracy przyjechałem innym.


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 2:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Były dwa, ale pierwsze wcześnie i krótko.
Czekam, kiedy ktoś napisze, którędy idzie wiącha w kabinie i czy na pewno trzeba rwać deskę. [zlosnik]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 2:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
_me: how_ pisze:
Były dwa, ale pierwsze wcześnie i krótko.
Czekam, kiedy ktoś napisze, którędy idzie wiącha w kabinie i czy na pewno trzeba rwać deskę. [zlosnik]


O to nikt nie pytał. Ja bym deski nie odkrecał. Sterownik jest po prawej stronie od nóg pasażera, za tapicerką. Tam też jest przekażnik. Lampka kontrolna ABS-u jest na desce w zespole wskażników. Droga przewodów jest więc dość oczywista.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl