MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 D Wysoka temp.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=62504
Strona 1 z 6

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 8:02 am ]
Tytuł:  300 D Wysoka temp.

Witam
W trakcie naszego ostatniego wyjazdu zauważyłem, że taxi się grzeje i to mocno.
Dla obniżenia temp. jechaliśmy z ogrzewaniem na max (temp. oscylowała w okolicach 95 stopni).
Chłodnica była gorąca, i nie jest to wina czujnika, bo wylewał przez korek (bo korek jest do 100 stopni).
W trakcie jazdy było słychać wycie, popiskiwanie myślałem że kończy się alternator, ale nie.
Po powrocie do PL wymieniłem termostat. Nic to nie dało. Temp. została w okolicy 100 stopni i to niezależnie czy jadę 40-80-czy 120 km/h w korkach też nie rosła. Po powrocie do domu wymieniłem pompę wody (była fabryczna z 82r, ale zaczęła się zacierać na łożyskach i to ona hałasowała). Sprawdziłem termostat, otwiera się i zamyka. Z braku termometru do 100 stopni termostat otwierał się przed wrzeniem wody więc ok. Po wymianie pompy temperatura ustabilizowała się w okolicach 95 stopni.
Cały układ nie nosi śladów kamienia (pompa wyglądała jak nowa, obudowa termostatu i termostat też. Chłodnica przepłukana i ciecz wlewana korkiem wylatuje z taką samą prędkością na dole.
Do czego się jeszcze przyczepić?

Autor:  114 [ wt lip 16, 2013 8:15 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

Przepłucz chłodnicę, wszyscy to róbmy co 2-5 lat. Już o tym pisałem na FB.

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 8:18 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

Bodziu zrobiłem to, zanim zabrałem się za wymianę pompy.

Autor:  114 [ wt lip 16, 2013 9:44 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

U mnie chłodnica nie wykonywała swej funkcji, pozaginane i skorodowane listki połączyły się i nie dawały przewiewu, wentylatory nawet nie dawałyby rady, mam od dziś nową chłodnicę (od Audi).

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 10:41 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

U mnie chłodnica wygląda naprawdę dobrze. Listewki są i nie są pozaginane, ale właśnie rozglądam się za nową.

Autor:  Mitu [ wt lip 16, 2013 11:40 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

vpiqs pisze:
Chłodnica była gorąca


Chłodnica ma być gorąca tam gdzie płyn do niej wpływa, a tam gdzie ją opuszcza ma być zimna. Jeżeli cała jest gorąca to nie spełnia swojej funkcji.
Jaki masz termostat?

114 pisze:
mam od dziś nową chłodnicę (od Audi).


Bodziu, w /8 chłodnicy się nie wymienia. :lol:

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 12:23 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

Po wymianie pompy tak jest góra gorąca, środek ciepły, dół zimny.

Autor:  Mitu [ wt lip 16, 2013 12:38 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

vpiqs pisze:
Po wymianie pompy tak jest góra gorąca, środek ciepły, dół zimny.


Tak ma być.
Do jakiej temperatury masz termostat?

Autor:  114 [ wt lip 16, 2013 1:09 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

Czyli chłodnica jest O.K. - termostat źle odcina, może faktycznie temperatura załączenia jest nie taka.
Albo oprócz chłodnicy może trzeba wypłukać kanały w bloku silnika ... ?
A tak przy okazji: Mam nową chłodnicę klimatyzacji w złotej karecie, ale czujnik gruby jest tak zniszczony,
że przecieka i potrzebny nowy, i mam tylko nie wiem jakie ma mieć parametry (ciśnienia graniczne).
Może mi ktoś pomoże i napisze jakie standardowo ciśnienia mają uruchamiać ten czujnik.

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 3:25 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

Termostat mam do 80 stopni i taki sam był.
W garnku sprawdziłem wszystkie 3 szt. jakie miałem (ten co był w aucie, ten co kupiłem w Wieluniu i jeszcze jakiś miałem w garażu w domu) i wszystkie 3 się otwierają w tym samym (mniej więcej) momencie przed tym zanim woda zacznie się gotować.

Autor:  KarolS1988 [ wt lip 16, 2013 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

kanały w bloku..... miałem czystą chłodnicę a swój blok płukałem myjką ciśnieniową pod ciśnieniem 10 bar i temp 90 stopni i tak 30 min i wylatywała smoła..... przez chwilę myślałem że mam pęknięty blok i to olej jest, ale to był szlam prawie 40 letni :o

Autor:  georem [ wt lip 16, 2013 7:00 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

vpiqs pisze:
Chłodnica była gorąca, i nie jest to wina czujnika, bo wylewał przez korek (bo korek jest do 100 stopni).


A zdaje się, że EPC podaje 120 stopni. Czerwone pole na wskaźniku to 125 stopni, wtedy dopiero powinno wywalić płyn chłodniczy.

Autor:  vpiqs [ wt lip 16, 2013 9:08 pm ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

To się zgadza ale tylko odnośnie benzyny. Korek do chłodnicy od benzyny jest do 120, a od diesel'a do 100.

Autor:  georem [ śr lip 17, 2013 7:50 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

vpiqs pisze:
To się zgadza ale tylko odnośnie benzyny. Korek do chłodnicy od benzyny jest do 120, a od diesel'a do 100.


To po co EPC podaje korek 1,2 bara czyli 120 stopni. Oczywiście sprawdzałem do 300D.

Autor:  Mitu [ śr lip 17, 2013 8:39 am ]
Tytuł:  Re: 300 D Wysoka temp.

vpiqs pisze:
Termostat mam do 80 stopni i taki sam był.
W garnku sprawdziłem wszystkie 3 szt. jakie miałem (ten co był w aucie, ten co kupiłem w Wieluniu i jeszcze jakiś miałem w garażu w domu) i wszystkie 3 się otwierają w tym samym (mniej więcej) momencie przed tym zanim woda zacznie się gotować.


A sprawdzałeś czy sprzęgło wiskotyczne masz sprawne?

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/