MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] efekt bonanza - diagnostyka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=65171 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tito [ sob lis 01, 2014 10:50 am ] |
Tytuł: | [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Cześć. Trochę mnie tu nie było, ale nie rozstałem się z moją Mercedes ![]() Dziś miałbym pytanie o diagnostykę efektu bonanzy, czyli problemu z przeniesieniem obciążeń gdzieś między silnikiem a dyferencjałem. Rozumiem, że powodów może być pierdyliard a zapewne w moim przypadku wszystkie składają się na raz. Może krótko opiszę przypadek "z życia". Do czwartego biegu (czyli ostatniego ![]() Dodam, że żona nie potrafi tak niszczyć sprzęgła, dlatego też ma uraz do tego auta. (aha - biegi nie wchodzą jak "w masło", trzeba użyć trochę siły, ale nie za dużo, aby zmienić bieg). Bonanza objawia się przy odpuszczaniu gazu i dodawaniu go. Auto mogę wprowadzić w stan totalnego rozdygotania. Szaleje wówczas do przodu i do tyłu odbierając przyjemność z jazdy. Zauważyłem, że ta gumowa część łącząca skrzynie z "rurą" (wałem) nie jest pierwszej świeżości, a i też poduszka pod skrzynią mówiąc delikatnie - usiadła. Czy obecni forumowicze mają podobne problemy? Czy udało się Wam je wyeliminować? Czy znacie może jakichś fachmanów w okolicach Trójmiasta, którzy zajmują się podobnymi przypadkami? PS: Wymieniłem tłumik drgań przy pompie wtryskowej, co poprawiło sytuacje nieznacznie (polecam zakup tej części w ASO). Dzięki, pozdrawiam! |
Autor: | desperado [ sob lis 01, 2014 11:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
To może być uszkodzony przegub- ja zamawiałem u Wiktora 115, wyszło sporo taniej niż w sklepie. Z poczatku kupiłem (w sklepie ) jakiś tani zamiennik za mniej niż 50 zł i nie wytrzymał roku. Później zamówiłem Lemfordera i spisuje się dobrze. Przy okazji pewno też będzie do wymiany łożysko na podporze wału. |
Autor: | desperado [ sob lis 01, 2014 11:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
To może być uszkodzony przegub- ja zamawiałem u Wiktora 115, wyszło sporo taniej niż w sklepie. Z poczatku kupiłem (w sklepie ) jakiś tani zamiennik za mniej niż 50 zł i nie wytrzymał roku. Później zamówiłem Lemfordera i spisuje się dobrze. Przy okazji pewno też będzie do wymiany łożysko na podporze wału. |
Autor: | tito [ ndz lis 02, 2014 9:29 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Czolem. Podpora walu wymieniona kilka lat temu. Trzeba przyznac ze przed wymiana auto prowadzilo sie makabrycznie. Desperado, ten przegub to masz na mysli ten od strony skrzyni biegow? |
Autor: | Mitu [ ndz lis 02, 2014 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Z tego co napisałeś jasno wynika, że masz do wymiany poduszkę pod skrzynią biegów i pewnie przegub metalowo-gumowy przy skrzyni. Średnio rozgarnięty mechanik powinien Ci to zdiagnozować, nawet sam możesz spróbować. Wystarczy kanał lub podnośnik i bystre oczy. Nie zdziwię się jak wszystko będzie do wymiany, bo na ogół jest tak, że luz na jednym elemencie powoduje uszkodzenie kolejnych, a jeśli sytuacja trwa latami/tysiącami km to robi się taka masakra, o jakiej piszesz. Zaczyna się banalnie od przegubu lub poduszki, a kończy na wymianie krzyżaka i/lub dyferencjału. A olej w skrzyni biegów jaki masz? |
Autor: | tito [ pn lis 03, 2014 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Mitu, niestety nie wiem jaki olej jest w skrzyni, ale sądząc po tych obrazkach może być go bardzo mało. Przegub elastyczny: (elementy gumowe są sztywne, popękane): Załącznik: Poduszka pod skrzynią: (a raczej coś co kiedyś nią było): Załącznik:
|
Autor: | desperado [ wt lis 04, 2014 11:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
To na zdjęciu to jest tłumik drgań wału, przegub jest za nim, od strony skrzyni i na zdjęciu go nie widać. Taki tłumik gdzieś mam, nieużywany, niestety nie oryginał, przegub zapewne kwalifikuje się do wymiany, jak wspomniałem nie warto kupować gówna ![]() Po wymianie przegubu warto za jakieś pół roku sprawdzić i ewentualnie dociągnąć śruby mocujące bo potrafią się same z siebie odkręcać. Wygląda że masz jeszcze nieszczelność na głównym wałku skrzyni (od strony wału pędnego) i olej wycieka na przegub a guma tego nie lubi..... Nieszczelność może być jeszcze na końcówce wałka prędkościomierza, wtedy to mniejszy kłopot, wystarczy wymontować wałek i wymienić oring na końcówce. |
Autor: | kuboxxx [ śr lis 05, 2014 3:14 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Jeśli chodzi o fachmana to polecam p. Zwolaka na Sopockiej w Gdyni. |
Autor: | tito [ śr lis 05, 2014 3:56 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Dzięki chłopaki! Desperado, czy taki zestaw: -tłumik drgań Meyle -poduszka i przeguby elastyczne Febi To tzw. gówno i nie opłaca się pakować? |
Autor: | McCoy [ pn lis 10, 2014 8:25 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Zestaw jest OK - Mógłby być Lemfoerder, ale całość byłaby droższa o 80%. Daj znać, jak ogarniesz temat - mam podobne objawy w sedanie i chciałbym się upewnić, że taki tok postępowania jest właściwy. Pamiętaj o kwestii właściwego ustawienia wału - wał jest ( był) wyważony, a że składa się z dwóch części, to każde przestawienie ich względem siebie niweczy wyważenie. Może warto przy okazji wybebeszenia wału zanieść go do ponownego wyważenie, dokładnie oznaczyć położenie połówek względem siebie i dopiero poskładać całość. Koszt takiej roboty w Łodzi nie przekracza 100 złotych. Pzdr! |
Autor: | tito [ pn lis 10, 2014 9:26 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Czołem. W zasadzie to zaczynam wątpić czy to przyniesie jakąś poprawę, ponieważ zauważyłem że jak auto stoi na kołach i na "luzie", to moge przekręcić wał o jakieś kilkanaście stopni. To chyba nie powinno mieć aż takiego luzu co? Niemniej jednak postaram się wymienić te elastyczne przeguby i zdam relacje. Acha, niestety moja skrzynia biegów chyba zaraz skończy żywot. Efekt jest taki, że na zimnym nie wchodzą biegi ![]() Olej jest, ale musiałem dolać jakieś 400ml i nie wiem czy to nieszczesliwy zbieg okolicznosci, ale wlasnie po dolaniu tego oleju "efekt" jest taki jak w poprzednim zdaniu to opisałem. Ale, to założe następny wątek jeśli pozwolicie... |
Autor: | tito [ śr lis 12, 2014 8:20 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Pozwole sobie na małą wstawkę: http://de.wikipedia.org/wiki/Bonanza-Effekt Tu goscie pisza że "ten typ tak ma", ale można próbować wymienić m.in.: - Tłumik pedału gazu (tu faktycznie trzeba przyznać że poprawa była: po prostu obroty nie spadają momentalnie) - Przeguby elastyczne (Hardy disc) - Poduszki silnika - tłumiki drgań silnika Wymienie te trzy pozostałe elementy i dam znać co z tego wyszło. Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ czw lis 13, 2014 11:24 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Dla mnie bonanza zawsze prawie miała związek z luzami w układzie regulacji wyprzedzenia wtrysku. Owszem im mniejsze luzy w przeniesieniu napędu tym ten efekt mniejszy ale jednak źródłem była pompa i jej okolice. |
Autor: | desperado [ sob lis 15, 2014 11:36 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
Luz na wale rzędu kilkunastu stopni to w przypadku mechanizmu który ma 30 lat i przejechane kilkaset Kkm to normalka. Ja też tak mam ale szarpania nie ma, natomiast tylny most już troche wyje. Masz luz na przekładni głównej i pewnie też na wielowpuście wału. Sprawdź czy nie ma luzu na przegubie Cardana w środku wału. Jeżeli jest to przegub jest do wymiany. |
Autor: | Properth [ ndz lis 23, 2014 6:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] efekt bonanza - diagnostyka |
A mój W123 dostaje wibracji na 3 i 4 biegu i już brakuje mi pomysłów. Nie jest to bonanza, ale straszne wibracje po dodaniu gazu na pewnej prędkości, które mijają wraz z prędkością. Nie wiem co to może być. Tłumiki drgań nowe, podpora skrzyni nowa, łapy silnika dokręcone, gumy nie widać aby były zniszczone, na półosiach luz znikomy bo też je wymieniałem. JUż jestem głupi,m aby nie zakładać nowego tematu napisałem tu, może ktoś z mądrą głową pomoże? Merc 300D 1984 rocznik 4 bieg manual. Aha, dodam iż zakładalem już 2 wały napędowe i to samo występuje. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |