MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=63301 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jakub_gozdzik [ sob lis 09, 2013 4:32 pm ] |
Tytuł: | [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Witam Mam pytanie, czy udzieli mi ktoś instrukcji, cennych wskazówek, jakie są potrzebne przy wymianie tylnego uszczelnienia wału w silniku 2,4D. Silnik jest zamontowany w busie "kaczce" ale to samo chyba jest w W123? Czy to trzeba cały dół silnika zdemontować, czy tylko dużą miskę olejową? |
Autor: | wojtek986 [ ndz lis 10, 2013 8:27 am ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Cały sznur wymienisz przy wyjęciu wału korbowego , jak zdemontujesz wannę - dużą miskę olejową możesz wymienić tylko połówkę sznura . Było o tym na forum. |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz lis 10, 2013 9:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
A co da wymiana połówki sznura?? Chyba trochę bez sensu? Czyli trzeba wywalić wał korbowy?? Ja pierdziele.... ![]() |
Autor: | Maniek [ pn lis 11, 2013 7:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Hej! Starzy znawcy mówią, ze jak sznurem cieknie to nie dlatego że sznur puszcza tylko z powodu dużych luzów na panewkach... Wymiana sznura na nowy da efekt odwrotny od zamierzonego, bo stary sznur wraz z kilkudziesięcioletnimi brudami lepiej trzymał olej niż nowy niedotarty. Z tego też powodu producent celowo utrudnił dostęp do wymiany tego uszczelnienia. Wymienia się go wtedy kiedy i wymienia się koła rozrządu - na wyjętym wale czyli przy remoncie silnika. Pozdrawiam |
Autor: | jakub_gozdzik [ wt lis 12, 2013 11:43 am ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
No nie załamujcie mnie... ![]() |
Autor: | wojtek986 [ wt lis 12, 2013 5:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Ja kiedyś wymieniłem połówkę i jakoś się udało . Po naprawie jeździłem około 2 lat i nie ciekło , później sprzedałem auto. |
Autor: | hruścik [ wt lis 12, 2013 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Pamiętajcie że przy wymianie sznura nowy sznur należy nasączyć w oleju, uklepać młoteczkiem przynajmniej 2 razy aby chciał się układać , połówki docinamy z naddatkiem aby przy skręceniu dwie części docisnęły się i uszczelniły.W kanaliku układamy go za pomocą np trzonka od młotka lub kawałka rurki.Montaż suchego sznura przyniesie odwrotny efekt. |
Autor: | mercfan [ pn maja 26, 2014 1:43 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Witam Odgrzebię trochę temat. Mam takowy problem z silnikiem 240D.Silnik odebrałem z remontu i po włożeniu i odpaleniu na mniej więcej 10min jest plama oleju na łączeniu silnika ze skrzynią.Od razu domyśliłem się,że to wina sznura łojowego na wale korbowym. Rozmawiałem z gościem co mi robił ten remont i powiedział,że sznur jest założony nowy i może musi się ułożyć ![]() Jest to możliwe czy raczej spierdzielił robotę i źle go zamontował ? Szukałem ale nie mogę gdzieś wygrzebać schematu jak to przebiega ale wiem ,że roboty od cholery.Podejrzewam ,że mógł go za dużo przyciąć albo za mało. |
Autor: | voytas [ pn maja 26, 2014 1:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
mercfan pisze: Jest to możliwe czy raczej spierdzielił robotę i źle go zamontował ? Szukałem ale nie mogę gdzieś wygrzebać schematu jak to przebiega ale wiem ,że roboty od cholery.Podejrzewam ,że mógł go za dużo przyciąć albo za mało. Jak najbardziej mógł spierdzielić. Może po prostu nie wiedział jak to zrobić i tyle... |
Autor: | mark2222 [ pn maja 26, 2014 2:09 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
mercfan pisze: Rozmawiałem z gościem co mi robił ten remont i powiedział,że sznur jest założony nowy i może musi się ułożyć ![]() nie bardzo widzę to na przyszłość żeby sie ułożyło, raczej zły montaż. Montowałem nowy i nic takiego nie zauważyłem u siebie. Do M110 jest w dziale warsztat opisane dokładnie jak zamontować, więc może do OM też bedzie coś edit: prosze: http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... -ring.html |
Autor: | mercfan [ pn maja 26, 2014 9:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Dzięki Panowie za odpowiedzi.Zobaczymy jak się sprawa rozwinie ale raczej cudu nie będzie i nie przestanie ciec. Ciekaw jestem co jest nie tak bo bym mu trochę nagadał o tym.Jak z nim rozmawiałem to mówił,że wiesz nieraz to wał może być zużyty i może ze sznura się lać ![]() Co do panewek to są założone nowe korbowodowe , głównych 'niby' nie było potrzeby wymieniać. Ewentualnie rozbiorę sam dół i zobaczę co tam nie gra. |
Autor: | taurat [ pn maja 26, 2014 10:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Ja dorobiłem u siebie simering i mam spokój. Ale w moim był zużyty wał w miejscu kontaktu ze sznurem ( praktycznie brak widocznych nacięć ) a koszt zakupu nowego wału to ok 18 500 PLN ( Pagoda 230Sl) . Simering kosztował 100PLN. Pozdrawiam |
Autor: | marcin280e [ czw maja 29, 2014 10:40 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
taurat pisze: Ja dorobiłem u siebie simering i mam spokój. Ale w moim był zużyty wał w miejscu kontaktu ze sznurem ( praktycznie brak widocznych nacięć ) a koszt zakupu nowego wału to ok 18 500 PLN ( Pagoda 230Sl) . Simering kosztował 100PLN. Pozdrawiam A to ciekawe , masz jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś bo mam taki sam problem w 190SL-chętnie czegoś się bym dowiedział. M |
Autor: | taurat [ pn cze 02, 2014 5:24 pm ] |
Tytuł: | Re: [207, 123] Wymiana sznura uszczelniajacego na wale |
Marcin280e na priv-a wysłałem Ci mój nr telefonu. Zadzwoń to wytłumaczę jak dorobić simering w miejsce sznura. Mój merc zrobił już z takim rozwiązaniem 10 000 km i ma się dobrze ( olej nie kapie) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |