MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 26, 2013 5:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Hey

Potrzebuje pomocy bo juz zgłupiałem
Jest sobie W123 280CE Carlsson
Za tydzień Classicauto w Kielcach w piątek i sobotę

Auto jeździło na Classicauto w 2 eliminacjach w 2012 roku, bez problemów (związanych z silnikiem i układem paliwowym)
Zbiornika przed założeniem nie czyściłem styczen 2012
Filtr założyłem nowy styczen 2012

Auto odebrane od lakiernika (po wyjmowaniu silnika, mogli coś skopać)
Przechodziły wibracje na karoserię (ze źle założonej poduszki skrzyni). Po lakierniu (auto wróciło na kołach ale nie podobała mi sie praca silnika i wibracje) auto zawiozłem na lawecie 15 km do mechanika, popwarił poduszke skrzyni, reszta ok.
Nie zauważyłem żadnych wad.
Po wyjezdzie zatankowałem na podrzędnej stacji benzynowej za 200 zł. (mechanik potem mówił że właściciel nawet nie tankuje u siebie benzyny)
Przyjechałem do Kielc, leciałem 180km/h na obwodnicy, dojechałem rozgrzanym autem do firmy. Białą plastikową śrubą wykręciłem trochę wolne obroty w górę.
pojezdziłem autem po placu
Tydzień temu zabrałem auto bo chcialem nim pojezdzić , przejechałem 2 km, gdzie auto nie bardzo jechało,troche pałowałem ale sie nie wkręcało, pod rodzicami przerywało, zgasiłem poszedłem do rodziców, zostawiłem na światłach, aku padło.
Podładowałem prostownikiem, zakręcił odpalił. Przejechał 300 metrów i zgasł.

Tu się zaczynają właściwe objawy:

Po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi, ale jak dodam gazu to prycha, kicha gaśnie.
nie wkręca się, nie da się podjechać chyba że z górki.
Jak postoi parę minut to po odpaleniu przez kilkanaście sekund potrafi się wkręcac i chodzic jak trzeba, a po kilkunastu sekundach znów prycha i kicha i gaśnie.
Było mało prądu, nawolnych obrotach było 12V, wymieniłem alternator.
Po wymianie alternatora znów wyjechałem i dziś znów powtórka z rozrywki, po kilometrze, znów auto zacząło po dodaniu gazu prychać i kichać, jak je wkręciłęm na wysokie to jechał, pod obciążeniem jechał, ale z czasem coraz godzej, w końcu nie chodził inaczej tylko na wolnych obrotach

Pytanei, co się zepsuło od ostatnich eliminacji kiedy auto było idealnie sprawne,

Nadmienię że po 30 minutach postoju, przy 27 stopniach 5 minut temu jak ojciec miał mnie holować, odpalilem i szedł jak burza, przyjechałem 500 metrów pod dom ojca, z piskiem opon i łądnie chodzącym silnikiem jak rakieta, a pod domem znów zaczął nierówno chodzić i 2x mi zgasł jak wjezdzałem w bramę.
Znów po dodaniu gazu przygasa.

Co może być przyczyną,

- paliwo lewe
- filtr
- akumulator cisnienia
- rozdzielacz
- regulator dogrzewania (podcisnienia i wąż z kolektora jest nowy
- podcicnienia ?
- pompa ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 6:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli auto zdycha przy dodawaniu gazu to wygląda na to że brakuje paliwa, czyli albo nie dochodzi z baku (w co wątpię), albo przepływające powietrze nie jest w stanie ruszyć klapy przepływomierza (np. leci bokiem).

W przypadku M110 jest niestety sporo do sprawdzenia :/
Rozumiem że silnik samoczynnie nie gaśnie a jedynie po dodaniu gazu?

W M102 miałem podobne objawy gdy wypadła jedna z rurek podciśnienia i to od nich bym zaczął.
Czy nie spadł czasem wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 6:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Na wolnych jak nie dotykam przepustnicy chodzi. Ale jakiekolwiek obciazenie lub dodanie gazu przerywa i gasnie. Ale jak go teraz odpale to zaloze sie ze przez krotki czas pochodzi ladnie.
Moze wtryskiwacz rozruchowy? Wyjecie wtyczki z wtrysku rozruchowego albo regulatora cisnienia nic nie daje. Do aparatu zaplonowego dochodzi podcisnienie spod klapy przeplywomierza.

Jezeli ktos pomoze mi wydatnie wysylam bytelke chopina.
Dzis wieczorem jak zona usnie o 22.00 biore sie do roboty. Jutro od 7 mialem testowac na torze ale tak raczej nie dojade nawet
Moj tel 606388854 dzwon pisz mysl. Thx

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 9:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja w M110 miałem tak, że na wolnych chodził elegancko przy dodaniu gazu gasł
winny był zapchany "filterek" na wlocie do rozdzielacza wtrysku
taka metalowa siateczka ukryta w nakrętce na dolocie paliwa do wtrysku
sprawdź to oraz generalnie ciśnienie paliwa

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 3:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Zlalem paliwo do zera. Zalalem verva racing 15l. Wyjalem temperaturowy regulator cisnienia. Rozkrecilem sprawdzilem droznosc wyglada jak nowy wiec zalozylem spowrotem ten sam. Dalej to samo. Teraz dodatkowo zimny juz nie pali jak trzeba.
Wieczorem podmienie reg. Cisniena paliwa na ten z drugiej qp. I zobacze efekt.
Rurki z podcisnieniami ida do aparatu zaplaonow 2 szt. Wszystko wyglada ok.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 4:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Nie moge znalesc siteczka o ktorym mowisz w rozdzielaczu. I mnie sa 2 weze. Jeden to powrot a drugi to dojscie. Nigdzie tam nie ma siteczka

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz kwie 28, 2013 11:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Czy ten silnik jest po 81 roku? masz na lewym nadkolu plastikowy przekaznik od pompy??
Jeśli tak to go podmień - może mieć zimne luty. Druga sprawa to moduł zapłonu - zrób jak z przekaźnikiem- czasami zimne luty lubią dawać w kość. Sprawdź jeszcze przewód (ten zielony) z modułu do aparatu zapłonowego może mieć przebicie. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.
No i pompa paliwa może już nie domagać tzn miec słabe ciśnienie.
Sprawdź te rzeczy a potem będziemy myśleć dalej, bo rozumie że podciśnienia sprawdziłeś? tj ten od kolektora ssącego do termika?

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: ndz kwie 28, 2013 4:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Dzieki za zwrocenie uwagi na uklad zaplonowy.
Rano silnik zimny prychający, ale się wkręcający na podwórku. Wymienilem modul. Wymienilem przekaznik. Wymieniłem cewkę. nie ma zmiany. Zakrecilem tez calkiem srube biala i wolne obroty troche spadly. Przy pracujacym silniku zaczalem dociskac przewody wys. Napiecia. Jak dotknalem drugiego kopnelo mnie niezle. Okazalo sie ze przewod ma dziure na 4 mm pekniecie na zgieciu . Wymienilem od drugiego auta przewody na 2 i 3 cyl. I pojezdzilem w pobliżu domu palac gume (auto chodziło magia, wkręcało się ruszało z kopyta, miało MOC, wspolczulem sasiadom, Pojechalem dalej. Troche mi sie nie podobala jazda ni było tej mocy co na osiedlu. Podjechałem pod dom Probowalem wykrecic białą srubę ale obroty niewiele wzrosly. Chyba jeszcze podcisnienia sa nie do konca ok skoro na rwykrecenie bialej sruby obroty wyraźnie nie rosną. Ale auto jezdzi. Dzis w nocy sasiadow jeszcze raz i zobacze przebicia. Jade zaraz jeszcze pojezdzic.

Odpowiadając : Rura od kolektora ssącego z dołu do regulatora cisnienia pal. jest nowa i dobra.
Aha modul mialem stary na palowaniu auta na osiedlu a przelaznik pompy aluminiowy podmieniony i nowy kabel na 2 cyl. Auto jest 78

EDIT
Byłęm jeszcze raz przejechac się dalej. Silnik 90 stopni po ostatniej jezdzie, temperatura rozeszła się po silniku po moim pobycie 10 minut w domu.
Odpalilem, wyjechałem za bramę, i czułem że jest coraz gorzej. Nawet nie zjechałem 100 metów. Na rozgrzanym silniku wszystkie negatywne objawy wróciły, nagralem film z tej jazdy jak sie doczłapywalem do domu 400 metrów. Na jedynce, nawet na przepustnicy na full na strzelającym silniku nie wkręcał się.
http://youtu.be/9omRfzEzTG4
dalej jestem w punkcie wyjścia.
wrzuce film z jazdy na youtuba za 1h.
Auto ma nowe paliwo spuszczone do zera węzem z dołu, i zalane 15l vervy i drugą cewkę i nowe przewody na 2 i 3 cyl.
Obroty jałowe są niskie, auto sie nie wkręca jak jest

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 6:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jest film youtube http://youtu.be/9omRfzEzTG4

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 7:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Sprawdziłbym pompę paliwa, z podpisu widzę że masz dawcę na części do podkładania [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Temat zamknięty.
rozwiązanie zagadki znajdziecie porównując te 2 zdjęcia coś jest nie tak jak trzeba.
podpowiedzi później.


Załączniki:
before.jpg
before.jpg [ 41.79 KiB | Przejrzano 1972 razy ]
20130226_082851_resized.jpg
20130226_082851_resized.jpg [ 40.76 KiB | Przejrzano 1972 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 8:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Filtr powietrza?

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 8:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Akumulator [zlosnik]
Zbiornik płynu do spryskiwaczy [zlosnik]
5 kabli zapłonowych do 6 świec [zlosnik]

Przy okazji ten chwyt powietrza po prawej stronie chłodnicy co jest na dolnym zdjęciu - jest Ci potrzebny ??

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 9:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Zdjąłeś drugą wycieraczkę [hihi]

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 11:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
JA TEZ NIE ZWROCILEM NA TO UWAGI.
wskazowka nr jeden. Woda w ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl