MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes W107 380SLC wersja J na EU https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=63943 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | voytas [ pt lut 28, 2014 5:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Wowek pisze: 6. Czy to prawda że pierwsze silniki 380 cierpiały na wady rozrządu? Co warto zweryfikować mając silnik wyjęty z auta na warsztacie? Dodam że jednostka z w126 - pracuje wzorowo i ma równą kompresje. Prawda. Jeśli jest tam pojedynczy łańcuch to obowiązkowo kontrola i najlepiej także wymiana (wraz ze ślizgami jeśli wykazują zużycie). Jeśli jest już podwójny to prawdopodobnie sam łańcuch będzie w lepszym stanie niż napinacz i ślizgi. Jeśli robisz to dla siebie to chyba także warto wymienić. Rozrząd to nie majątek a jego awaria potrafi zrobić dziurę w kieszeni... |
Autor: | Wowek [ sob mar 01, 2014 3:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
6. Wiec to jest na mojej liście. Auto robię dla siebie i wiem jak ciężko było mi kupić dobra jednostkę m116 |
Autor: | Marian-m110 [ ndz mar 02, 2014 8:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Witam, sprawdź kształt miski olejowej z mojej wiedzy jest inna. Jak możesz to napisz na PW ile za silnik |
Autor: | Wowek [ pn mar 03, 2014 6:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
A widzisz, to muszę jeszcze kupić uszczelki nowe do miski. Mając silnik na wierzchu sprawdzę jeszcze obudowy filtrów oleju. Przy m110 kiedy przekładałem silnik z w116 do w114 obudowy były minimalnie inne. A jeszcze pytanie - czy układy wtryskowe z wersji J sa identyczne jak w EU? Auta mają różną moc ale czy to można je przekładać? Marian-m110 pisze: Jak możesz to napisz na PW ile za silnik Ok, umówmy się tak że zrobię Ci filmik jak działa silnik o ile chcesz przyjechać posłuchać go sam ![]() |
Autor: | georem [ pn mar 10, 2014 9:08 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Witaj, więc zestaw silnik/skrzynia/most do 1982 roku mają bardzo kiepskie zestrojenie, spalanie może przekraczać przy normalnej jeździe 20 litrów / 100 km. Szkoda, że nie masz dawcy po 1982 roku, wtedy spalanie spada nawet o 5-10 litrów. Może jeszcze warto się zastanowić, chyba że koszt paliwa to żaden kłopot dla Ciebie. Liczniki różnią się zębatką w liczniku, ale nie wiem jak to dobrać, najprościej będzie kupić licznik z europejskiego 380. Uwaga były 2 rodzaje, u Ciebie powinien być już elektroniczny bo w 1980 roku była zmiana. Mosty prawdopodobnie do 1985 pasują bez przeróbek, potem coś się zmieniło, ale nie powiem co dokładnie. Tempomat, klima nie powinny sprawić kłopotów. Nie przewiduję różnic. Oczywiście najlepiej byłoby to skonfrontować w EPC. |
Autor: | Wowek [ pn mar 10, 2014 2:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
georem - ciekawe co napisałeś o różnicy miedzy autami z 81 a 82! SLC nie było już produkowane w 82 wiec pewnie takie zmiany były juz w SL, wiem że późniejsze wersje 380 dostawały silniki 204km a później w to miejsce weszła jednostka 420. O 420 słyszałem że są bardziej oszczędne. Nie wiesz czy różnica wynika w ze stopniowaniu skrzyni czy w samym moście? Co do licznika to w126 ma licznik "elektorniczny" a co jest w SLC - to jeszcze nie sprawdziłem, wydaje mi się że SLC do końca szyły z linką. |
Autor: | georem [ pn mar 10, 2014 8:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Wowek pisze: georem - ciekawe co napisałeś o różnicy miedzy autami z 81 a 82! SLC nie było już produkowane w 82 wiec pewnie takie zmiany były juz w SL, wiem że późniejsze wersje 380 dostawały silniki 204km a później w to miejsce weszła jednostka 420. O 420 słyszałem że są bardziej oszczędne. Nie wiesz czy różnica wynika w ze stopniowaniu skrzyni czy w samym moście? Co do licznika to w126 ma licznik "elektorniczny" a co jest w SLC - to jeszcze nie sprawdziłem, wydaje mi się że SLC do końca szyły z linką. Oczywiście SLC nie były produkowane w 1982, ale zmiany techniczne w układzie napędowym były wprowadzone w momencie wprowadzenia do produkcji SEC. Dotyczy to również modeli 500. Do tego momentu, zarówno C107/SLC (czyli do końca produkcji) jak i R107/SL i W126 były bardzo nieoszczędne. Jeżeli już podjąłeś się zmiany w aucie, to lepiej jest zastosować zestaw z auta modelowego od jesieni 1981. Zmiana polegała na tym, że to są trochę inne silniki: - pojemność skokowa 92,0x71,8 mm / 88,0x78,9 mm 3818/3839 ccm - moc 218/5500 na 204/5250 - moment 30,5 mkg/4000 na 32,1 mkg/3250 - sprężanie 9,0 na 9,4 - most 3,27 na 2,47 - stopniowanie skrzyni zostało bez zmian wg mojej wiedzy Wszystko to spowodowało spadek spalania o kilka litrów na 100km. Licznik sprawdź, bo mi się wydaje, że w 1980 roku Mercedes wprowadził elektroniczne liczniki. Mam na to kilka dowodów. |
Autor: | Wowek [ śr mar 12, 2014 8:13 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Z tego co widzę to 95% oszczędności paliwa będzie wynikać z dużo dłuższego mostu. Ale dłuższy most to też mniej wrażeń. Dla porównania przeliczyłem że na oryginalnych oponach przy 100km/h most, założyłem że 4 bieg ma przełożenie 0,75 3.27 ma 2,500obr 2.47 ma 1,900obr - to już wygląda oszczędnie do spokojnej jazdy albo jak ma się 500SLC gdzie jest więcej momentu. Cale szczęście mam dwa mosty - 2.47 oraz 3.27 wiec najpierw spróbuje krótszy ![]() |
Autor: | georem [ śr mar 12, 2014 8:22 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Most z pewnością, ale wyższy moment uzyskiwany przy dużo niższych obrotach na pewno nie jest bez znaczenia. Powodzenia w pracach. |
Autor: | Wowek [ wt mar 18, 2014 11:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
georem pisze: Licznik sprawdź, bo mi się wydaje, że w 1980 roku Mercedes wprowadził elektroniczne liczniki. Mam na to kilka dowodów. Zgadza się - licznik jest "na prąd"! Czy ktoś może orientuje się jak przerobić licznik elektroniczny który pracował z mostem 2.47 i przystosować go do mostu 3.27? Znalazłem jeszcze parę różnic: 1. Wersja na J ma pompkę powietrza do kolektorów - ale łatwo to zmienić. 2. Wersja na J ma inny układ wydechowy - kolektory łaczą sie za silnikiem i wchodza w katalizator. Za pierwszym tłumikiem jest znów dwururka. Musze zbadać czy kolektory na J i EU w w107 sa te same a różnica wynika z innych "portek" - może ktoś podpowie? 3. Mam inną obudowę termostatu - ale nie wiem czy wynika to z faktu że dawcą jest w126 4. Skrzynia biegów z W126 europejskiego ma inny krzyżak 5. Miska olejowa ma inny kształt - w107 jest jednoczęściowa Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia spod maski w107 SLC europejskich, czy możecie mnie wspomóc? Również bardzo pomogły by mi schematy elektryczne w107 380 oraz w126 380 , czy ktoś ma takie dokumenty? PS. Niestety IMAGESHACK - zrobił sie płatny i musze wrzucić moje zdjecia na inny serwer aby sie nimi podzielić z wami. Pozdrawiam |
Autor: | Wowek [ pt kwie 18, 2014 11:11 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Na święta udało się zrobić mały filmik. 107 uruchomiona https://www.youtube.com/watch?v=EZpizg9 ... e=youtu.be |
Autor: | georem [ wt maja 06, 2014 11:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W107 380SLC wersja J na EU |
Co do uszczelek nie polecam zamienników. W ASO drogo ale jakość bez porównania. Chyba że trafiałem na kiepskie zamienniki. Jak jutro będę miał czas to sprawdzę ceny w ASO tych wszystkich elementów. Powodzenia w pracach. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |