MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=65812 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Properth [ śr gru 31, 2014 2:13 pm ] |
Tytuł: | 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Witam panowie zakładam drugi temat ponieważ dotyczy on drugiego naszego wozu mianowicie 200D z 77 roku. Silnik ma już swoje latka, ale jak pisałem w innym temacie całkiem ładnie "śmigał". Problem był z nierównymi obrotami na zimnym silniku co było dość irytujące zwłaszcza teraz gdy silnik długo jedzie niedogrzany. W garażu z dawnych lat, odgrzebaliśmy pompę mechaniczną od naszego dawnego 200D, przeleżała z 15 lat w garażu. Pojechała do Mielca do zaufanej osoby, któa wykonuje nam remonty kolumn i innych podzespołów do ciężarowej floty. Wymagała regulacji oraz wymiany pompki. Po dorobieniu mocowania i założeniu pompy pierw omyłkowo na 24stopnie (niedawno montowaliśmy 300D i on ma 24st) silnik odpalił ale klekotał, kopcił i nie miał mocy pod górkę. Manewrowaliśmy zapłonem i niech to słowo oznacza kątem wtrysku w stronę silnika, w stronę błotnika i dalej było źle. Po wielu próbach wyjęliśmy pompę i ustawiliśmy tak jak powinno być więc idealnie na 26 stopni. Po zmontowaniu dalej to samo kłęby dymu, klekot nierówna praca, więc znów zabawa zapłonem to w jedną to w drugą do silnika jakby trochę lepiej chodził ale twardo i dalej nie tak jak trzeba. Wyjęliśmy wtryski i poszły nowe końcówki i regulacja oczywiście. Po zmontowaniu dalej to samo, rozkładamy już ręce czy to jakaś mała pierdoła którą się różnił silniki z pompami mechanicznymi a podciśnieniowymi czy może dalej zły zapłon? Nie mam lampy żeby to sprawdzić a montujemy to na znaki jak trzeba. Poniżej przedstawiam filmik jak chodzi teraz, czyli 26 stopni (bez odchyłek na tę chwilę) nowe końcówki wtryskiwaczy, pompa po regulacji. Nawet robiliśmy próbę wtryskiwaczy poprzez przekręcenie rurki na bok, wkręceniu wtryskiwacza i włożeniu do pojemnika, żeby sprawdzić czy rozpyla. Klepie momentami nierówno chodzi potyka się.... kopci jak czołg https://www.youtube.com/watch?v=afFrOCf ... e=youtu.be |
Autor: | hruścik [ czw sty 01, 2015 6:00 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Silnik nierówno chodził bo zapewne przepustnica powietrza na dolocie miała nieszczelność.Usuńcie z dolotu przepustnicę przy pompie nowszego typu lub zablokujcie ją na pełnym otwarciu i należało by sprawdzić znaki na wałku czy pokrywają się z OT na wale. |
Autor: | Properth [ czw sty 01, 2015 6:09 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Już jest zdemontowana. Jutro dalej będziemy coś kombinować. Ale jak ktoś z Was przerabiuał podobny problem to mile widziane podpowiedzi ![]() |
Autor: | desperado [ czw sty 01, 2015 10:29 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Przerabiałem- już pisałem zresztą. U mnie były ścięte kliny na czopie wału od strony koła pasowego i całe koło ze znakami ustawczymi było przesunięte o jakieś 5 st. Nie szło ustawić silnika na znaki. W końcu, metodą prób i błędów udało się to jakoś ustawić ale dopiero jak koło sie obluzowało całkiem to po jego wymianie (i klinów ![]() |
Autor: | Properth [ pn sty 05, 2015 3:12 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Sprawdzałem znaki na rozrządzie pokrywają się z tym na kole, więc koło nie może być przesunięte ![]() |
Autor: | Properth [ wt sty 06, 2015 12:08 am ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Nie poddałem się i kombinacjami na kropelkę po wykręceniu zaworka.... silnik odpalił tylko twardo chodzi, ustawiony na 40stopni przed GMP ![]() ![]() ![]() https://www.youtube.com/watch?v=77NVCa2 ... e=youtu.be |
Autor: | 124coupe [ wt sty 06, 2015 12:12 am ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
A sprawdz napinacz lancucha , i sprzeglo na pompie wtryskowej to w bloku |
Autor: | desperado [ wt sty 06, 2015 9:06 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Masz przestawione koło pasowe. I jeszcze- są 2 stałe znaki ustawcze. "ząb" i "oczko". Ustawia się na ząb. Ze żle ustawionym rozrządem (różnica o 1 ząb ) silnik będzie chodził w miarę prawidłowo, będzie miał trochę inną charakterystykę mocy. Żeby zdjąć koło pasowe potrzebny jest klucz oczkowy 27 i kawał rury. Najpierw odkręcasz 6 śrub M8 (imbus 5 mm) mocujących koło pasowe a potem , przy pomocy klucza 27 (oczkowy ) i ok 1 m rury odkręcasz koło przeciwwagi (to ze znakami) .Po odkręceniu tej śruby mocującej koło na czopie wału i zdjęciu podkładki widać czy kliny są ścięte. |
Autor: | desperado [ czw sty 08, 2015 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
To wygląda tak jak powinno. okrągłe kliny nie są dokładnie co 180 st aby nie dało się tego źle złożyć. Natomiast znaki ustawcze wyglądają u mnie inaczej . Jak ustawisz wał tak, by kliny były w linii pionowej to na znaku ustawczym powinno być 0 |
Autor: | Properth [ czw sty 08, 2015 11:40 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Okej jutro się dalej wezmę i dam znać jak to wygląda, bo dziś składałem 300D. ![]() |
Autor: | Properth [ pt sty 09, 2015 10:29 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
No i wszystko wygląda na to, że jest tak jak powinno być, kliny całe, wszystko się zgadza, już nie mam pojęcia... |
Autor: | Properth [ czw sty 15, 2015 11:59 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Hmm ma ktoś jakieś pomysły co by zrobić/sprawdzić?? Pompa ustawiona na 26st. przed GMP, idealnie możnaby powiedzieć i komisyjnie zakładana więc nie ma mowy ani o pomyłce przed jak i przy zakładaniu. Wtryski dziś założyłem nowe od mojej 300D, i dalej ten chodzi źle, mimo iż 300D cyka jak zegareczek. Na koniec bezradny zmieniłem pompkę zasilającą bo tylko to mi jeszcze przyszło do głowy. Dalej jest tak jak na filmiku czyli potyka się, kopci i klekocze jak traktor. Ps. Jak go zgaszę to odpala na pół obrotu, zresztą nawet zimny dobrze odpala. Tylko chodzi jak chodzi i bd. kopci https://www.youtube.com/watch?v=t8aph0P ... e=youtu.be |
Autor: | maxtro [ sob sty 17, 2015 6:28 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Sprawdziłeś ciśnienie silnika? |
Autor: | Properth [ ndz sty 18, 2015 1:14 pm ] |
Tytuł: | Re: 200D przejście z pompy podciśnieniowej-->mechaniczna |
Ogarniam drugą taką pompę, podejrzewam, że to jej wina. Leżała kupe lat pewnie pozapiekana a pompiarzowi dzień przed wigilią nie chciało się jej sprawdzać, pewnie przelał ją paliwem i jako sprawna... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |