A wcześniej paliło i chodziło ładnie na benzynie?
Jest LPG?
Jak długo auto stało?
Przestało jakąś zimę?
W jakich warunkach: pod chmurką, na zewnątrz pod dachem, wewnątrz w zimnym czy ogrzewanym?
Może być mnóstwo rzeczy:
1. stare paliwo - wymienić lub dolać dużo świeżego
2. pompka paliwa - sprawdzić czy podaje i czy jest ciśnienie
3. zawór ciśnieniowy przy pompce paliwa (to nie jest filtr) - może być przytkany
4. filtr paliwa - możesz mieć pod maską jakiś dodatkowy na przewodzie paliwowym, a na pewno jest oryginalnie takie plastikowe sitko na wejściu rurki paliwowej do rozdzielacza: trzeba odkręcić rurkę i delikatnie pensetą sitko wyłuskać i przeczyścić
5. sprawdź czujnik temperatury silnika bo jest on częściowo odpowiedzialny za podawanie dawki paliwa na rozruch. Idzie z niego sygnał przy kręceniu - jak jest częściowo uszkodzony to na zimnym nie podaje sygnału i nie idzie paliwo na rozruch, a jak już w końcu silnik zapali np. po wlaniu do gardzieli wtrysku łyżki paliwa to po zagrzaniu jakoś chodzi.
6. sprawdź wszystkie świece - jak masz wątpliwości to najlepiej wymienić bo zdarzało się, że i nówka sztuka miała przebicie oraz od razu czy nie są zarzucone z powodu złego spalania np. słabe sprężanie i niedopalanie paliwa
7. i przy okazji też ciśnienie na poszczególnych cylindrach - może któryś już nie domaga - najczęściej pierwszy od grodzi bo ma najdalej do smarowania
8. kable wysokiego napięcia (pod plastikową osłoną na wierzchu silnika też i po osłoną kopułki + do cewki wysokiego napięcia) + fajki nie zaszkodzi obejrzeć i przetrzeć do czysta benzyną ekstrakcyjną
9. odkręć kopułkę rozdzielacza i sprawdź stan styków - mogą być już wypalone oraz również trzeba przemyć wnętrze kopułki do czysta i sucha benzyną ekstrakcyjną - zobacz czy nie jest tam wilgotno, na wnętrzu kopułki może być warstwa pyłu ze startych styków i palca rozdzielacza, która jak dostanie wilgoci bo auto długo stało to ma przebicia jak cholera
10. czy strzelił kiedyś? trzeba sprawdzić podciśnienia - wszystkie rurki oraz na początku sprawdź gumowego buta pod rozdzielaczem oraz rurkę wchodzącą czy nie wypadła oraz rurki do i od zaworu powietrza dodatkowego (krokowy

) czy nie popękały szczególnie przy opaskach
zobacz tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=40229&start=15i tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=5826511. srebrny przekaźnik: mogą być tzw. "zimne" luty lub pada
12. przytkany lub zatkany katalizator - sprawdzić
13. sonda lambda już pada lub padła - sprawdzić
14. bezpieczniki wszystkie wyciągnąć, pooglądać, sprawdzić styki
To tak na szybko.
Kolejność dowolna ale zacznij od tego co nie wymaga zakupów nowych części.
Jak to ogarniesz i nic nie zdziałasz to już raczej trzeba będzie wejść w nieodgadniony świat regulacji KE-Jetronic czyli musisz przeczytać 30 stron w tym temacie autorstwa ukaniu:
viewtopic.php?f=25&t=34349&hilit=jetronic i coś z tego zastosować. Chyba, że jeszcze ktoś coś doradzi bo mi się chwilowo pomysły skończyły

.