MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 20, 2013 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Siema,

Wiem że pytanie może się pozornie wydawać trochę z dupy, ale jak się zastanowić nad tym dwa razy to już trochę mniej.

Otóż nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z takim jednym kolegą o nicku Mitu - może ktoś go kojarzy. No i tak mu stękam do słuchawki, że brakuje mi jednak w moim 123 tego automatu. No i dzisiaj dzwoni do mnie kolega który pracuje w banku, że przyszedł do niego starszy pan koło 70-ki, który bardzo chce się zadłużyć na sporą kwotę. No i jakoś tak w rozmowie wyszło, że pan se w 1985 roku poszedł do salonu MB i kupił S123 230e w automacie z ABS-em, elektryką i innymi bajerami. Miał auta nigdy nie sprzedawać, ale że potrzebuje teraz kasy, to zaczyna z krwawiącym sercem rozważać ten dramatyczny krok. Kolega, z racji tego że pracuje w banku, czyli jest zimnym i wyrachowanym sk..wielem od razu sobie pomyślał o mnie i zaoferował się wielkodusznie, że jeżeli pan będzie chciał sprzedać, to on chętnie odkupi za rozsądną kwotę. Ja wtedy oczywiście również chętnie zrobiłbym zamianę 240d na kombiaka. No i tu pojawia się pytanie:
Auto ma przebieg nieco ponad 300k km, od pięciu lat jest tylko co jakiś czas odpalane i przetaczane kawałek, żeby się nie zastało. Od urodzenia stoi oczywiście w garażu, więc jeżeli okazałoby się że blacha jest zdrowa, to warto pakować się w M102 z takim przebiegiem? Niby to nie jakoś bardzo dużo, ale to jednak nie OM i z tego co wyczytałem nie jest to jednostka bezproblemowa, a te 300tkm i długi postój mogą zwiększać ryzyko wpakowania się w skarbonkę. Oczywiście to co się da można sprawdzić przy ewentualnych oględzinach w warunkach garażowych, to na pewno postaram się sprawdzić (ewentualnie poproszę kogoś bardziej oblatanego o pomoc), ale wiadomo że i tak wszystkiego się nie wyłapie. Czy poza standardowymi rzeczami jest coś charakterystycznego dla tego agregatu, na co należałoby zwrócić uwagę?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Jak tanio, to bierz. M102 jest dużo. Te z W124 i W201 wiele się nie różnią. To najwyżej przełożysz i będzie pan zadowolooony.

A tu masz od starszego pana, od pierwszego właściciela i do tego jeszcze dziadkowi pomożesz. [zlosnikok]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 11:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
W przyszłym tygodniu mam wiedzieć więcej, tzn. czy dziadek faktycznie się zdecyduje na sprzedaż. Wtedy spróbujemy się z kumplem ustawić na jakieś wstępne oględziny i się zobaczy czy to coś faktycznie warte. Na swoim własnym przypadku wiem, że z autami od dziadków nie zawsze jest mega różowo, tzn. są rzeczy na które trzeba zwracać jeszcze większą uwagę niż zazwyczaj.

Edit:
Właśnie znalazłem sporo w tym temacie: viewtopic.php?f=24&t=12436&hilit=M102
Pozostaje w zasadzie tylko kwestia czy taki przebieg może już oznaczać problemy z wałkiem i kolektorem, a przestój problemy ze szczelnością.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 11:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
M102 to najmniej problematyczny silnik w tym modelu. Tani w ewentualnej naprawie, części zamiennych na pęczki...
Jedyne co trzeba robić to regulować zawory i tankować...

Do tego względna cisza w środku i komfort wyprzedzania którego nie ma nawet w OM617 (bez A).

Trzeba tylko pamiętać że kombi to NIVO, zardzewiała klapa bagażnika, możliwe problemy z dokupieniem tylnych drzwi itp. Do tego opony w droższym rozmiarze, troszkę głośniej w środku itp. No i masa ciut większa a co za tym idzie osiągi i spalanie minimalnie gorsze niż w mniejszych nadwoziach.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 4:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Pięknie, teraz kilkanaście osób będzie miało problemy ze snem myśląc jaki to rodzyn kombiak tam w garażu stoi, piękny cudny od I właściciela i jakie ten fullsize ma szczęście (a żeby mu tak poszła uszczelka pod głowicą i rowerzysta lakier zarysował) a Ty za dwa tygodnie napiszesz że Pan się rozmyślił i nawet zdjęć nie będzie z tych garażowych oględzin [hihi] [hihi] [hihi]

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 5:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Voytas, dzięki za info.

frugoman pisze:
Pięknie, teraz kilkanaście osób będzie miało problemy ze snem myśląc jaki to rodzyn kombiak tam w garażu stoi, piękny cudny od I właściciela i jakie ten fullsize ma szczęście (a żeby mu tak poszła uszczelka pod głowicą i rowerzysta lakier zarysował) a Ty za dwa tygodnie napiszesz że Pan się rozmyślił i nawet zdjęć nie będzie z tych garażowych oględzin [hihi] [hihi] [hihi]

Z tymi kilkunastoma osobami, to myślę że przesadzasz - co najwyżej kilka. Poza tym faktycznie jak sam czytam to co napisałem, to brzmi niewiarygodnie, ale co ja poradzę że mam takie szczęście? [hihi]
Co z tego wyjdzie, to tak jak napisałem, zobaczymy.
A że koledzy uprzedzali, że w 240d w trasie żal mi będzie dupę ściskał, a ja nie posłuchałem i się i tak napaliłem na ładny pierwszoseryjny egzemplarz to już inna sprawa - przyznaję się bez bicia. Ale co ja poradzę że z samochodami jestem jak małe dziecko?
Więc przyznaję oficjalnie: tak, brakuje mi w moim aucie kilku KM więcej i tak, brakuje mi automatu. Więc nie wykluczone, że nawet jak z tym kombiakiem nic nie wyjdzie, to i tak pod koniec sezonu będę cegłę sprzedawał. A wtedy tylko M102 i tylko automat i raczej tylko DE. Więc o nowym temacie w dziale "kupię" zapomnij [palacz]

Tak więc wracając do tematu: czy można założyć pi razy oko jakiś orientacyjny przebieg, po którym można się w M102 spodziewać wytartych krzywek na wałku, dziurawych kolektorów i problemów z kompresją, czy zależy od egzemplarza?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 6:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
fullsize pisze:

Tak więc wracając do tematu: czy można założyć pi razy oko jakiś orientacyjny przebieg, po którym można się w M102 spodziewać wytartych krzywek na wałku, dziurawych kolektorów i problemów z kompresją, czy zależy od egzemplarza?


Marudzisz i tyle. Zastanów się logicznie. Przebieg przebiegowi nierówny. Żywotność OM to wciąż żywa legenda, ale słyszałem z wiarygodnego źródła o tym jak I właściciel zajeździł OM617 w 100 tys.km. Wszystko zależy od sposobu użytkowania.
Najczęściej samochody on nowości w Polsce nie wróżą nic dobrego. Brak wykwalifikowanych mechaników, słaby dostęp do części, marne oleje i paliwo. Ale to wszystko ogóły i wróżenie z fusów. Nie widziałeś auta i tak naprawdę nic o nim nie wiesz.
Poza tym tak jak napisał krasuss młodszy - nie martw się o motor, bo towaru jest pod dostatkiem, wałki, głowice, całe motory. Martw się o to co jest drogie i trudno dostępne.
A dopóki nie widziałeś auta i nie wiadomo czy i za ile jest na sprzedaż, to w ogóle o nic się nie martw.

PS Od razu pisałem/mówiłem, że najlepiej kup 230E/CE/TE i nie gołe, jeździłbyś wtedy w trasy mercedesem.

Pozdrawiam i powodzenia. :) [ok]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Silnikiem nie należy się przejmować,może znalazł bym jakieś V8.Ale jazda.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 8:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja bym nie dzielił skóry na niedźwiedziu. Auto trzeba zobaczyć, wiadomo, że trzeba bedzie cos dołożyć, bo dziadek od kilku lat nie jeździ i pewnie też od kilku lat nie wkłada, a wiek robi swoje. Być może fajny egzemplarz, dobrze zachowany, ale bedzie jak yeti póki go nie zobaczysz.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt cze 21, 2013 7:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Ok chłopacy, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Temat jest dla mnie wyczerpany. Zobaczymy o co kaman z tym kombiakiem, ale bez napinki. Tak czy inaczej mi się wykrystalizowało - nawet jak z T nie wypali, to we wrześniu ogłaszam 240, szukam z M102 i nie boję się większego przebiegu.

Mitu pisze:
Marudzisz i tyle.

Wiem że marudzę. Całe życie marudzę. Czasami nie wiem jak ja sam ze sobą wytrzymuję [hihi]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt cze 21, 2013 7:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
WujekT pisze:
Silnikiem nie należy się przejmować,może znalazł bym jakieś V8.Ale jazda.


Fullsize, bierz od Wujka V8 i pakuj do 240D [zlosnikok]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: ndz cze 23, 2013 11:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam w swoim m102 nalatane 280 tyś i powiem ci, ze silnik nie jest problemem, ja przy swoim się zakręciłem i powiem ci, ze chodzi lepiej niż m102 w 124 z '92 roku. Pali mi pół litra oleju na 1000 km więc raczej dramatu nie ma. Więc w twoim przypadku wydaje mi się, że gra jest warta świeczki :)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz cze 23, 2013 12:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
neocc pisze:
Pali mi pół litra oleju na 1000 km

czyli wychodzi, że wlewasz między wymianami jakieś 5L oleju... ja bym go już remontował ! [hihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz cze 23, 2013 5:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 19, 2009 7:27 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Pruszków
W M102 też z czasem zabraknie mocy, może od razu coś szybszego?

_________________
W123 230E


Na górę
Post: ndz cze 23, 2013 8:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
wiśniowy pisze:
W M102 też z czasem zabraknie mocy, może od razu coś szybszego?

W zdrowym M102 mocy nie brakuje, nie ma sensu pakować się w kosztogenne M110 a OM617A jest nie do zdobycia.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl