MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 02, 2013 9:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
NUR SPECJAL OIL, oczywiście wiem co jest napisane ale czy zwykły olej do tylnych mostów czy coś specjal


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 11:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli chodzi o 6,3 to ten którego robiłem miał most ze tkzw "szperą" czyli "LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL" a tam zapewne potrzebny jest specjalny olej-chyba wlaliśmy kupiony w ASO do tego modelu specjalnie

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 11:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
Jeżeli chodzi o 6,3 to ten którego robiłem miał most ze tkzw "szperą" czyli "LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL" a tam zapewne potrzebny jest specjalny olej-chyba wlaliśmy kupiony w ASO do tego modelu specjalnie


Moim zdaniem każde 6.3 miało szperę w standardzie z uwagi na ogromny moment obrotowy, a kiedy jest szpera trzeba używać specjalnego oleju, co zapewne wyszczególniono w instrukcji auta i dlatego ta tabliczka, aby nie zniszczyć szpery zwykłym olejem.
Nie wierzę jednak, aby fachowcy w ASO sprzedali specjalny olej akurat do 6.3, po prostu sprzedali olej do dyferencjału ze szperą. W tej chwili można kupić specjalne oleje do dyfernecjałów ze szperą, ale raczej tylko syntetyczne, np.: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 lub Mobil 1 Synthetic Gear Lubricant LS (są różne rodzaje).
Dlatego najlepiej byłoby dorwać instrukcję i sprawdzić o jakich parametrach olej zalecano.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 1:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Są też dodatki do zwykłych olejów do mostów, przeznaczone właśnie do tego celu. Robiłem taki koktail jak miałem Chevroleta. Poprzedni właściciel też to stosował i było ok.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: sob maja 04, 2013 8:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Za to wlanie do dyfra z ASD zwykłego oleju po kilkuset kilometrach powoduje wycie .
Zrobił tak kolega, który się zna:) i żałował 35 euro na litr oleju z ASO.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw maja 09, 2013 10:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Dzisiaj poprosiłem ASO o pomoc a oni wysłali zapytanie do MB co tam wlać ,zobaczymy co odpowiedzą


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 8:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Marian-m110 pisze:
Dzisiaj poprosiłem ASO o pomoc a oni wysłali zapytanie do MB co tam wlać ,zobaczymy co odpowiedzą


W ub. roku na jesieni wybrałem się do ASO z pustą bańką po oryginalnym oleju do półosi. Na bańce był oczywiście numer mercedesa, ale bardzo stary, bo opakowanie było z lat 70-tych, więc po numerze nic nie udało się ustalić. Pan z ASO się głowił i głowił, szukał w komputerze i nic. Upewnił się jeszcze raz do jakiego auta to potrzebne (W115) i stwierdził, że musi poradzić się mecheników i poszedł na warsztat. Gdy wrócił stwierdził, że w moim aucie jest dyfer ze szperą sterowaną elektronicznie i potrzebuję specjalny olej do dyfra. Z trudem pohamowałem (u)śmiech, który nieubłaganie cisnął mi się na twarz i powiedziałem, że mam mercedesa W115 z lat 70-tych, a nie Vito 115 (czy nie wiem co tam miał na myśli) i nie mam w nim dyferencjału ze szperą, a klasyczny mechanizm różnicowy, i jak powiedziałem na wstępie chcę olej do półosi, a nie do dyferencjału. Pan się chwilę zastanowił i wrócił na warsztat jeszcze raz spytać mechaników. Po dłuższej chwili przyszedł i powiedział, że to już klasyczny mercedes i musi się upewnić w Mercedes-Benz Classic co zalecają do półosi. Poprosił mnie o podanie dokładnego typu auta i rocznika, numeru nadwozia i mojego numeru telefonu. Powiedział, że jak dostanie odpowiedź to do mnie zadzwoni. Do dziś nie zadzwonił, a w moich półosiach jest już smar do półosi.

Powodzenia.

PS Kup sobie instrukcję do tego auta.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 11:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
W lubelskim ASO nie wiedzą jaki olej idzie do skrzyni do W123 ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 5:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
chmielo pisze:
W lubelskim ASO nie wiedzą jaki olej idzie do skrzyni do W123 ;)


Skoro to jest przekładnia to pewnie przekładniowy. [hihi]
Miałem tak w jednej 115-stce (poprzedni właściciel wlał, czego nie byłem świadomy), dopóki się olej nie rzogrzał to ciężko się biegi zmieniało, dopiero jak zmieniłem na ATF to sytuacja prawie wróciła do normy.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl