MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w123] Silnik M115 i jego niedomagania
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=64323
Strona 1 z 1

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ sob maja 10, 2014 3:38 pm ]
Tytuł:  [w123] Silnik M115 i jego niedomagania

Witam, po dłuższej nieobecności powracam :) z w123 230C, problem mam z tym moim reaktorem m115 230, pali różnie, raz od strzała, raz trzeba kręcić dłużej, na benzynie jak jadę to chwilę jedzie normalni, za chwilę szarpnie jakby paliwa nie dostawał i zaraz jedzie normalnie. Wolne obroty raz są normalne, chwilę pochodzi ładnie i zgaśnie sam od siebie. Na gazie podobnie, czasem słabo wejdzie na obroty. Filtr paliwa wymieniony, w poprzednim była brązowa maź, obawiam się że gaźnik może być do czyszczenia a boję się tego ustrojstwa ruszyć, ale chyba będę musiał.
Świece nowe, kable, kopułka i cewka też.
Doradźcie co trzeba by zrobić. Pozdr.

Autor:  kokosz [ sob maja 10, 2014 4:22 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] Silnik M115 i jego niedomagania

Chyba sobie odpowiedziales, sprawny i dobrze wyregulowany Stromberg odwdziecza się fajna kultura pracy i spalaniem, mi ostatnio w trasie jadac 90-100 spalil 9/100km

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ sob maja 10, 2014 7:32 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] Silnik M115 i jego niedomagania

Dzięki za odp.

A więc tak rozkręciłem komorę pływaka i o dziwo nie było aż tak źle jakby się mogło wydawać, sprawdziłem membranę (cała), zalałem ATF, skręciłem wszystko do kupy i do auta,

Żadnej poprawy, tak jak było, odpaliłem, poszarpało, zgasł, zaglądam a tam widać że cieknie, następna próba odpalenia - niestety nie zagadał.

Wyciągam gaźnik, a wężyk przelewowy, taki grubościenny o przekroju wewnątrz może ze 2,5mm, wykruszył się i rozpadł na kawałki. Czy wcześniejsze objawy mogły być spowodowane tym wężykiem? Wcześniej nie było nic widać żeby ciekło, ale auto nieraz miało problemy z odpaleniem na benzynie.
Obrazek


Druga sprawa to wtyczka która jest podłączana do 2 bolców, w mojej podłączone są 3 kable i podłączone tylko do tego jednego bolca co jest na foto. Jak powinno być prawidłowo ?

Obrazek

Znacie jakiegoś dobrego fachowca od gaźników, najlepiej z woj. śląskiego?

Pozdr

Autor:  misza1 [ ndz maja 11, 2014 7:12 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] Silnik M115 i jego niedomagania

Hej
Tez mam ten motor. Sam dłubałem w gaźniku (czyszczenie, wymiana zestawu naprawczego-gumki itp), do regulacji pojechałem do chorzowa :
http://www.gazniki.pl
zapłaciłem 300pln ale auto chodzi zupełnie inaczej, dodatkowo kultura pracy poprawiła się po wymianie plecionki za kolektorem wydechowym
Generalnie mogę polecić

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ sob maja 24, 2014 4:23 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] Silnik M115 i jego niedomagania

Wymieniłem wężyk przelewowy który się wykruszył i się polepszyło.
, problem mam cały czas chyba z tym gaźnikiem, ogólnie jest tak, auto pali od kopa, na benzynie chodzi dobrze, problem zaczyna się wtedy gdy wrzucę na luz przy dojeżdżaniu do świateł, nie jest to wrzucenie na luz z 60km/h tylko przy redukcji do 20km/h i zatrzymanie. Po zatrzymaniu obroty spadają drastycznie poniżej 500 na pewno,jeżeli nie zgaśnie to po chwili obroty są już na normalnym poziomie i działa OK często zdarza się że zgaśnie, na LPG jest to samo. Którą śrubką kręcić? Podkręciłem obroty na cięgle gazu ale i tak to nie dało. Pozdr.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/