| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Dwie pompy paliwa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6071 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Antoni Janikowski [ pt kwie 23, 2004 9:33 pm ] |
| Tytuł: | Dwie pompy paliwa |
Cześć Może ktoś mi to wyjaśni.Po co w niektórych W124 300E silnik M103 były montowane dwie pompy paliwa połczone ze sobą kaskadowo??????????? W moim jest jedna. A widziałem też dwie, zarówno na żywo jak i na zdjęciu w serwisówce.Co jedna się nie wyrabia ze swoją robotą??? Proszę o jakieś racjonalne wytłumaczenie zagadnienia Pozdrawiam |
|
| Autor: | MaXi [ pt kwie 23, 2004 11:12 pm ] |
| Tytuł: | |
U mnie wystepuja dwie pompy paliwa i szczeze mowiac nie mam pojecia po co jest ta druga, tez jestem ciekawy jakie ona spelnia zadanie (wpomaga ta pierwsza czy jest to jakas awaryjna, wzmacniajaca cisnienie czy co )... |
|
| Autor: | Gerri [ sob kwie 24, 2004 7:18 am ] |
| Tytuł: | |
Pompy w układzie ciszej chodzą.... Takie jest stanowisko producenta Pzdr. |
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ sob kwie 24, 2004 8:14 am ] |
| Tytuł: | |
Tak to jest ciekawe.Dwie pompy ciszej a jedna głośniej.Na zewnątrz słuchać u mnie tylko syk, a w środku prawie nie słychać jej wcale.Mądrzej by zrobili, jakby dali więcej wytłumienia na podłogę w tym miejscu.Mądrze czy nie mądrze, to i tak lubię tego producenta .
|
|
| Autor: | Stawros [ sob kwie 24, 2004 11:45 am ] |
| Tytuł: | |
Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach. |
|
| Autor: | Gerri [ sob kwie 24, 2004 12:31 pm ] |
| Tytuł: | |
Stawros pisze: Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach.
Wydajność jednej pompy to litr paliwa na 40 sekund. Czy mam przez to rozumieć, że twój pojazd ma większy apetyt?
|
|
| Autor: | JareG [ sob kwie 24, 2004 12:49 pm ] |
| Tytuł: | |
Gerri pisze: Stawros pisze: Właśnie u mnie są dwie, ma to podobno poprawić dopływ paliwa przy wysokich obrotach. Wydajność jednej pompy to litr paliwa na 40 sekund. Czy mam przez to rozumieć, że twój pojazd ma większy apetyt? ![]() W SECu tez mam dwie pompy..
|
|
| Autor: | panklex [ sob kwie 24, 2004 3:43 pm ] |
| Tytuł: | |
to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność |
|
| Autor: | Stawros [ sob kwie 24, 2004 5:28 pm ] |
| Tytuł: | |
panklex pisze: to zależy czy pompy są zamontowane równolegle czy szeregowo bo jeśli szeregowo to jest większe cisnienie na wyjściu a jak równolegle to większą się wydajność
No i zrobił się ciekawy problem |
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ sob kwie 24, 2004 7:52 pm ] |
| Tytuł: | |
Pompy są połączone kaskadowo czyli wyjście pierwszej jest połączone z wyjściem drugiej, mówiąc najprościej SZEREGOWO.Przynajmniej tak widziałem w W124 |
|
| Autor: | panklex [ sob kwie 24, 2004 10:58 pm ] |
| Tytuł: | |
może chodzi o utrzymanie stałego ciśnienia przy w całym zakresie obrotów silnika (przy 1 pompie i dużym zapotrzebowaniu ciś. mogło spadać nieznacznie ale zakłucało to proces wtrysku) albo pozwala uniknąć tętnień ciśnienia w układzie. no cóż to tylko luźne domysły |
|
| Autor: | Antoni Janikowski [ ndz kwie 25, 2004 8:40 am ] |
| Tytuł: | |
Od eliminowamia tętnień i spadków ciśnienia jest akumulator.Pełni on rolę takiego bufora.W niektórych wersjach wtrysku KE był jeszcze dodatkowo "tłumik pulsacji" . A tak przy okazji spytam sie kolegów. Co ile powinienem wymeniać filtr paliwa??? |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|