MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=61226
Strona 1 z 2

Autor:  Tom@szek [ śr lut 20, 2013 7:12 pm ]
Tytuł:  [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem miecia w108 72r. 4.5L
Stoi sobie grzecznie w garażu i korzystając z wolnych chwil pare rzeczy prosi sie o dopieszczenie. Niebawem wkleję zdjęcia gdyż teraz autko stoi przykryte kocykiem;) Raczkuje w temacie w108 wiec proszę o pomoc.

1. Po czy poznać czy auto ma silnik 3.5 czy 4.5l, podobno po wtryskach. U mnie są koloru niebieskiego.
2.Jakie są wartości dla luzu zaworowego?
3.Jakie ciśnienie powinna podawać pompka paliwa??
4.Na przepustnicy mam miejsce na przewód do podciśnienia, gdzie podłączyć drugi koniec?
5.Co steruje wtryskami?
6.Na pierwszym zdjęciu chciałbym sie dowiedzieć co to za elementy układu paliwowego, jakie zadanie spełniają i po co są te śrubki regulacyjne?
7. Na drugim jestem element podciśnień. gdzie podłączyć przewody??

Z góry dzięki za pomoc!!!

Załączniki:
IMG865.jpg
IMG865.jpg [ 33.37 KiB | Przejrzano 3099 razy ]
IMG868.jpg
IMG868.jpg [ 123.65 KiB | Przejrzano 3099 razy ]

Autor:  przemulek [ śr lut 20, 2013 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Jak jutro znajdę czas to podejdę do garażu i zobaczę jak to jest u mnie.
Ja mam 72 4.5L ale USA.

Poniżej masz dane techniczne dla 4.5

Załączniki:
w108.jpg
w108.jpg [ 40.73 KiB | Przejrzano 3092 razy ]

Autor:  Tom@szek [ czw lut 21, 2013 8:40 am ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Dzieki wielkie. U mnie na pokrywie zaworów tez widnieje napis USA.;)

Autor:  przemulek [ sob lut 23, 2013 5:43 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Tom@szek pisze:
U mnie są koloru niebieskiego.


U mnie też.

Autor:  neocc [ wt lut 26, 2013 1:30 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Bardzo fajny układ wtrysku ten D-Jet, jak jest sprawny to nawet auto mało pali.
Pompa paliwa podaje 5 barów. Wtryski są sterowane za pomocą elektroniki sterującej (taki niby komputer) warto w nim poprawić wszystkie luty bo przez lata mogło się coś posypać.
Pierwszy elemnt od prawej jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, zaś drugi to regulator ciśnienia paliwa który ma za zadanie ograniczyć nadciśnienia paliwa w układzie. Tymi śrubami regulujesz nacisk sprężyny na przeponę.
Kiedyś znajomemu robiłem taki układ w m110 to trochę zachodu było żeby to wszystko ogarnąć, bez manometru się nie obejdzie.

Co do podciśnienia które wychodzi z przepustnicy to mogę ci powiedzieć, że w moim silniku idzie ono do zaworka elektromagnetycznego który steruje kątem wyprzedzenia zapłonu. Ale ja mam już nowszy silnik więc nie chcę wprowadzać w błąd.
PS. Zrób dokładniejsze zdjęcia.

Autor:  Tom@szek [ ndz kwie 14, 2013 6:41 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Pani Mercedes nadal ma na mnie focha;/ Wymieniłem 2 wtryskiwacze, złożyłem kolektor ssacy na nowych uszczelkach i nadal nic.
Zabrałem sie za sprawdzanie wtryskiwacza rozruchowego i ten również jest sprawny.

Wczoraj rozebrałem zawór AAV, ponieważ nie reagował na wrzątek. Po wyczyszczeniu tłoczek pracuje, tylko nie nie mam pojęcia w jakiej temperaturze powinien sie domykać

Zauważyłem również, ze przewód gumowy jest zatkany, tak nie powinno byc prawda??

Chciałbym również się dowiedzieć jak sprawdzić MPS- czujnik ciśnienia w kolektorze.

Potrzebuje rowniez pomocy z regulatorem przepustnicy i aparatem zaplonowym.

