MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[116] prośba do właścicieli W116,W107 450 z klimą o zdjęcie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=66481
Strona 1 z 1

Autor:  jakub_gozdzik [ sob kwie 11, 2015 8:37 pm ]
Tytuł:  [116] prośba do właścicieli W116,W107 450 z klimą o zdjęcie

Witam, mógłby ktoś podesłać fotkę jak zamontowany jest kompresor klimy w 450 SE/SEL/SL/SLC. W silniku M117 do zamontowania kompresora służy stalowa łapa, do której przykręca się kompresor. Pytanie moje jest następujące, czy kompresor należy wsunąć od przodu czy kompresor ma wejść do środka tej łapy. W obudowie kompresora są otwory z gwintem a w łapie otwory bez gwintu, czy łeb śruby ma być od przodu samochodu, czy od tyłu. Oczywiście domyślam, że miską olejową ku dołowi?
W mercedesowskiej instrukcji wyczytałem, że kompresor trzeba najpierw przykręcić do łapy a później do silnika [szalone] Czy to możliwe? . U mnie łapa jest przykręcona do silnika a jej wyjęcie wiąże się z demontażem pompy od serwa??
Proszę o podpowiedź bo nie dość, że mało miejsca, to jeszcze kompresor ciężki jak cholera i można się spocić trzymając go w jednej ręce... :)
Próbowałem go wsunąć od przodu. Owszem wchodzi, ale wtedy kółka napędowe nie są według mnie w linii. Próbuję włożyć do środka łapy, to za ch.... nie chce wejść :evil:

Podsumowując moją walkę z klimą w w116 stwierdzam, że Mercedes nie popisał się myślą inżynierską. Nawet taka trywialna rzycz jak korek od miski olejowej kompresora znajduje się po stronie silnika, więc sprawdzenie lub nalanie oleju więże się z wyciągnięciem tego kloca.
Kolejna rzecz, połączenia w układzie. Nie ma nigdzie o-ringów, tylko stożki. Trzeba naprawdę mocno dokręcić rzeby było szczelnie, a jak się zerwie gwinty to dupa...
Pozdrawiam

Autor:  Patro [ wt kwie 14, 2015 12:34 am ]
Tytuł:  Re: [116] prośba do właścicieli W116,W107 450 z klimą o zdjęcie

Parę lat temu to było, ale z tego co pamiętam...

Kompresor wsuwa się od przodu we wspornik i ma być on zamontowany we wsporniku zanim trafi do auta. Miska ku dołowi, tak aby korek był w stronę silnika (tak jak napisałeś). Demontaż pompy wspomagania był u nas konieczny - było ileś śrub wspólnych dla wspornika pompy wspomagania i kompresora, ponadto dostęp do kilku śrub kompresora był o wiele łatwiejszy po zdemontowaniu wspomagania. Aby ułatwić sobie montaż całego zestawu można "posiłkować" się szpilką wychodzącą z bloku silnika i znajdującą się mniej więcej w połowie długości wspornika. Po zamontowaniu zestawu nakręcamy tam nakrętkę - lekko wygięty, dość typowy klucz oczkowy powinien sobie poradzić, choć dostęp jest taki sobie.

Dalej już jest łatwo - orurowanie metalowe do góry - mocowanie śrubą na klucz 14 i oringi do kompresora. Co do połączeń stożkowych (bezoringowych), to nie trzeba siły wystarczy maznąć delikatnie stożkowe powierzchnie przylegania preparatem anarobowym Dreibond 5135 i skręcić z wyczuciem.

http://www.dreibond.com.pl/oferta/kleje ... 0-anaeroby


Zdjęcia postaram się zrobić na jutro.

Autor:  jakub_gozdzik [ sob cze 13, 2015 5:16 pm ]
Tytuł:  Re: [116] prośba do właścicieli W116,W107 450 z klimą o zdjęcie

A powiedz mi jeszcze, kompresor do łapy jest przymontowany od przodu dwoma śrubkami m6, a od tyłu M8, z tym, że nie powinno być z tyłu tulejek dystansowych? Lapa u mnie jest dluzsza niz kompresor i według mnie powinny być tulejki, które należałoby włożyć między kompresor a łapę?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/