MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 27, 2013 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cześć!
zdarzyła mi się dziś przygoda niezbyt miła - otóż stojąc (chwała Bogu) w zatoczce parkingowej zablokowała mi się stacyjka. Pomimo wysiłków i kręcenia kierownicą 20 minut nie puściła. Przeglądnąłem sobie opisy jak wyjąć stacyjkę i nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej - czy da się wymienić całą stacyjkę (gdy jest zablokowana kierownica) w warunkach polowych tak aby uruchomić samochód i dojechać do domu? Czy warto próbować z drugim mniej zużytym kluczykiem i stosować WD-40?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 1:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Mniej zużyty kluczyk może pomóc. Ja takie zdażenie miałem kiedyś na rajdzie, na rynku, w obcym mieście, daleko od domu. Bardzo niekomfortowe uczucie. Udało się odblokować po kilkudziesięciu próbach. WD może też być pomocny.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 1:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Sprobuj wykrecic caly bebenek, zabrac do ogarniecia i z powrotem wkrec. Wykreca sie go od przodu, wiec nie powinno byc problemu

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 1:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Stomek pisze:
Sprobuj wykrecic caly bebenek

No więc właśnie jak to zrobić gdy kluczyk nie obraca się wcale bo działa blokada kierownicy?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 2:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Zeby wyjąć bębenek, trzeba przekręcić klucz w zamku.

Jak to się zdarzyło pierwszy raz, to spróbuj nadwymiarowym kluczykiem. Za którymś razem powinno puścić. To lepsze niż wiertarka.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 2:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Jawu pisze:
Jak to się zdarzyło pierwszy raz,

Wcześniej zdarzyło się kilka razy ale wystarczyło dwa-trzy razy ruszyć kierownicą i blokada puszczała więc nie można tego uznać za powtarzający się problem. Po pracy spróbuję oryginalnym kluczykiem praktycznie nie używanym i psiknę troszkę WD-40.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 6:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Niestety, ani WD-40 ani oryginalny prawie nie używany kluczyk nie pomógł... jakieś koncepcje rozwiązania sprawy na miejscu?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 7:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Po zdjęciu pierścienia chromowanego widać dwa otwory. Trzeba tam włożyć druty, ale klucz musi być w zamku i lekko obrócony w lewo, lub w prawo. Czy u Ciebie klucz można wsunąć do końca i czy da się choć trochę obrócić ? Ja bym próbował. Za którymś razem powinno się udać. WD mógł rozpuścić brudy. Spróbuj ponownie


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Jeśli nie obraca się wkładka to pozostaje tylko cięcie stacyjki-powodzenia.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 7:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Zniszczyć stacyjkę z powodu wkładki, to już lepiej zadzwonić po fachmana od zamkow. Finansowo wyjdzie chyba to samo, a będzie szybciej i na ten sam klucz. Ja jednak bym próbował uruchomić stacyjke. Nie siłą, ale z czuciem. Naprawiałem kiedyś bębenek w 190, ale w drzwiach. Nie ma tu cudów.Jak się uda obrócić kluczyk, to go potem nie wyjmuj, bo będzie to samo. Bębenek razem z kluczykiem na stół.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 8:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zobacz na google co to jest tzw, "sztos, patent, grat , łamak"
Jak zdołasz sobie to wystrugać to przełamiesz wkładkę i oszczędzisz stacyjkę.
Wieszałeś się na kierownicy z lewej strony ?
Ja się wieszałem kiedyś i pomogło, potem od razu wymieniłem wkładkę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 8:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Potwierdzam skuteczność. Takim czymś wyłamali mi wkładkę w zamku do mieszkania. Tylko wkładkę wymieniłem.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Byłem u fachowca, za 25 zeta dorobił klucz z tzw. "nadwymiarem" - nic nie dało. Zostawiłem mu dowód rejestracyjny jutro rano obiecał zajrzeć do samochodu na parkingu - zamelduję co zdziałał (dowód zostawiłem w razie draki gdyby kto policję wezwał widząc gościa grzebiącego przy stacyjce "przyrządami").
Będę meldował na bieżąco.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt maja 28, 2013 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witaj,

Tez mialem taki szmeges ze stacyjka w W201. Akurat WD40 to byl najgorszy patent jaki mogles zastosowac - syf, ktory w niej byl + WD40 owocuje sklejeniem mechanizmu wkladki. Stacyjka przed WD40 dzialala mega opornie, po WD wcale :evil: . Jak pamietam (a bylo to 10 lat temu - wtedy tez dolaczylem do naszej forumowej braci) ktos na naszym forum polecil mi spray do kontaktow elektrycznych. Pamietam, ze aby przekrecic kluczyk i odpalic auto - zajmowalo mi to nawet 40 minut!!!. Malo brakowalo a uczylbym sie palic mojego MB na druty [hihi] . Po psiknieciu szuwaksu w stacyjke (pamietam, ze to byl Contact spray firmy Molycote) - JAK REKA ODJAL!!! EFEKT NATYCHMIASTOWY!!!. Stacyjka chodzila idealnie do momentu sprzedazy (chyba ze 2 lata).

Sprobuj tego myku, a noz stacyjka ozyje.

Lamak to worst case scenario!

Powodzenia i daj znac jak sie przygoda skonczyla.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt maja 28, 2013 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 28, 2008 6:49 pm
Posty: 116
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Miałem to samo. Pojechałem na stacje paliw i o mały włos nie wróciłbym z niej autem.
Miałem pod ręką jedynie środek do odmrażania zamków, mówię a co mi szkodzi skoro i tak stacyjka is dead. Po chwili dało się normalnie przekręcić kluczykiem. :)
Do tej pory (odpukać) jest OK. Ale wymiana mnie czeka i to bez dwóch zdań. Pytanie tylko czy należy wymienić całą stacyjkę czy jedynie wkład ?

_________________
1980' 200D OM601 922/032


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl