MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 coupe ABS od anglika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=60281
Strona 1 z 2

Autor:  neocc [ ndz lis 04, 2012 2:36 pm ]
Tytuł:  W123 coupe ABS od anglika

Witam. Mam okazję kupić za bardzo okazyjną cenę cały ABS z coupety w123, '80 rocznik. Autko jest w wersji angielskiej i nie wiem czy wszystko będzię pasować do mojego, czy jest sens kupić ten ABS?

Autor:  Jawu [ ndz lis 04, 2012 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Czy chcesz to zakładać do samochodu, który nie miał ABS-u ? Drugie pytanie : co rozumiesz pod pojęciem " cały ABS " ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lis 04, 2012 6:12 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Najwazniejsze czy w zestawie jest tylny most dobry niewyjacy o takim samym przełozeniu?

Autor:  neocc [ ndz lis 04, 2012 11:04 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Mój nie miał ABS'u. Kiedyś jedna osoba mi mówiła, że mostu nie trzeba zmieniać ponieważ w 3 seri każdy dyfer był z miejscem i zaślepką pod czujnik.

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2012 7:52 am ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

a piasty przód dostaniesz? nie słyszałem nigdy o zaślepce na czujnik ABS w tylnym moście.

Autor:  Jawu [ pn lis 05, 2012 9:09 am ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

W książce Etzolda napisano, że założenie ABS-u jest niemożliwe w samochodzie, który go nie miał. Trzeba by wymienić sporo podzespołów. Jednak - biorąc pod uwagę znane hasło " Polak potrafi " .....
Jeden z Kolegów z tego forum wykonał taką operację. Opisał to.

Autor:  m104user [ pn lis 05, 2012 11:00 am ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Z której strony masz pompę hamulcową w angliku a w europejczyku ? Musisz dorabiać wszystkie przewody. Instalacja elektryczna też jest "lustrzana", trzeba będzie przedłużać niektóre kable.

Zaślepki w moście na czujnik brak, potrzebujesz dyfer z ABSem.

Autor:  Jawu [ pn lis 05, 2012 12:51 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Umiejscowienie pompy hamulcowej nie ma żadnego znaczenia. Trzeba po prostu ją wymienić na taką do współpracy z pompą ABS, łącząc rurkami o odpowiedniej długości. Dalej z pompy ABS wyprowadzić rurki do zacisków przednich. Trzecie wyjście z pompy ABS polączyć z rurką do dyfra. Przedłużenie przewodów elektrycznych też chyba nie jest trudne. Problemem jest odpowiedni dyfer ( jego zdobycie), ale to już zostało napisane wyżej i piasty przednie - to też już napisano.

Autor:  neocc [ pn lis 05, 2012 6:05 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Piasty będę rwał całe z dawcy razem z czujnikami, elektryka nie jest lustrzanym odbiciem, bo już sprawdziłem. Trzeba tylko rurki z popmy hamulcowej do ABS'u dorobić. Problem jest z tym dyfrem bo to jest to cupe z silnikiem M110. Chyba nie będzię pasował do M102?

Autor:  Jawu [ pn lis 05, 2012 6:50 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Na dyfrze, po lewej stronie pokrywy, na dole jest wybite przełożenie. Odczytaj je u dawcy i porównaj ze swoim. Jak by pasowało, to najtrudniejsze problemy byś miał załatwione. Ważne, żeby dyfer dawcy nie wył i nie miał luzów.

Autor:  Stomek [ pn lis 05, 2012 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Powinien byc taki sam 3,58, choc juz kilka razy widzialem w 2.5/2.8 w I i na poczatku II serii 3.69. To sa kolejne przelozenia mostow po sobie i wcale bym sie za bardzo tym nie przejmowal, bo nawet jak je pomieszasz to nie bardzo zobaczysz roznice. Najwazniejszy jest stan mostu.

Autor:  neocc [ wt lis 06, 2012 5:47 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Czyli jak dyfer wyciąod 2.8 spokojnie mogę z dawcy wycharatać. Pompę hamulcową też muszę czy ta od mojego będzie pasować?

Autor:  Jawu [ śr lis 07, 2012 10:26 am ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Przełożenia mostów w 280 były dwa rodzaje, jak napisał Kolega Stomek. Lepiej nie brać w ciemno, tylko najpierw sprawdzić. Może ktoś kiedyś wymienił na jeszcze inny. Napisałem Ci, gdzie są wybite przełożenia - łatwo je odczytać. Potem można się zastanawiać, czy różnica jest duża, czy może być. Pompa hamulcowa chyba jest inna. Sprawdzę wieczorem w garażu, bo do pracy przyjechałem innym.

Autor:  _me: how_ [ śr lis 07, 2012 2:08 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

Były dwa, ale pierwsze wcześnie i krótko.
Czekam, kiedy ktoś napisze, którędy idzie wiącha w kabinie i czy na pewno trzeba rwać deskę. [zlosnik]

Autor:  Jawu [ śr lis 07, 2012 2:44 pm ]
Tytuł:  Re: W123 coupe ABS od anglika

_me: how_ pisze:
Były dwa, ale pierwsze wcześnie i krótko.
Czekam, kiedy ktoś napisze, którędy idzie wiącha w kabinie i czy na pewno trzeba rwać deskę. [zlosnik]


O to nikt nie pytał. Ja bym deski nie odkrecał. Sterownik jest po prawej stronie od nóg pasażera, za tapicerką. Tam też jest przekażnik. Lampka kontrolna ABS-u jest na desce w zespole wskażników. Droga przewodów jest więc dość oczywista.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/