MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pasek wieloklinowy.. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6334 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Robert K. [ wt maja 18, 2004 11:23 pm ] |
Tytuł: | Pasek wieloklinowy.. |
Hey! Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo. Czy latwo jest zdiagnozowac, które z rolek powoduja "scieranie" paska wieloklinowego i jak je naprawic (przetoczyc na tokarce ? ) ? |
Autor: | damian [ śr maja 19, 2004 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
Wydaje mi się że powinieneś wymienić komplet a nie sam pasek. Może napinacz masz uszkodzony? Czy te rolki wyglądają tak jak na zdjęciach? Na pewno przetoczenie nic nie da - chyba się rolek nie toczy. ![]() ![]() |
Autor: | Robert K. [ śr maja 19, 2004 10:43 pm ] |
Tytuł: | |
Podejrzewam napinacz, a jak nie to kolko alternatora. |
Autor: | andriu [ pn kwie 25, 2005 4:05 pm ] |
Tytuł: | |
cześć, podłącze sie do tematu, bo mi tez piszczy pasek a wiem że w napinaczu została zastosowana jakas rzezba (dostrzegłem jakaś spręzyne), oryginalnie to tak chyba nie jest, nie znam sie, auto mam od kilku dni, wkazdym razie chciałbym sie dowiedziec czy mozna napinacz dostać poza ASO, trochę taniej. |
Autor: | MercBeginner [ pn kwie 25, 2005 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba wziąć pod uwagę, że pasek się wyciąga i po niedługim czasie od założenia nowego paska napięcie trzeba sprawdzić ponownie. Nie wiem czy tak samo jest w W124 ![]() |
Autor: | laudan [ pn kwie 25, 2005 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyna jest na 90% lozysko napinacza. Ma juz spory luz osiowy i nalezalo by je wymieniec (jest sporo taniej niz wymieniac caly napinacz). |
Autor: | andriu [ pn kwie 25, 2005 7:03 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Trzeba wziąć pod uwagę, że pasek się wyciąga i po niedługim czasie od założenia nowego paska napięcie trzeba sprawdzić ponownie. Nie wiem czy tak samo jest w W124 bo coś słyszę o jakimś napinaczu... Cytuj: Przyczyna jest na 90% lozysko napinacza. Ma juz spory luz osiowy i nalezalo by je wymieniec (jest sporo taniej niz wymieniac caly napinacz).
Pasek jest nowy, tam jest taki sześciokąt do regulacji,ale ta regulacja nie działa, dlatego ktos załozył spreżyne, ale niewiele to dało i pasek jast luzny. Mechanik mi to tłumaczy tak, ze jakis element tego napinacza jest z gumy, czy zatopiony w gumie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MercBeginner [ pn kwie 25, 2005 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Więc wiadomo co jest odpowiedzialne za ślizganie się paska ![]() To nie kwestia "wyślizganego" lub wytartego paska... |
Autor: | andriu [ pt cze 10, 2005 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Witam, czy może ktoś mnie oświecić co to jest na górnym zdjęciu Damiana, bo na dolnym jest ramię napinacza z rolką, takie mam w swoim aucie. Pytam, bo szukam do kupienia uzywki i chciałbym zakupić jak najbardziej kompletne. |
Autor: | roadrunner [ pt cze 10, 2005 12:10 pm ] |
Tytuł: | |
Robert K. pisze: Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo
A moze by tak poprostu napiać pasek i po klopocie. tylko znajdź jak sie to robi pamietam ze u siebie jak pierwszy raz w tym grzebałem to kręciłem nie w te strone i pękło mi mocowanie amortyzatora napinacza, całeszcześci ze udało sie to pospawać. pamietaj tez że ten pasek pasuje w conajmniej 2 pozycjach (jak kupiłem auto oczywiscie był źle założony i tez piszczał) wiec sprawdź z rysunkiem czy u ciebie jest ok. Tu masz jak powinien byc załozony pasek http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m103/13-342.pdf A tu mozna wydedukować jak się go napina http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m103/13-345.pdf Pozdrawiam |
Autor: | roadrunner [ pt cze 10, 2005 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
andriu pisze: Witam, czy może ktoś mnie oświecić co to jest na górnym zdjęciu Damiana, bo na dolnym jest ramię napinacza z rolką, takie mam w swoim aucie. Pytam, bo szukam do kupienia uzywki i chciałbym zakupić jak najbardziej kompletne.
Na górnym zdieciu jest obudowa łożyska wraz z piastą koła pasowego i wentylatora chłodnicy silnika M103, a na dole napinacz niestety od innego motoru najprawdopodobniej M102 |
Autor: | andriu [ pt cze 10, 2005 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Na górnym zdieciu jest obudowa łożyska wraz z piastą koła pasowego i wentylatora chłodnicy silnika M103, a na dole napinacz niestety od innego motoru najprawdopodobniej M102
Dzięki za odpowiedz, a przy okazji, silnik 2300 to jest M ile? |
Autor: | michau [ pt cze 10, 2005 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
andriu pisze: Dzięki za odpowiedz, a przy okazji, silnik 2300 to jest M ile?
w twoim aucie m102. |
Autor: | andriu [ pn cze 13, 2005 7:07 am ] |
Tytuł: | |
Robert K. Cytuj: Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo.
Ja wymieniłem w sobote napinacz, ale okazało się stary był dobry, tylko ktoś nie załóżył naciagu od regulacji. Niestety nie zniknęło piszczenie, dalej piszczy jak zarzynane prosię, ale teraz już wiem że to piszczy pasek, jak sikne na niego WD40, na kilka sekund się ucisza. Ciekawe jest to ze pasek jest nowy, więc chyba nie powinien piszczeć. ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn cze 13, 2005 10:05 am ] |
Tytuł: | |
andriu pisze: Ciekawe jest to ze pasek jest nowy, więc chyba nie powinien piszczeć
Mój już am ponad 200kkm i sie powoli rozpadać zaczyna ale jest dobrze napiety i nie piszczy. Moim zdaniem albo nieumieja ci paska napiac albo masz zepsuty napinacz. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |