MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 16, 2013 12:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 8:12 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Sandomierz
Witam,tak jak w temacie,światła gasną w różnych okolicznościach,w czasie jazdy,w czasie włączania kierunkowskazu,zazwyczaj lewego. możliwe że może to być spowodowane wilgocią,jakimś zwarciem na przełączniku który odpowiada za kierunki,wycieraczki i światła?

_________________
300D 81" Automat


Na górę
Post: ndz lut 17, 2013 3:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Sprawdź czym masz dobra masę kable z masa są przykręcone za licznikiem wystarczy go wyciągnąć odkręcić kable i przeczyścić tak samo przeczyścić trzeba wtyczki przy lampach i gniazda gdzie wchodzi żarówka a jak nie to sprawdzić włącznik świateł

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 10:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Czasami bezpiecznik potrafi się luzować w tych blaszkach co go trzymają. Ja miałem podobnie ze światłami przegiąłem blaszkę i wszystko jest dobrze.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: czw lut 28, 2013 5:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
kajtek1967 pisze:
Witam,tak jak w temacie,światła gasną w różnych okolicznościach,w czasie jazdy,w czasie włączania kierunkowskazu,zazwyczaj lewego. możliwe że może to być spowodowane wilgocią,jakimś zwarciem na przełączniku który odpowiada za kierunki,wycieraczki i światła?

Na 99% przełącznik przy kierownicy jest sprawcę przygasania świateł.
Niestety ten przełącznik jest nierozbieralny. To znaczy, można go rozebrać, tylko później bardzo trudno złożyć tak aby działał.
Na allegro można trafić dość często. Musisz liczyć się z wydatkiem około 70 zł za sprawny.
Wymiana bardzo prosta.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 8:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Tańszy jest jakiś preparat do styków elektrycznych. Usuń gumową osłonkę dżwigni i popsikaj. Nie mówię, że na pewno pomoże, ale spróbować warto.


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 9:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Jawu pisze:
Tańszy jest jakiś preparat do styków elektrycznych. Usuń gumową osłonkę dżwigni i popsikaj. Nie mówię, że na pewno pomoże, ale spróbować warto.

Hmmm...
To podaj jeszcze miejsce gdzie przystawić rurkę psikacza.
To nie jest takie hej-hop.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 11:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Pamiętam, że zdejmowałem osłonę pod kierownicą i małą gumową osłonkę. Dalej już widać przełącznik.


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 12:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Jawu pisze:
Pamiętam, że zdejmowałem osłonę pod kierownicą i małą gumową osłonkę. Dalej już widać przełącznik.

Tak.
Zdejmujemy osłonę kierownicy, rozłączamy wtyczkę przełącznika i odkręcamy śrubkę mocującą jeden kabelek. 2 śrubki mocują przełącznik do kolumny - odkręcamy.
Jak już mamy wszystko na wierzchu może dokładnie przemyć odpowiednimi rozpuszczalnikami i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Z zewnątrz, to widać tyko styki świateł długich. Te zaznaczone. Pozostałe strony kostki są zakryte.
Warto także sprawdzić czy przypadkiem nie urywa się jakiś kabelek, tak jak u mnie to widać.
Urwał się i nie wiem, od której końcówki.
Teraz to nieistotne więc nie będę szukał, od której (to zapasowy).
Robota na 15-30 minut.
Jeśli to pomoże to dobrze ale jak coś się wypaliło na stykach lub pękło to - dupcia blada.


Załączniki:
DSCF2223a.jpg
DSCF2223a.jpg [ 28.58 KiB | Przejrzano 1385 razy ]

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.
Na górę
Post: pt mar 01, 2013 2:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja nie odkręcałem całego przełącznika, tylko potraktowałem preparatem we wszystkie szczeliny. Tam, gdzie wchodzi dżwignia - też. U mnie poskutkowało, ale może być tak, jak piszesz, coś uszkodzone. Wtedy trzeba wymieniać.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl