MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Demontaż półosi - jak
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6367
Strona 1 z 1

Autor:  zuzelek [ pt maja 21, 2004 11:32 pm ]
Tytuł:  Demontaż półosi - jak

Cześć,

Jak zdemontować półosie w MB 123? Muszę zmienić most ze swojego "bylego" do nowej beczki. Odkręciłem całe tylne zewieszenie oraz most od wózka ale półosie nie chcą wyjść.

Czy może mi ktoś pomóc?

P.S. Może jakieś rysunki z książki napraw?

Autor:  Maniek [ pt maja 21, 2004 11:51 pm ]
Tytuł: 

Było niedawno ale powtórze:
Należy odkręcić dekielek dyferencjału, ubabrać się w oleju i ściągnąć zawleczki mocujące końce półosi w dyferku. Półosie są jeszcze złapane śrubą wkręcaną w środek piasty która to śruba jest dobrze widoczna od zewnątrz koła. Ale jak wymieniasz dyfer a półosi nie to chyba nie musisz półosiek z piast wyciągać.

Autor:  laudan [ sob maja 22, 2004 9:19 am ]
Tytuł: 

Tylko nie zapomnij spuscic oleju z dyfra wczesniej [oczko] Jedna polos chyba trzeba wyjac z piasty.

Autor:  damian [ sob maja 22, 2004 9:50 am ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
Należy odkręcić dekielek dyferencjału, ubabrać się w oleju

Nie ubabrzesz się jak go sobie wcześniej spuścisz [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Maniek pisze:
ściągnąć zawleczki mocujące końce półosi w dyferku


Służy do tego arcy skomplikowny przyrząd w postaci zagietego kawałka dość twardego drutu [cool] . Prosty odcinek z haczykiem na końcu, zakładasz w ucho zawleczki i "wyrywasz". Proste jak cep, po tej operacji półoś z mostu wyjdzie bez problemu.

Maniek pisze:
Półosie są jeszcze złapane śrubą wkręcaną w środek piasty która to śruba jest dobrze widoczna od zewnątrz koła


Dokładnie tak [zlosnikok]

Autor:  zuzelek [ sob maja 22, 2004 9:59 am ]
Tytuł: 

Pytanie dodatkowe:

Ile powinno być oleju (i jakiego) w dyferencjale?

pzdr

Autor:  damian [ sob maja 22, 2004 10:06 am ]
Tytuł: 

Olej przekładniowy [zlosnik] najlepiej ATF (to samo co do skrzyni) lub nawet nasz krajowy Hipol, w ilości coś koło literka (chyba 0,9) - generalnie wlewasz "pod korek".

Autor:  bodo [ sob maja 22, 2004 11:25 am ]
Tytuł: 

Napewno ATF do mostu tylnego?? ba jak ja zmieniałem to w katalogu (olejowym ) pisało ze przekładniowy ale nie ATF (CZYLI CZERWONY )?

Autor:  marcin280e [ sob maja 22, 2004 11:27 am ]
Tytuł: 

damian pisze:
Olej przekładniowy [zlosnik] najlepiej ATF (to samo co do skrzyni) lub nawet nasz krajowy Hipol

No nie zdecydowanie nie moze być to ATF ,do mostu musi być to olej przekładniowy do przekładni hipoidalnych.

Autor:  laudan [ sob maja 22, 2004 12:02 pm ]
Tytuł: 

1 litr, przekladniowego 80/90

Autor:  damian [ sob maja 22, 2004 12:51 pm ]
Tytuł: 

Hipol też może być - stosuje go u siebie od 96' roku i zdaje egzamin. Do skrzyni nie odważyłbym się go wlać. To nie ATF.

ATF - tak ten czerwony do automatów ( to też jest olej przekładniowy [zlosnik] ). Stosuje się go według zaleceń MB do skrzyń manualnych chyba od zawsze - do mostu tez możesz wlać.

Autor:  marcin280e [ sob maja 22, 2004 1:44 pm ]
Tytuł: 

Damian popełniasz drugi raz ten sam błąd.
ATF to olej hydrauliczny a nie przekładniowy i nie może być stosowany w przekładniach głównych a zwłaszcza w takich które moją zazebienie hipoidalne bowiem te wymagają specjalnego oleju np.HIPOLU czyli jak nazwa wskazuje oleju do przekładni hipoidalnych.

ATF do manualnej skrzyni jak najbardzej się nadaje.

Oleje takie jak HIPOL(przekładniowe) i te typu ATF to zupełnie różne rzeczy o różnych zastosowaniach
Pozdrowienia

Autor:  damian [ sob maja 22, 2004 2:16 pm ]
Tytuł: 

Niech Ci będzie. W takim razie mam złe informacje.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/