MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=63257
Strona 1 z 1

Autor:  Pysiek [ ndz lis 03, 2013 5:18 pm ]
Tytuł:  W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.

Witam ! Jakiś czas temu chciałem zrobić mała wycieczkę moją beczką i okazało się ze po miesiącu stania w garażu auto ma problemy z odpaleniem. Po paru przekręceniach odpaliło, ale chodzi tylko do momentu gdy silnik pracuje na ssaniu. Jak ssanie przestaje działać auto wchodzi na zbyt niskie obroty a cały silnik strasznie się telepie. Niby po dodaniu gazu wchodzi na obroty, ale potrafi strzelić lekko w tłumik. Dodam, że niedawno ustawiałem zapłon za pomocą lampy i było wszystko ok. Zmieniłem przewody zapłonowe na nowe Beru nic to nie dało, zarzuciłem również nowe świece żeby mieć pewność, ale i to nie rozwiązało problemu. Przy wymianie przewodów zdjąłem również filtr powietrza i zauważyłem ze po zatkaniu tej oto rurki ( patrz zdjęcie nr.1 ) auto pracuje o wiele lepiej. Co to za zawór jak jest sterowany i czy mógł się tak po prostu zepsuć? Dodam, że moja wiedza motoryzacyjna jest krótko mówiąc nikła, więc jeśli ktoś jest w stanie łopatologicznie mi to wytłumaczyć lub w jakiś sposób pomoc będę wdzięczny. Od czego powinienem zacząć? Na co zwrócić uwagę? Aha silnik 2.0E M102920.

Obrazek

Autor:  Oscar7 [ ndz lis 03, 2013 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.

Zobacz czy to nie problem z podciśnieniami. Bo jak bierze lewe powietrze gdzieś to tak moze być.

Autor:  Pysiek [ ndz lis 03, 2013 10:37 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.

Możesz wrzucić jeszcze raz link do tego tematu? Ten który mi podałeś przekierowuje mnie na główna stronę forum.

Autor:  hruścik [ pn lis 04, 2013 7:39 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.

Ta rurka jest częścią układu mającego na celu poprawienie składu spalin -taka ekologia.Możesz równie dobrze wypieprzyć ten cały układ.Piszesz ze auto wchodzi na zbyt niskie obroty po zejściu ze ssania- a kiedy i kto regulował gaźnik,ustawienie pływaka,dyszy paliwowej,wolnych obrotów,sprawdzenie stanu membrany,układu przyspieszenia zapłonu przez zawór jednokierunkowy i zawór termiczny w głowicy.Układ niby prosty a rzeczy do sprawdzenia od pyty.Mi siedzącemu w temacie w123 od lat 20 stu ogarnięcie tego układu zajęło kilka wieczorów.Dodam jeszcze ze bardzo ważny jest łącznik gumowo- metalowy na połączeniu gaźnika z kolektorem,uszczelki gaźnika.

Autor:  Pysiek [ wt lis 05, 2013 1:08 am ]
Tytuł:  Re: W123 - 2.0 M102920 problem z wolnymi obrotami.

Wiem, że to nie takie proste dlatego szukam odpowiedzi na forum. Trochę czasu dzisiaj spędziłem w garażu no i wyszło, że beczka ssie lewe powietrze. Po całkowitym zatkaniu filtra powietrza silnik nie dość, że nie zgasł to chodził o wiele lepiej. Pytanie teraz którędy zasysane jest lewe powietrze heh...jakie mam opcje do sprawdzenia? :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/