Za co sie zabrać od czego zaczać w tym systemie d-jet?? Proszę pomoc.

Potrzebuje również numeru cześć przewodu gumowego oraz tego elementu od cięgien gazu?

Załączniki:
IMG903.jpg
IMG903.jpg [ 121.52 KiB | Przejrzano 2941 razy ]
IMG907.jpg
IMG907.jpg [ 24.84 KiB | Przejrzano 2941 razy ]
mps.jpg
mps.jpg [ 98.86 KiB | Przejrzano 2941 razy ]
IMG901.jpg
IMG901.jpg [ 26.8 KiB | Przejrzano 2941 razy ]
aav.jpg
aav.jpg [ 23.08 KiB | Przejrzano 2941 razy ]

Autor:  Tom@szek [ ndz kwie 28, 2013 2:28 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Proszę o pomoc.

Autor:  Wowek [ śr maja 01, 2013 7:57 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Tom@szek - udało Ci się uruchomić silnik?

Autor:  Tom@szek [ czw maja 02, 2013 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

niestety nie:/ pomoc mile widziana.

Autor:  erio [ pt maja 03, 2013 9:12 am ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

sprawdz wysztskie przekazniji czy dochodzi do nich prąd sterujący
bratu nie odpalał bo na przekaznik ie wchodził prąd sterujący z 18 pinu chyba z konmputera i pompa i wtryski nie dzialaly

po włożeniu drucika w kostke zamiast sprawnego przekaznika odpalił

Autor:  Tom@szek [ pt maja 03, 2013 1:11 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Czy mntujac aparat zaplonowy na kole pasowym powinno byc "0"??

Autor:  Tom@szek [ śr maja 22, 2013 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Pani Mercedes żyje, choć coś jej jeszcze dokucza. Nierówno pracuje.
Proszę o pomoc.
Chce ustawić zapłon wg danych 30\3000obr. Pytanie brzmi jak, gdy nie mam obrotomierza?
Jakie zadanie spełnia zawór AAV. Sprawdzałem i powinien zamykać się przy temp 66-70 stopni. Mój tak nie chce.
Jakie ciśnienie na cylindrach powinien mieć taki motorek 4.5l m117?
Jak wygląda klucz do ustawiania zaworów bo mi klepie troszkę na prawej stronie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Autor:  neocc [ pt maja 24, 2013 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Zawory ustawia się za pomocą śrubokręta i klucza plaskiego ;) nie ma do tego żadnych dziwnych urządzeń. Znasz jakie wartości luzu mają być na zimnym silniku? Obroty mozna sprawdzić na kablu zapłonowym z cewki do rozdzielacza za pomocą specjalnego miernika, każdy lepszy warsztat go posiada. A co do nie równej pracy to możesz zmienić wtryskiwacze ponieważ mogą już po tylu latach rozpylać źleć paliwo a nawet kapać.

Autor:  WujekT [ sob maja 25, 2013 8:49 am ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

To jest zawór dodatkowego powietrza na zimnym silniku przy zwiększonej dawce paliwa.Do ustawiania zaworów jest specjalny klucz, ale możesz go wykonać szam obcinając klucz płaski i dospawać przedłużkę od klucza sztorcowego.Jeżeli silnik jest ze znacznym przebiegiem ustaw zawory z luzem o pięć setek mniejszym.Map sensor działa lub nie można sprawdzić przez zdjęcie wężyka podciśnienia.Jest nienaprawialny choć widziałem próby rozbierania.Były map sensory regulowane.Tps ustaw doświadczalnie na wolnych obrotach,wyczujesz jego położenie.Kąt ustawienia zapłonu o+-3 stopnie.Stopień sprężania 8,7/1 to daje około 11 bar,8,8 bar silnik kwalifikuje do remontu

Autor:  WujekT [ sob maja 25, 2013 8:56 am ]
Tytuł:  Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka

Często w długo stojącym silniku stają wtryskiwacze.Należy wyjąć wszystkie wtryskiwacze razem z listwą i sprawdzić ich działanie ,wtrysk następuje półsekwencyjnie ,za punk wtrysku odpowiedzialne są przerywacze znajdujące się w dolnej części aparatu zapłonowego

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/