MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] 300D Vacum
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=62652
Strona 1 z 3

Autor:  vpiqs [ wt sie 06, 2013 8:36 pm ]
Tytuł:  [W123] 300D Vacum

Dzisiaj odebrałem nową pompę vacum. Założyłem i ....kicha bez zmian. 3 x nacisnę na pedał hamulca i robi się twardy, muszę chwilę poczekać, aż system uzupełni podciśnienie. Czy ktoś ma fotkę fali po której chodzi pompa? Na oko moje nie wygląda źle, ale może tu jest problem?

Autor:  hruścik [ czw sie 08, 2013 6:28 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

A kiedy kolego wymieniałeś klocki z przodu? może opierają się ich resztki o blachy ustalające ich położenie i dlatego masz twardy pedał po którymś tam z kolei naciśnięciu hamulca.Następna sprawa to trójnik z zaworem zwrotnym z pompy vacum do serwa,nieszczelny zawór i klops.

Autor:  vpiqs [ czw sie 08, 2013 7:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Klocki sprawdzone. Przewód łączący (z zaworem) vacum z serwem wymieniony na fabrycznie nowy.
Jutro wymieniam pompę hamulcową, jak nie będzie różnicy, to.....

Autor:  vpiqs [ pt sie 09, 2013 7:25 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Pompa hamulcowa wymieniona. Teraz cały zastaw (serwo, pompa hamulcowa i zaciski) to ate. Przy pomiarach pomp w bendix miejsce gdzie wchodzi czpień z serwa jest o 1,5 - 2 mm głębszy niż w ate. Po zmianie pompy wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ. Nie przyniosło efektu. Mało tego po jeździe próbnej na podjeździe był problem ze zgaszeniem silnika (ewidentny brak podciśnienia). Przy kolejnej próbie zaślepienia trójnika (bez odbiorników podciśnienia) na przewodzie serwo - vacum hamulce zachowywały się bez zmian tj. przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulce są normalne 3-4 szybkie naciśnięcia pedał staje się twardy i wspomaganie zanika. Pomysły mi się już skończyły. :(

Autor:  desperado [ pt sie 09, 2013 7:45 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

No to wychodzi że serwo masz uszkodzone.

Autor:  vpiqs [ pt sie 09, 2013 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Serwo jest w tej chwili 3. Obecnie jest wsadzone serwo i pompa hamulcowa z mojego kombi. Do rozbiórki hamulce były super wydajne. Poprzednie serwo to też ate o tych samych numerach kupione od jednego z forumowiczów i też miało być sprawne.
Jak kupiłem auto było serwo "nieznane" nie znalazłem żadnego logo numerów itp i przy naciskaniu na hamulec było słychać ewidentne syczenie, które dochodziło właśnie z serwa. Po wymianie syczenie ustało, ale dalej występował problem z hamulcami.

Autor:  vpiqs [ ndz sie 11, 2013 6:09 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Naprawdę nikt nie ma silnika na części, żeby zobaczyć jak to wygląda?

Autor:  chmielo [ ndz sie 11, 2013 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Na serwie powinna być naklejka jak dobrze kojarzę, może się odkleiła...

Autor:  vpiqs [ pn sie 12, 2013 9:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Może, teraz to i tak już nieważne.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać wspomagania?

Autor:  stówa [ wt sie 13, 2013 7:12 am ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Może trochę póżno. Odczytałem naklejkę na serwie, mama też 300d:
ATE 3.6862-0203.4
0392 N 1 S

Autor:  vpiqs [ wt sie 13, 2013 11:06 am ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Hej dzięki, ale mi nie chodzi o serwo tylko o to co się znajduje pod pompą vacum (fala, kółko - po którym chodzi pompa). Zeby to zobaczyć trzeba niestety zdjąć pompę vacum.
PS
Interesuje mnie tylko nowszy rodzaj pompy na jeden wąż.

Autor:  stówa [ wt sie 13, 2013 4:38 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Jestem już w domu, to może coś się da zrobić. Moment.

Autor:  stówa [ wt sie 13, 2013 6:39 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Sorry za jakość, ale to jest na silniku i nie mam jak inaczej aparatu ustawić. Może coś to pomoże.
Moja pompa jest też nowsza na jednym przewodzie.

[IMG=http://img197.imageshack.us/img197/3245/rfuw.JPG][/IMG]
[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/8314/tcd3.jpg][/IMG]
[IMG=http://img833.imageshack.us/img833/5206/fhy0.jpg][/IMG]
[IMG=http://img194.imageshack.us/img194/7091/47m0.jpg][/IMG]
[IMG=http://img822.imageshack.us/img822/5021/bwyr.jpg][/IMG]
[IMG=http://img211.imageshack.us/img211/5749/dnpy.jpg][/IMG]
[IMG=http://img534.imageshack.us/img534/6273/wu08.jpg][/IMG]
[IMG=http://img109.imageshack.us/img109/2460/znfe.jpg][/IMG]
[IMG=http://img825.imageshack.us/img825/8576/zttv.jpg][/IMG]

Autor:  vpiqs [ wt sie 13, 2013 7:01 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Oooooo właśnie mi o to chodziło!!!
A możesz mi zmierzyć wysokość tej fali od kołnierza do najwyższego miejsca?
Bo na pierwszy rzut oka u mnie jest tak samo.

Autor:  vpiqs [ śr sie 14, 2013 7:42 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] 300D Vacum

Dzisiaj dorwałem vacuometr i przeprowadziłem testy. Przy wpiętym mierniku na trójnik na przewodzie (pompa vacum - serwo) wynik -0,6->-0,7 (wynik niezależny od obrotów silnika). Po 3 krotnym wciśnięciu hamulca podciśnienie spada do 0 :( , po ok. 10-15 sekundach podciśnienie wraca do poprzedniego stanu. Postanowiłem sprawdzić samą pompę. Miernik został na trójniku, ale przewód został odłączony od serwa i zaślepiony. Podciśnienie w tym samym przedziale co poprzednio. Z przeprowadzonych testów wynika, że uszkodzone jest serwo. Jeżeli tak, to jakim cudem taki zestaw (serwo i pompa hamulcowa) funkcjonował znakomicie w kombi (hamulce do ostatniej chwili przed rozbiórką działały doskonale)? Jeszcze jedno pytanie. Czy serwa w silnikach benzynowych były takie same jak w diesel'kach?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/