MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 20, 2013 10:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Siema,

Tak jak napisałem powyżej, chciałbym przywrócić do życia elektryczną antenę, która jest u mnie w aucie, w związku z czym potrzebuję kilku podpowiedzi. Znalazłem co prawda na forum temat, który trochę mi rozjaśnił, ale to jednak nie wszystko ;)

Po pierwsze: czy da się na podstawie rocznika i modelu auta (240D 78') jednoznacznie określić, jaki typ/model hirschmanna siedzi u mnie w aucie? Chciałbym się tego dowiedzieć zanim dobiorę się do anteny i ją wyjmę, bo wtedy będę mógł się już zaopatrzać w części zamienne i złożyć to wszystko do kupy w miarę szybko i za jednym posiedzeniem.

Po drugie: bat jest prosty i da się wysunąć go kawałek "ręcznie" bez większego oporu. Czy w związku z tym możliwe jest w moim przypadku zaopatrzenie się w inną antenę ze sprawnym mechanizmem i podmiana samego bata na ten z mojego auta (zakładając oczywiście, że po rozebraniu okaże się, że jest w porządku)? Jeżeli tak, to jakie modele anten będą pasować? 6000EL stosowana od 3 serii chyba nie, bo z tego co wyczytałem w powyższym temacie inaczej się ją podłącza, a poza tym, jeśli dobrze zrozumiałem, inny jest też mechanizm wysuwania/chowania anteny.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 8:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 1:58 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Miałem podobny problem wysuwały mi się tylko 2 segmenty i dalej nic. Wyjąłem antenę i rozebrałem - odkręciłem bat. Bat poszedł do moczenia w coca coli potem wd 40. W środku wymieniłem jedno małe łożysko które dociskało żyłkę od bata. Niestety po tygodniowym moczeniu i tak nie mogłem rozsunąć segmentów :( Więc udałem się do znajomego który naprawia aparaty fotograficzne. Zadzwonił za godzinę że już zrobione :P i teraz antenka chodzi jak nowa :)

_________________
MB 350SE W116 E35 '77


Zawiozę do ślubu 510 263 758


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Dzięki za podpowiedź. Rozumiem, że u Ciebie sam silniczek anteny był sprawny? Czy przy naprawie znajomy używał jakichś części zamiennych, czy uruchomił to co było w środku?
Coś mi się wydaje, że mnie też nie ominie szukanie jakiegoś szpeca...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 11:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 1:58 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Tak silniczek był sprawny tylko to łożysko było całe zgnite. :evil:
Zanim wydasz kasę na nowy bat zawsze warto sprawdzić stary 8)

_________________
MB 350SE W116 E35 '77





Zawiozę do ślubu 510 263 758


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 12:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Nie nie, bat to u mnie ostatni podejrzany ;)
Obstawiam bardziej silnik, albo sam mechanizm wysuwania/chowania.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 8:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wymontuj antenę to Ci rozjaśni jeszcze bardziej.
Masz ją na prawym błotniku z przodu?
Jeśli mechanizm jest w całości i kompletny to nie wysuniesz bata ręcznie, tylko kawałeczek do napięcia mechanizmu.
W bacie jest plastikowy pasek z jednej strony frezowany, on wciśnięty na duży tryb wysuwa i chowa bat.

Najlepiej podać bezpośrednio napięcie na wtyk i sprawdzić dokąd dochodzi wewnątrz , wtedy dojdziesz co nie działa o ile nie działa na zewnętrznym zasilaniu.

Bat wymontować jest łatwo, ale jeśli od lat stał w miejscu to małe szanse na rozłożenie.
Zobacz na szczycie bata , który to jest możliwe, że popularny 04.

Szukanie silnika czy tego układu na płytce to słaby pomysł, lepiej zainstalować innego hirschamana.

Być może do wnętrza dostała się wilgoć i już ic ciekawego tam nie znajdziesz.
Wyjmuj rozkręć i wtedy działaj.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 2:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Dzięki Łukasz [ok]
Antena jest na prawym przednim błotniku. Faktycznie ją wyjmę, rozkręcę i zobaczę co tam się dzieje.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 12:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
THC pisze:
Wymontuj antenę to Ci rozjaśni jeszcze bardziej.
Masz ją na prawym błotniku z przodu?
Jeśli mechanizm jest w całości i kompletny to nie wysuniesz bata ręcznie, tylko kawałeczek do napięcia mechanizmu.
W bacie jest plastikowy pasek z jednej strony frezowany, on wciśnięty na duży tryb wysuwa i chowa bat.

Najlepiej podać bezpośrednio napięcie na wtyk i sprawdzić dokąd dochodzi wewnątrz , wtedy dojdziesz co nie działa o ile nie działa na zewnętrznym zasilaniu.

Bat wymontować jest łatwo, ale jeśli od lat stał w miejscu to małe szanse na rozłożenie.
Zobacz na szczycie bata , który to jest możliwe, że popularny 04.

Szukanie silnika czy tego układu na płytce to słaby pomysł, lepiej zainstalować innego hirschamana.

Być może do wnętrza dostała się wilgoć i już ic ciekawego tam nie znajdziesz.
Wyjmuj rozkręć i wtedy działaj.
Luasz, piszesz o antenach 6000 EL. Kingsajz, o ile antena jest oryginalna, to ma 6000 U. Te nateny maja gladka zylke, ktora dociskana jest rolka tak jak to opisal dario1. Taki maszt nie ma zadnego oznaczenia na glowce i mozna go wyjac bez uruchamiania anteny. Tak czy owak, jezeli antena nie wydaje zadnych dzwiekow to zaczalbym od podlaczenia elektrycznego: przewod sterujacy podlaczony do odpowiedniego wyjscia w radiu? (czy radio jest w nie w ogole wyposazone)?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 1:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Wiesz co kielbik, to ja może zacznę od małego wiaderka wazeliny: jak Ty już napiszesz jakąś poradę, to aż się miło czyta i od razu się rozjaśniają mroki niewiedzy [zlosnik] Mi się wydaje, że Ty się musiałeś uczyć czytać na serwisówkach MB ;)

Faktycznie, wyszperałem w necie, że jeżeli to oryginalna antena, to powinien to być model 6000u i na główce masztu rzeczywiście nie ma żadnego oznaczenia. Nie wpadłem też na to, żeby sprawdzić połączenie elektryczne ;)
Ale spoko, mam już ładnego Blaupunkta z epoki i będę go wymieniał, to przy okazji sprawdzę to podłączenie. Mam nadzieję, że może faktycznie przyczyna "nie działania" będzie tak prozaiczna ;) W innym wypadku będzie mnie czekało szukanie 6000u lub jej elementów, a to podejrzewam łatwe ani tanie nie będzie :roll:

Kielbik, a 6000f? To chyba też model "z epoki". Różni się jakoś istotnie względem 6000u, czy też by się nadał? Tego niestety nie udało mi się dowiedzieć...

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 2:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czemu po prostu nie wyciągniesz tej anteny na stół i sprawdzisz co działa a co nie?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 3:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Napisałem już wcześniej że wyciągnę, ale nie chciałbym tego robić dwa razy, bo moja beka to pierwsza seria, tak więc zdjęcie nadkola wiąże się z operowaniem suszarką przez pół dnia a i tak nie daje gwarancji, że po zdjęciu to nadkole będzie się nadawało do ponownego montażu. Chcę więc wiedzieć jak najwięcej przed tą operacją, żeby móc w razie czego ogarnąć to za jednym razem. Poza tym, tak jak napisał kielbik, przed wyciąganiem sprawdzę jeszcze zasilanie.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 3:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
fullsize pisze:
Wiesz co kielbik, to ja może zacznę od małego wiaderka wazeliny: jak Ty już napiszesz jakąś poradę, to aż się miło czyta i od razu się rozjaśniają mroki niewiedzy [zlosnik] Mi się wydaje, że Ty się musiałeś uczyć czytać na serwisówkach MB ;)

Faktycznie, wyszperałem w necie, że jeżeli to oryginalna antena, to powinien to być model 6000u i na główce masztu rzeczywiście nie ma żadnego oznaczenia. Nie wpadłem też na to, żeby sprawdzić połączenie elektryczne ;)
Ale spoko, mam już ładnego Blaupunkta z epoki i będę go wymieniał, to przy okazji sprawdzę to podłączenie. Mam nadzieję, że może faktycznie przyczyna "nie działania" będzie tak prozaiczna ;) W innym wypadku będzie mnie czekało szukanie 6000u lub jej elementów, a to podejrzewam łatwe ani tanie nie będzie :roll:

Kielbik, a 6000f? To chyba też model "z epoki". Różni się jakoś istotnie względem 6000u, czy też by się nadał? Tego niestety nie udało mi się dowiedzieć...
Wg moich informacji (choc moge sie mylic ;)) nie ma anteny AUTA 6000 F. Jest tylko 6000 KE-F, wersja modelu 6000 KE czyli takiego jak montowano od ok. 1992 roku w tysiacu - glownie niemieckich - modeli samochodow. Nie ma nic wspolnego z 6000 U i niewiele z 6000 EL.
Moze miales na mysli 6000 H (w sumie podobne do F ;))? Taki typ anteny stosowany byl - wg moich informacji - w W107.

P.S.
Wazeline zachowaj do smarowania anteny [zlosnik].

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 4:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No pewnie że H! Masz rację że podobne do F, stąd pomyłka ;)
A w razie gdybym musiał jednak szukać i trafiłoby mi mi się takie 'H', to dopasuję to sobie do 123? Orientujesz się może jakie są różnice między tymi dwoma modelami?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 4:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Teraz sobie nie dam nic uciąć ale jestem prawie pewien że u mnie jest H tak więc pasuje. Tyle tylko że ja mam na tylnym błotniku. Jak chcesz rzucić okiem to daleko nie masz ;) .

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 4:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
frugoman pisze:
Teraz sobie nie dam nic uciąć ale jestem prawie pewien że u mnie jest H tak więc pasuje
Lepiej uwazaj na te swoje konczyny bo H jest z kolei podobne do U ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl