MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 26, 2014 11:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
Witam wszystkich
Jestem szczesliwym posiadaczem w123 280ce po kapitalnej renowacji miedzy innymi :
blacharka, malowanie, nowe zawieszenie przod bilstein b6sport, tyl sachs nivo, hamulce z w126 500 zimmermann, uklad wydechowy przelotowy o zwiekszonej srednicy i inne male pierdoly.
teraz planuje podrasowac silnik, mam w planach : walki rozrzadu sportowe (robione pod zamowienie), zwiekszyc cisnienie wtryskow do okolo 8 barow poprzez przerobienie ukladu wtryskowego a dokladnie zaworka przelewowego/upustowego, polerka zaworow ssacych, planowanie glowicy o okolo 1mm.
jestem ciekaw czy jeszcze macie jakies ciekawe pomysly na ten silnik jak tak to z checia poslucham .
pozdrawiam



Dywaniki Samochodowe i Kolpaki Wroclaw


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 5:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
poka foty

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 5:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
sa na moim profilu .
ps niewiem jak wkleic je do forum ;p


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Rozumiem ze etap remontu silnika tzn odbudowa głowicy,właściwa geometria cylindrów i nowe tłoki,szlify wału i panewki etc. tak z grubsza mówiąc już za Tobą.
Jeśli nie ,to może na początek rasowania remont.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... -m110.html

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
silnik bede rozbieral niebawem a podstawy jak :
nowe tloki(0) i cylindry , bez szlifu tylko polerowanie walu(jest w dobrym stanie) , nowe panewki, kompletna renowacja glowicy itd , ect bedzie robione
juz robilem ten silnik kilka lat temu teraz chce go wyremontowac i podrasowac


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 6:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
voytas pisze:
http://www.benzworld.org/forums/w123-e-ce-d-cd-td/1508262-supercharged-m110.html


podpowiedz super ale jakos nie widze opisow i jak to zrobil a przede wszystkim z kad wziol ten kompresor .
ale musze powiedziec super zrobione :))))


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Przy 8 barach zalejesz silnik.Zajrzyj do manuali to dowiesz się na jakim ciśnieniu pracują wtryski.Przy zasilaniu wtryskowym polerowanie kanałów dolotowych jest mało skuteczne.Najprostszą drogą jest kompresor.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 3:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 18, 2013 2:39 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocaw
obecnie pracuje na 6,5(mierzone) a przy zmianie walkow na sportowe = wiecej powietsza i male zmiany w ukladzie dolotowym mam nadzieje ze da rade :) a jak nie to zmiejsze .


Na górę
Post: pt lut 07, 2014 7:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
A może wymiana napedu na M119 lub M111 230 kompresor ??? prościej i bez zbędnych eksperymentów i niepotrzebnych nakładów finansowych na próby "podrasowania M110"


Na górę
Post: pt lut 07, 2014 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
M119 lub M113 ma podobną masę jak M110.500-tka ma piękne parametry i w komplecie z orginalną skrzynią z nadbiegiem da super efekty.Zaden podrasowany M110 nie da Ci tego.470 nm i 320 koni.Na krótkim moście przecinak.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: pt lut 07, 2014 11:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
M119 w W123 to trudny swap. Pomijając fakt, że nadaje się tylko M119 na Ke-Jetronicu, to trzeba niestety ingerować w układ kierowniczy, ponieważ ze standartową przekładnią kierowniczą zwyczajnie się nie mieści do komory silnikowej. Poza tym trzeba poszerzyć nieco komorę poprzeż delikatne przerobienie kielichów, bo bez tego M119 nie wchodzi na szerokość.
Nowszych M119 z 5-cio biegowym automatem nie polecam bo jest zdecydowanie więcej elektroniki a zwłaszcza sterowanie skrzynią biegów 722.6 jest trudne do ogarnięcia...
Ale... :) jesli te problemy przeskoczysz to pozniej podczas jazdy "banan" na ryju jest caly czas :)
Ja na Twoim miejscu i mając doświadczenie ze swapem M119 poleciłbym inne rozwiązanie:
motor od 126 5,6 plus manualna skrzynia od W116 (W107) z wersji 350 i dyfer od W116 450SE,SEL z przełożeniem 3.07.
Motor niby starszy ale też pod 300 koni, momentu też ma dosyć i przede wszystkim montuje się go bez zadnych przerobek.
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lut 08, 2014 1:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
a m100 6.9 wejdzie do w123??

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
Post: sob lut 08, 2014 4:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No ale po co to wszystko tzn.swapy,przeróbki....kupa kosztów a efekt mizerny ,i tak pierwsze lepsze Subaru czy inne Quatro będzie lepiej jeżdzić.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: ndz lut 09, 2014 6:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
marcin280e pisze:
No ale po co to wszystko tzn.swapy,przeróbki....kupa kosztów a efekt mizerny ,i tak pierwsze lepsze Subaru czy inne Quatro będzie lepiej jeżdzić.

Niestety masz rację ;)
Jedyny plus to chwilowe zadowolenie z objechania kogoś kto się nie spodziewa takiej mocy w "starym padle"...

BTW
W internecie jest też przykład G-klasy z mocno podrasowanym M110 pod maską, wystarczy poszukać...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl