MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=61226 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | przemulek [ śr lut 20, 2013 8:11 pm ] | ||
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka | ||
Jak jutro znajdę czas to podejdę do garażu i zobaczę jak to jest u mnie. Ja mam 72 4.5L ale USA. Poniżej masz dane techniczne dla 4.5
|
Autor: | Tom@szek [ czw lut 21, 2013 8:40 am ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Dzieki wielkie. U mnie na pokrywie zaworów tez widnieje napis USA. ![]() |
Autor: | przemulek [ sob lut 23, 2013 5:43 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Tom@szek pisze: U mnie są koloru niebieskiego. U mnie też. |
Autor: | neocc [ wt lut 26, 2013 1:30 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Bardzo fajny układ wtrysku ten D-Jet, jak jest sprawny to nawet auto mało pali. Pompa paliwa podaje 5 barów. Wtryski są sterowane za pomocą elektroniki sterującej (taki niby komputer) warto w nim poprawić wszystkie luty bo przez lata mogło się coś posypać. Pierwszy elemnt od prawej jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, zaś drugi to regulator ciśnienia paliwa który ma za zadanie ograniczyć nadciśnienia paliwa w układzie. Tymi śrubami regulujesz nacisk sprężyny na przeponę. Kiedyś znajomemu robiłem taki układ w m110 to trochę zachodu było żeby to wszystko ogarnąć, bez manometru się nie obejdzie. Co do podciśnienia które wychodzi z przepustnicy to mogę ci powiedzieć, że w moim silniku idzie ono do zaworka elektromagnetycznego który steruje kątem wyprzedzenia zapłonu. Ale ja mam już nowszy silnik więc nie chcę wprowadzać w błąd. PS. Zrób dokładniejsze zdjęcia. |
Autor: | Tom@szek [ ndz kwie 14, 2013 6:41 pm ] | ||||||
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka | ||||||
Pani Mercedes nadal ma na mnie focha;/ Wymieniłem 2 wtryskiwacze, złożyłem kolektor ssacy na nowych uszczelkach i nadal nic. Zabrałem sie za sprawdzanie wtryskiwacza rozruchowego i ten również jest sprawny. Wczoraj rozebrałem zawór AAV, ponieważ nie reagował na wrzątek. Po wyczyszczeniu tłoczek pracuje, tylko nie nie mam pojęcia w jakiej temperaturze powinien sie domykać Zauważyłem również, ze przewód gumowy jest zatkany, tak nie powinno byc prawda?? Chciałbym również się dowiedzieć jak sprawdzić MPS- czujnik ciśnienia w kolektorze. Potrzebuje rowniez pomocy z regulatorem przepustnicy i aparatem zaplonowym. Za co sie zabrać od czego zaczać w tym systemie d-jet?? Proszę pomoc. Potrzebuje również numeru cześć przewodu gumowego oraz tego elementu od cięgien gazu?
|
Autor: | Tom@szek [ ndz kwie 28, 2013 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Proszę o pomoc. |
Autor: | Wowek [ śr maja 01, 2013 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Tom@szek - udało Ci się uruchomić silnik? |
Autor: | Tom@szek [ czw maja 02, 2013 8:12 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
niestety nie:/ pomoc mile widziana. |
Autor: | erio [ pt maja 03, 2013 9:12 am ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
sprawdz wysztskie przekazniji czy dochodzi do nich prąd sterujący bratu nie odpalał bo na przekaznik ie wchodził prąd sterujący z 18 pinu chyba z konmputera i pompa i wtryski nie dzialaly po włożeniu drucika w kostke zamiast sprawnego przekaznika odpalił |
Autor: | Tom@szek [ pt maja 03, 2013 1:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Czy mntujac aparat zaplonowy na kole pasowym powinno byc "0"?? |
Autor: | Tom@szek [ śr maja 22, 2013 7:21 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Pani Mercedes żyje, choć coś jej jeszcze dokucza. Nierówno pracuje. Proszę o pomoc. Chce ustawić zapłon wg danych 30\3000obr. Pytanie brzmi jak, gdy nie mam obrotomierza? Jakie zadanie spełnia zawór AAV. Sprawdzałem i powinien zamykać się przy temp 66-70 stopni. Mój tak nie chce. Jakie ciśnienie na cylindrach powinien mieć taki motorek 4.5l m117? Jak wygląda klucz do ustawiania zaworów bo mi klepie troszkę na prawej stronie. Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
Autor: | neocc [ pt maja 24, 2013 6:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Zawory ustawia się za pomocą śrubokręta i klucza plaskiego ![]() |
Autor: | WujekT [ sob maja 25, 2013 8:49 am ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
To jest zawór dodatkowego powietrza na zimnym silniku przy zwiększonej dawce paliwa.Do ustawiania zaworów jest specjalny klucz, ale możesz go wykonać szam obcinając klucz płaski i dospawać przedłużkę od klucza sztorcowego.Jeżeli silnik jest ze znacznym przebiegiem ustaw zawory z luzem o pięć setek mniejszym.Map sensor działa lub nie można sprawdzić przez zdjęcie wężyka podciśnienia.Jest nienaprawialny choć widziałem próby rozbierania.Były map sensory regulowane.Tps ustaw doświadczalnie na wolnych obrotach,wyczujesz jego położenie.Kąt ustawienia zapłonu o+-3 stopnie.Stopień sprężania 8,7/1 to daje około 11 bar,8,8 bar silnik kwalifikuje do remontu |
Autor: | WujekT [ sob maja 25, 2013 8:56 am ] |
Tytuł: | Re: [w108] uklad wtryskowy d-jet pytan kilka |
Często w długo stojącym silniku stają wtryskiwacze.Należy wyjąć wszystkie wtryskiwacze razem z listwą i sprawdzić ich działanie ,wtrysk następuje półsekwencyjnie ,za punk wtrysku odpowiedzialne są przerywacze znajdujące się w dolnej części aparatu zapłonowego |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |