MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 06, 2013 1:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Chcialbym zrobic cos takiego jak sebi w brzydkim kaczatku. Kto wie gdzie na Slasku mozna ocynkowac galwanicznie cale przednie blotniki. Ile cos takiego moze kosztowac?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr mar 06, 2013 4:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
GAL wpisz w gogle.


Na górę
Post: czw mar 07, 2013 11:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Znam firme Gal. Specjalizuja sie glownie w cynkowaniu ogniowym (wbrew nazwie). Ich wanna do cynkowania galwanicznego ma wymiary 200x20x80 (DxSxG) wiec moznaby ocynowac w niej co najwyzej blotnik z klasy A (gdyby byl metalowy ;)).

Jakies inne adresy?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 9:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 01, 2011 7:50 pm
Posty: 33
"Galtech" P.P.U.H. Import-Eksport

Galtech

ul. Pocztowa 71 d, Gliwice
tel. 32 231 15 16, fax 32 230 47 79

cały błotnik wejdzie z tego co pamiętam. Ceny śmieszne, szybkie terminy.

_________________
Mercedes 124CE 3.0 89'
WFM OSA m52 54' remont


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 1:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Bugi pisze:
"Galtech" P.P.U.H. Import-Eksport

Galtech

ul. Pocztowa 71 d, Gliwice
tel. 32 231 15 16, fax 32 230 47 79

cały błotnik wejdzie z tego co pamiętam. Ceny śmieszne, szybkie terminy.
Dzwonilem. Maja wanne o wymiarach 300x90x90, czyli blotnik od beczki raczej sie jednak nie zmiesci, nie wspominajac juz o blotniku od /8 :-?
Jakie wymiary maja w ogole takie blotniki?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 3:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Ja korzystam z uslug firmy Emeres Sosnowiec, nie wiem jak z wielkością kąpieli .Pozdrawiam (jak coś znajdziesz daj znać czy uda się ocynkować błotniki od 108/109 , jadąc z Bielska do Czechowic jest też reklama cynkowanie ogniowe )


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 4:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Marian-m110 pisze:
jadąc z Bielska do Czechowic jest też reklama cynkowanie ogniowe
To jest wlasnie firma GAL z postu hruscika. Galwanicznie blotnika nie ocynkuja z powodu gabarytow wanny a cynkowanie ogniowe tak cienkich blach nie wchodzi w rachube ze wzgledu na odksztalcenia.

Istnieje jeszcze mozliwosc metalizacji natryskowej (np. Firma Plasma-Nova, Katowice, ul. Lwowska). W tym wypadku wada jest to, ze dysza nie dotrze do kazdego zakamarka. W dodatku koszty to od 500 zl/szt. w gore. Zaleta jest znacznie grubsza powloka cynku.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
kielbik pisze:
Dzwonilem. Maja wanne o wymiarach 300x90x90, czyli blotnik od beczki raczej sie jednak nie zmiesci,


??? Spokojnie wejdzie. Szerokość całego auta to ok 180 cm


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 9:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Ja mam pytanie natury technicznej - sam sporo cynkuje, ale zawsze były to elementy o nieskomplikowanej budowie, gdzie nie występują zakamarki i co najważniejsze, nie ma więcej niż jedna warstwa blachy, tj. nie ma zgrzewów blach. W błotniku, przynajmniej takim beczkowym, tego typu połaczeń jest kilka - np. wspornik za kierunkowskazem, dół przedniej częsci błotnika i pewnie coś jeszcze przeoczyłem.

Moje pytania brzmią: Jak wasi galwanizerzy, albo wy sami, poradziliście sobie z problemem niewypułkiwalnego kwasu, którym trawi się element przed wsadzeniem go do zasadniczej kąpieli cynkowej,właśnie z tych zakamarów i z pachwin pomiędzy warstwami blachy?

Jak "u Was" wygląda pokrycie powłoką cynkową w zakamarkach najbardziej skomplikowanych elementów o "zamkniętej" budowie? Pytam z uwagi na dość powszechne występowanie zjawiska klatki Faradaya i niedocynkowane narożniki.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 11:26 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja sadze ze przy obecnym zaawansowaniu chemi nie potrzebne sa takie zabiegi, zwlaszcza, jak pisze McCoy, pozostaje kwestia usuniecia srodkow do przygotowania powierzchni. Sa przeciez rust convertery, podklady z 97%cynku na bazie zywic epoksydowych, podklady trawienne i eposydowe, a nawet akrylowe wypelniacze z inhibitorami korozji. Wystarczy odpowiednio przygotowac powierzchnie i uzyc systemu farb po sobie wedlug zalecen producenta, a nastepnie to dobrze zabezpieczyc antykorozyjnie i wytrzyma rownie dlugo.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 2:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Stomek pisze:
Ja sadze ze przy obecnym zaawansowaniu chemi nie potrzebne sa takie zabiegi, zwlaszcza, jak pisze McCoy, pozostaje kwestia usuniecia srodkow do przygotowania powierzchni. Sa przeciez rust convertery, podklady z 97%cynku na bazie zywic epoksydowych, podklady trawienne i eposydowe, a nawet akrylowe wypelniacze z inhibitorami korozji. Wystarczy odpowiednio przygotowac powierzchnie i uzyc systemu farb po sobie wedlug zalecen producenta, a nastepnie to dobrze zabezpieczyc antykorozyjnie i wytrzyma rownie dlugo.
Nie sadze zeby jakiekolwiek srodki chemiczne stworzyly powloke, ktora chronilaby przed korozja lepiej niz warstwa metalicznego cynku. Poza tym kazde uszkodzenie malowanej powierzchni powoduje utrate ochrony w tym miejscu. W przypadku powloki cynkowej takie miejsca nadal sa chronione dzieki zjawisku protektorowania. Juz zreszta o tym dyskutowalismy przy okazji remontu blacharki mojego 250 T.
McCoy pisze:
Moje pytania brzmią: Jak wasi galwanizerzy, albo wy sami, poradziliście sobie z problemem niewypułkiwalnego kwasu, którym trawi się element przed wsadzeniem go do zasadniczej kąpieli cynkowej,właśnie z tych zakamarów i z pachwin pomiędzy warstwami blachy?Jak "u Was" wygląda pokrycie powłoką cynkową w zakamarkach najbardziej skomplikowanych elementów o "zamkniętej" budowie? Pytam z uwagi na dość powszechne występowanie zjawiska klatki Faradaya i niedocynkowane narożniki.
Nie wiemy jeszcze jak nasi galwanizerzy radza sobie z tymi problemami bo jeszcze nie cynkowalismy zadnych blotnikow. Wydaje nam sie jednak, ze nie ma tam zadnych przestrzeni zamknietych, z ktorych kwas nie dalby sie wyplukac.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 5:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Z ciekawości wysłałem zapytanie do firmy z mojego terenu.
Cytuj:
Witam.Cynkujemy takie detale.Koszt cynkowania zależy od powierzchni błotników.W przybliżeniu 35zł./szt netto.Pozdrawiam
--------------------------------
Cynkownia Galwaniczna Jaśkowiak
Pawłówek koło Bydgoszczy
86-014 Sicienko
ul. Pawłówek 109
tel./fax 052-583-18-17
kom. 602-244-226
www.galwanizernia.info

Chyba się zdecyduję na zastosowanie tego przy moich błotnikach do w202

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 9:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Myślę że to was zainteresuje, ja podczas remontu 109 co się da oddaję do ocynku, ale ważne że kąpiele nie niszczą gumy, jeśli ktoś znajdzie wannę na błotnik 108/109 to koniecznie napiszcie.


Na górę
Post: sob mar 09, 2013 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Firma MABO ze Szczecina ma wannę 2,0x1,25x0,6 , błotniki powinny się mieścić. Wystarczy ogarnąć kuriera i po problemie [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz mar 10, 2013 12:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
I jest tam bardzo fajny inzynier-starszy pan, ktory ma o tym pojecie i chyba zamilowanie do staruchow. Ale... Maja tyle roboty , takie pierdoly robia z doskoku, a drugie to na hali juz nie ma takich milosnikow jak inzynier, wiec czesc srubek i spinek nie wraca do klienta, moze blotnika nie zgubia. Ja tam po prostu zostawialem wiaderko gratow i wracalem po okolo miesiacu, bylo gotowe- wczesniej nie. Trzeba jednak przyznac , ze efekt ich pracy powalajacy.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl