MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pagoda lekkie zdziwienie....
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=62841
Strona 1 z 1

Autor:  marcin280e [ wt wrz 03, 2013 11:28 pm ]
Tytuł:  Pagoda lekkie zdziwienie....

Naprawiam auta od wielu lat i trochę już widziałem różnych dziwnych sytuacji-sądziłem że raczej nie będę zaskoczony...
Myliłem się...
W 280SL uszkodzeniu uległa uszczelka głowicy miedzy 3 a 4 cyl-no cóż zdarza się...nie problem naprawimy...
Załącznik:
aparat nowe 042.jpg
aparat nowe 042.jpg [ 171.72 KiB | Przejrzano 3110 razy ]

Przyglądam się gładzi cylindrów a że zawsze przed rozpięciem rozrządu ustawiam silnik na "zero" dwa srodkowe tłoki czyli trzeci i czwarty mam w DMP i widzę na czwartym cylindrze wyrażne i głębokie pionowe rysy -wyglądają jak ślady po swożniu tłoka.
No cóz silnik do rozebrania.
Silnik przed awaria uszczelki głowicy pracował bardzo dobrze-miał moc,dobrze zapalał ,nie dymił zbytnio z wydechu -jedyna wadą było nieco duże zużycie oleju.
Zakładaliśmy ze stary motor pali trochę oleju a że nieco ciekł nie było planu naprawy.
Po rozebraniu okazało się że uszkodzone są czwarty i szósty cylinder
Załącznik:
aparat nowe 003.jpg
aparat nowe 003.jpg [ 205.68 KiB | Przejrzano 3110 razy ]

Załącznik:
aparat nowe 004.jpg
aparat nowe 004.jpg [ 159.38 KiB | Przejrzano 3110 razy ]

Załącznik:
aparat nowe 005.jpg
aparat nowe 005.jpg [ 151.48 KiB | Przejrzano 3110 razy ]

Najciekawsze w tym wszystkim jest ustalenie dlaczego tak się stało-po prostu nie ma w ogóle zabezpieczeń swożnia tłoka -brakuje po jednym zabezpieczeniu w dwu tłokach.
Nie wiem czemu-tłoki sa nowe 2 wymiar naprawczy więc silnik był stosunkowo niedawno remontowany-na gładzi cylindrów jest bardzo wyrażna siatka honownicza.
Może ktoś po prostu zapomniał....a silnik przyjechał taki z USA...
Załącznik:
aparat nowe 009.jpg
aparat nowe 009.jpg [ 144.76 KiB | Przejrzano 3109 razy ]

Autor:  mark2222 [ śr wrz 04, 2013 9:11 am ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

marcin280e pisze:
po prostu nie ma w ogóle zabezpieczeń swożnia tłoka -brakuje po jednym zabezpieczeniu w dwu tłokach.

[chory] życie, skleroza,
marcin280e pisze:
sądziłem że raczej nie będę zaskoczony...

człowiek całe życie się dowiaduje czegos nowego ;)
marcin280e pisze:
tłoki sa nowe 2 wymiar naprawczy więc silnik był stosunkowo niedawno remontowany-na gładzi cylindrów jest bardzo wyrażna siatka honownicza.

a wyda coś jeszcze z nich??? ze zdjęcia widac, że chwile już sobie rzeźbił i nie będzie bardzo co obrobić.

Autor:  Marian-m110 [ śr wrz 04, 2013 1:01 pm ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Moje auto tez przyjechało z usa. Po odpaleniu auta słychać wyraźne tarcie łańcucha. Myslałem że łańcuch ma 45 lat i jest zbyt długi ale nowy nic nie dał. okazało się że rozebrali napinacz łańcucha i zgubili metalową kulkę zabezpieczającą spływaniu oleju . Poza tym naprawa blacharska to pomyłka jednym słowem to idioci .Pozdrawiam

Autor:  marcin280e [ pn sty 27, 2014 6:13 pm ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Tak dla porządku kronikarskiego, blok został wytulejowany i silnik działa.
Oczywiście nowe pierścienie,panewki etc...
Średnica cylindrów i odległości miedzy cylindrami jak tez przecięcie do płaszcza wodnego miedzy cylindrami są w M130 jak tez w M110 identyczne więc można tulejowac blok M110.

Załączniki:
progress 5 021.jpg
progress 5 021.jpg [ 33.44 KiB | Przejrzano 2828 razy ]

Autor:  Stomek [ wt sty 28, 2014 12:19 am ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Tłoki poszły te same, sprzed remontu??

Autor:  ukaniu [ wt sty 28, 2014 12:23 am ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Jak magik doszlifuje tuleje pod stare tłoki to mogą być stare. Przynajmniej ja tak czasem rzeźbiłem. Byle płaszcz tłoka nie był popękany.
A u kolegi to ciekawe jak.

Autor:  Stomek [ wt sty 28, 2014 1:05 am ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Mnie zastanawia różnica wagi poszczególnych tłoków, skoro dwa były nadwymiarowe

Autor:  voytas [ wt sty 28, 2014 10:05 am ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Stomek pisze:
skoro dwa były nadwymiarowe

?

Chyba raczej chodziło o "drugi wymiar naprawczy", nie? Brakło kropki po 2...

Jak już się odezwałem to od razu zapytam: jak to jest z tym tulejowaniem (zwłaszcza w kontekście M110)? Polecane czy niepolecane? Do tej pory słyszałem że nie warto się w to pakować (także z ust osób wypowiadających się w tym temacie)...

Autor:  marcin280e [ wt sty 28, 2014 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: Pagoda lekkie zdziwienie....

Już odpowiadam...
Tłoki poszły te same bo byly praktycznie jak nowe o drugim wymiarze naprawczym-"fachowcy" w USA przeszlifowali blok na drugi szlif i dali nowe tłoki zapominając o zabezpieczeniach swożnia tłokowego na dwu tłokach.
Oczywiście chodzi o sześć nowych tłoków.

Czy tulejować M110?
Po doświadczeniach z blokiem M130 który w zasadzie pod względem pracy zespołu tłok-cylinder nie różni się niczym od M110 myślę że śmiało można wytulejować M110.
Oczywiście warunkiem powodzenia są dobre tłoki tzn takie które "trzymają" geometrię płaszcza i maja prawidłowy kształt rowków na pierścienie z grubsza mówiąc.

M130 został wytulejowany bo w zasadzie nie było innego wyjścia -tzn można kupić jakiś mocno używany silnik od Pagody i próbować go remontować -ale nie jest to tania sprawa , byle jakiś "złom" na E-bay to minimum 3000-3500EUR i też nie wiadomo czy nie trzeba go tulejować.
Nie ma tanich silników do Pagody-te auta nie idą na złom więc cały czas jest popyt na używane dobre podzespoły.
M110 jest nieco tańszym silnikiem ale tez w sumie starym więc prawdobodobieństwo kupienia dobrego jest niskie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/