MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 16, 2013 8:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
W trakcie naszego ostatniego wyjazdu zauważyłem, że taxi się grzeje i to mocno.
Dla obniżenia temp. jechaliśmy z ogrzewaniem na max (temp. oscylowała w okolicach 95 stopni).
Chłodnica była gorąca, i nie jest to wina czujnika, bo wylewał przez korek (bo korek jest do 100 stopni).
W trakcie jazdy było słychać wycie, popiskiwanie myślałem że kończy się alternator, ale nie.
Po powrocie do PL wymieniłem termostat. Nic to nie dało. Temp. została w okolicy 100 stopni i to niezależnie czy jadę 40-80-czy 120 km/h w korkach też nie rosła. Po powrocie do domu wymieniłem pompę wody (była fabryczna z 82r, ale zaczęła się zacierać na łożyskach i to ona hałasowała). Sprawdziłem termostat, otwiera się i zamyka. Z braku termometru do 100 stopni termostat otwierał się przed wrzeniem wody więc ok. Po wymianie pompy temperatura ustabilizowała się w okolicach 95 stopni.
Cały układ nie nosi śladów kamienia (pompa wyglądała jak nowa, obudowa termostatu i termostat też. Chłodnica przepłukana i ciecz wlewana korkiem wylatuje z taką samą prędkością na dole.
Do czego się jeszcze przyczepić?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 8:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
Przepłucz chłodnicę, wszyscy to róbmy co 2-5 lat. Już o tym pisałem na FB.


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 8:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Bodziu zrobiłem to, zanim zabrałem się za wymianę pompy.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 9:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
U mnie chłodnica nie wykonywała swej funkcji, pozaginane i skorodowane listki połączyły się i nie dawały przewiewu, wentylatory nawet nie dawałyby rady, mam od dziś nową chłodnicę (od Audi).


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
U mnie chłodnica wygląda naprawdę dobrze. Listewki są i nie są pozaginane, ale właśnie rozglądam się za nową.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 11:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
vpiqs pisze:
Chłodnica była gorąca


Chłodnica ma być gorąca tam gdzie płyn do niej wpływa, a tam gdzie ją opuszcza ma być zimna. Jeżeli cała jest gorąca to nie spełnia swojej funkcji.
Jaki masz termostat?

114 pisze:
mam od dziś nową chłodnicę (od Audi).


Bodziu, w /8 chłodnicy się nie wymienia. :lol:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 12:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Po wymianie pompy tak jest góra gorąca, środek ciepły, dół zimny.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 12:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
vpiqs pisze:
Po wymianie pompy tak jest góra gorąca, środek ciepły, dół zimny.


Tak ma być.
Do jakiej temperatury masz termostat?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 1:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
Czyli chłodnica jest O.K. - termostat źle odcina, może faktycznie temperatura załączenia jest nie taka.
Albo oprócz chłodnicy może trzeba wypłukać kanały w bloku silnika ... ?
A tak przy okazji: Mam nową chłodnicę klimatyzacji w złotej karecie, ale czujnik gruby jest tak zniszczony,
że przecieka i potrzebny nowy, i mam tylko nie wiem jakie ma mieć parametry (ciśnienia graniczne).
Może mi ktoś pomoże i napisze jakie standardowo ciśnienia mają uruchamiać ten czujnik.


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 3:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Termostat mam do 80 stopni i taki sam był.
W garnku sprawdziłem wszystkie 3 szt. jakie miałem (ten co był w aucie, ten co kupiłem w Wieluniu i jeszcze jakiś miałem w garażu w domu) i wszystkie 3 się otwierają w tym samym (mniej więcej) momencie przed tym zanim woda zacznie się gotować.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
kanały w bloku..... miałem czystą chłodnicę a swój blok płukałem myjką ciśnieniową pod ciśnieniem 10 bar i temp 90 stopni i tak 30 min i wylatywała smoła..... przez chwilę myślałem że mam pęknięty blok i to olej jest, ale to był szlam prawie 40 letni :o

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 7:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
vpiqs pisze:
Chłodnica była gorąca, i nie jest to wina czujnika, bo wylewał przez korek (bo korek jest do 100 stopni).


A zdaje się, że EPC podaje 120 stopni. Czerwone pole na wskaźniku to 125 stopni, wtedy dopiero powinno wywalić płyn chłodniczy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt lip 16, 2013 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
To się zgadza ale tylko odnośnie benzyny. Korek do chłodnicy od benzyny jest do 120, a od diesel'a do 100.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lip 17, 2013 7:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
vpiqs pisze:
To się zgadza ale tylko odnośnie benzyny. Korek do chłodnicy od benzyny jest do 120, a od diesel'a do 100.


To po co EPC podaje korek 1,2 bara czyli 120 stopni. Oczywiście sprawdzałem do 300D.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr lip 17, 2013 8:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
vpiqs pisze:
Termostat mam do 80 stopni i taki sam był.
W garnku sprawdziłem wszystkie 3 szt. jakie miałem (ten co był w aucie, ten co kupiłem w Wieluniu i jeszcze jakiś miałem w garażu w domu) i wszystkie 3 się otwierają w tym samym (mniej więcej) momencie przed tym zanim woda zacznie się gotować.


A sprawdzałeś czy sprzęgło wiskotyczne masz sprawne?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl