MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes L306DG - problem ze znalezieniem silnika.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=66428
Strona 1 z 1

Autor:  marcias [ ndz mar 29, 2015 11:01 pm ]
Tytuł:  Mercedes L306DG - problem ze znalezieniem silnika.

Witam was.

Jakiś czas temu zakupiłem niewątpliwego klasyka jakim jest Mercedes L306DG (można go również spotkać jako Hanomag F20 albo Henschel 2-t)

W dniu zakupu wyglądał tak:


Obrazek



Na tą chwilę, zdjąłem kabinę, wymontowałem oraz rozłożyłem silnik.

Podczas rozkładania silnika (dymił), okazało się że jest to jakieś połączenie silnika OM615 z OM616 (średnica tłoka 91,5 a skok coś koło 92 mm czyli wychodzi na to, że blok jest od 2,4D.)

Problem jest taki, że układ tłokowo-korbowy jest mocno zużyty, a do poprzedniego remontu zostały użyte tłoki o średnicy 91,5, a z tego co się zorientowałem, większy nadwymiar nie jest dostępny. Oczywiście w grę wchodzi tulejowanie bloku, aczkolwiek wolałbym wrócić do oryginału tj 2.2 litra, chociażby z racji tego że ten silnik nie do końca mieści się w nadwoziu.


Zorientowałem się iż silnik montowany w tym wehikule miał oznaczenie OM615.917 i gdzie takiego można dorwać, ewentualnie czym się różni od innych jednostek OM615.


Liczę na porady, propozycje, nie upieram się nad jednym rozwiązaniem także liczę na wasze doświadczenie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/