MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 19, 2015 1:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 1:15 am
Posty: 5
Lokalizacja: małopolska
Witam wszystkich forumowiczów.

Niedawno stałem się właścicielem zadbanego błękitnego 280ce z 1984 roku. Kupiłem do u Niemca pod granica francuską. Przyjechał na kołach do Polski - ok 1100 km. Oleju na trasie wziął z pół litra przy średniej predkości jakieś 100km/godz.. Może mniej.Po wymianie oleju na 10w/40 półsyntetyk zauważyłem lekkie poddymianie na jałowym i przy ruszaniu.Zauważyłem to jadąc drugim autem za moim coupe. Jak ten temat ugryźć, wydaje się że to olej przepalony, ponieważ spaliny mają specyficzny zapach.Autko ma na liczniku teoretycznie 270 tys km.Na zagrzanym silniku na jałowym biegu ciśnienie oleju na wskaźniku utrzymuje się w rejonie 1 atmosfery.Z serwisówek wyczytałem ,że jest to do przyjęcia/czy tak ma być?/.
Prosiłbym o podpowiedź na początek mojej przygody z nowym nabytkiem :
Jaka jest procedura wymiany uszczelniaczy zaworowych?
Czy śruby do kół do oryginalnych baroków są stożkowe czy kuliste?


Na górę
Post: czw kwie 23, 2015 12:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw kwie 23, 2015 4:58 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 1:15 am
Posty: 5
Lokalizacja: małopolska
voytas pisze:
Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.


Tak, tylko próba olejowa może wskazać brak przyczyny braku kompresji - zawory lub pierscieniez cała resztą. Natomiast jest możliwość brania oleju przez zużyte uszczelniacze zaworowe czego badanie kompresji nie pokaże.


Na górę
Post: pt maja 01, 2015 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
januszek1 pisze:
voytas pisze:
Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.


Tak, tylko próba olejowa może wskazać brak przyczyny braku kompresji - zawory lub pierscieniez cała resztą. Natomiast jest możliwość brania oleju przez zużyte uszczelniacze zaworowe czego badanie kompresji nie pokaże.

W moim byłym M110 w wolnym tempie znikał olej i gdziekolwiek bym o to nie spytał odpowiedź była jedna: pierścienie.
Na co ja: może jednak uszczelniacze - tanio się naprawi i będzie ok?
Na co mechanik: pierścienie.

Moje M110 miało nakręcone niecałe 300tys km (przynajmniej tyle wskazywał licznik) - przy takim przebiegu można się spodziewać raczej pierścieni niż uszczelniaczy...
Ponoć prosty test potwierdzający zużycie pierścieni to nagłe odjęcie gazu podczas przyspieszania w trasie - jeśli z tyłu pojawi się niebieski obłoczek to można sobie darować wymianę uszczelniaczy...

PS
Mało kto chciałby się bawić w remont M110 bo jak się zacznie to trudno to skończyć: rozrząd, głowica, pierścienie, komplet uszczelek - to wszystko kosztuje.
Dwa lata temu na same części kupowane z dużym rabatem wydałem prawie 3000zł.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn maja 04, 2015 8:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 19, 2015 1:15 am
Posty: 5
Lokalizacja: małopolska
Czyli decyzja 3000 z dużym rabatem części plus robota lub na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Zagwozdka totalna.


Na górę
Post: sob cze 13, 2015 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 17, 2012 12:51 pm
Posty: 56
Witam


Podłączę się do tematu .

Luz na zamku pierścieni olejowych 1,10 jest OK czy do wymiany?


M110 280 CE

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl