MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 11, 2015 8:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, mógłby ktoś podesłać fotkę jak zamontowany jest kompresor klimy w 450 SE/SEL/SL/SLC. W silniku M117 do zamontowania kompresora służy stalowa łapa, do której przykręca się kompresor. Pytanie moje jest następujące, czy kompresor należy wsunąć od przodu czy kompresor ma wejść do środka tej łapy. W obudowie kompresora są otwory z gwintem a w łapie otwory bez gwintu, czy łeb śruby ma być od przodu samochodu, czy od tyłu. Oczywiście domyślam, że miską olejową ku dołowi?
W mercedesowskiej instrukcji wyczytałem, że kompresor trzeba najpierw przykręcić do łapy a później do silnika [szalone] Czy to możliwe? . U mnie łapa jest przykręcona do silnika a jej wyjęcie wiąże się z demontażem pompy od serwa??
Proszę o podpowiedź bo nie dość, że mało miejsca, to jeszcze kompresor ciężki jak cholera i można się spocić trzymając go w jednej ręce... :)
Próbowałem go wsunąć od przodu. Owszem wchodzi, ale wtedy kółka napędowe nie są według mnie w linii. Próbuję włożyć do środka łapy, to za ch.... nie chce wejść :evil:

Podsumowując moją walkę z klimą w w116 stwierdzam, że Mercedes nie popisał się myślą inżynierską. Nawet taka trywialna rzycz jak korek od miski olejowej kompresora znajduje się po stronie silnika, więc sprawdzenie lub nalanie oleju więże się z wyciągnięciem tego kloca.
Kolejna rzecz, połączenia w układzie. Nie ma nigdzie o-ringów, tylko stożki. Trzeba naprawdę mocno dokręcić rzeby było szczelnie, a jak się zerwie gwinty to dupa...
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt kwie 14, 2015 12:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Parę lat temu to było, ale z tego co pamiętam...

Kompresor wsuwa się od przodu we wspornik i ma być on zamontowany we wsporniku zanim trafi do auta. Miska ku dołowi, tak aby korek był w stronę silnika (tak jak napisałeś). Demontaż pompy wspomagania był u nas konieczny - było ileś śrub wspólnych dla wspornika pompy wspomagania i kompresora, ponadto dostęp do kilku śrub kompresora był o wiele łatwiejszy po zdemontowaniu wspomagania. Aby ułatwić sobie montaż całego zestawu można "posiłkować" się szpilką wychodzącą z bloku silnika i znajdującą się mniej więcej w połowie długości wspornika. Po zamontowaniu zestawu nakręcamy tam nakrętkę - lekko wygięty, dość typowy klucz oczkowy powinien sobie poradzić, choć dostęp jest taki sobie.

Dalej już jest łatwo - orurowanie metalowe do góry - mocowanie śrubą na klucz 14 i oringi do kompresora. Co do połączeń stożkowych (bezoringowych), to nie trzeba siły wystarczy maznąć delikatnie stożkowe powierzchnie przylegania preparatem anarobowym Dreibond 5135 i skręcić z wyczuciem.

http://www.dreibond.com.pl/oferta/kleje ... 0-anaeroby


Zdjęcia postaram się zrobić na jutro.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: sob cze 13, 2015 5:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A powiedz mi jeszcze, kompresor do łapy jest przymontowany od przodu dwoma śrubkami m6, a od tyłu M8, z tym, że nie powinno być z tyłu tulejek dystansowych? Lapa u mnie jest dluzsza niz kompresor i według mnie powinny być tulejki, które należałoby włożyć między kompresor a łapę?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl