MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=66510
Strona 1 z 1

Autor:  januszek1 [ ndz kwie 19, 2015 1:55 am ]
Tytuł:  W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

Witam wszystkich forumowiczów.

Niedawno stałem się właścicielem zadbanego błękitnego 280ce z 1984 roku. Kupiłem do u Niemca pod granica francuską. Przyjechał na kołach do Polski - ok 1100 km. Oleju na trasie wziął z pół litra przy średniej predkości jakieś 100km/godz.. Może mniej.Po wymianie oleju na 10w/40 półsyntetyk zauważyłem lekkie poddymianie na jałowym i przy ruszaniu.Zauważyłem to jadąc drugim autem za moim coupe. Jak ten temat ugryźć, wydaje się że to olej przepalony, ponieważ spaliny mają specyficzny zapach.Autko ma na liczniku teoretycznie 270 tys km.Na zagrzanym silniku na jałowym biegu ciśnienie oleju na wskaźniku utrzymuje się w rejonie 1 atmosfery.Z serwisówek wyczytałem ,że jest to do przyjęcia/czy tak ma być?/.
Prosiłbym o podpowiedź na początek mojej przygody z nowym nabytkiem :
Jaka jest procedura wymiany uszczelniaczy zaworowych?
Czy śruby do kół do oryginalnych baroków są stożkowe czy kuliste?

Autor:  voytas [ czw kwie 23, 2015 12:34 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.

Autor:  januszek1 [ czw kwie 23, 2015 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

voytas pisze:
Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.


Tak, tylko próba olejowa może wskazać brak przyczyny braku kompresji - zawory lub pierscieniez cała resztą. Natomiast jest możliwość brania oleju przez zużyte uszczelniacze zaworowe czego badanie kompresji nie pokaże.

Autor:  voytas [ pt maja 01, 2015 11:42 am ]
Tytuł:  Re: W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

januszek1 pisze:
voytas pisze:
Pomiar kompresji + próba olejowa i będzie wiadomo którędy ten olej przedostaje się do komory spalania.
Nie sugeruj się w żaden sposób wskaźnikiem ciśnienia oleju.


Tak, tylko próba olejowa może wskazać brak przyczyny braku kompresji - zawory lub pierscieniez cała resztą. Natomiast jest możliwość brania oleju przez zużyte uszczelniacze zaworowe czego badanie kompresji nie pokaże.

W moim byłym M110 w wolnym tempie znikał olej i gdziekolwiek bym o to nie spytał odpowiedź była jedna: pierścienie.
Na co ja: może jednak uszczelniacze - tanio się naprawi i będzie ok?
Na co mechanik: pierścienie.

Moje M110 miało nakręcone niecałe 300tys km (przynajmniej tyle wskazywał licznik) - przy takim przebiegu można się spodziewać raczej pierścieni niż uszczelniaczy...
Ponoć prosty test potwierdzający zużycie pierścieni to nagłe odjęcie gazu podczas przyspieszania w trasie - jeśli z tyłu pojawi się niebieski obłoczek to można sobie darować wymianę uszczelniaczy...

PS
Mało kto chciałby się bawić w remont M110 bo jak się zacznie to trudno to skończyć: rozrząd, głowica, pierścienie, komplet uszczelek - to wszystko kosztuje.
Dwa lata temu na same części kupowane z dużym rabatem wydałem prawie 3000zł.

Autor:  januszek1 [ pn maja 04, 2015 8:25 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

Czyli decyzja 3000 z dużym rabatem części plus robota lub na początek wymienić uszczelniacze zaworów. Zagwozdka totalna.

Autor:  panas [ sob cze 13, 2015 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: W123 - 280ce - silnik M110 lekkie dymienie z wydechu

Witam


Podłączę się do tematu .

Luz na zamku pierścieni olejowych 1,10 jest OK czy do wymiany?


M110 280 CE

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/