MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=66572 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mercfan [ pn maja 04, 2015 5:55 pm ] |
Tytuł: | W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Witam Powoli zaczynam szukać problemu zamulonego 300DT. Auto jedzie zmienia biegi ale nie ma siły takiej jak powinien mieć bo 240D spokojnie go owali Na pewno gdzieś schodzi podciśnienie bo zamki się nie otwierają. Znalazłem taki oto przewód do niczego nie podpięty i był wsadzony za serwem Załącznik: Tyle tego jest naj..ane w tych turbach ,że głowa mała ![]() |
Autor: | Imlal [ wt maja 05, 2015 6:44 am ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
mercfan pisze: Witam Powoli zaczynam szukać problemu zamulonego 300DT. Auto jedzie zmienia biegi ale nie ma siły takiej jak powinien mieć bo 240D spokojnie go owali Na pewno gdzieś schodzi podciśnienie bo zamki się nie otwierają. Znalazłem taki oto przewód do niczego nie podpięty i był wsadzony za serwem Załącznik: Zdjęcie-0035.jpg Tyle tego jest naj..ane w tych turbach ,że głowa mała ![]() Alda wentylowana pernamentnie - czyli cały czas zmniejszona dawka paliwa ![]() W tej rurce powinno być podciśnienie - poszukaj zaworku podciśnienia ( u mnie w W116 jest na grodzi) z wtyczka i dwoma podciśnieniami i tam powinna być podłączona ta rurka. A podciśnienie do tego zaworka idzie z tyłu silnika. Generalnie tam musi być podciśnienie i auto będzie jechać jak szatan. |
Autor: | mercfan [ wt maja 05, 2015 10:56 am ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Imlal pisze: Alda wentylowana pernamentnie - czyli cały czas zmniejszona dawka paliwa ![]() W tej rurce powinno być podciśnienie - poszukaj zaworku podciśnienia ( u mnie w W116 jest na grodzi) z wtyczka i dwoma podciśnieniami i tam powinna być podłączona ta rurka. A podciśnienie do tego zaworka idzie z tyłu silnika. Generalnie tam musi być podciśnienie i auto będzie jechać jak szatan. Faktycznie..jest zaworek i jest miejsce gdzie udało się to upchnąć.. Teraz to już czuć te 125KM ![]() |
Autor: | bary123ce [ wt maja 05, 2015 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Cytuj: W tej rurce powinno być podciśnienie - Nieprawda. Tam powinno być ciśnienie generowane przez kolektor wydechowy. Przewody idą do elektrozaworu, który działa jak zastawka bezpieczeństwa i w momencie zbyt wysokiego ciśnienia upuszcza to ciśnienie, żeby nie podać za dużej dawki paliwa przez ALDĘ. Na ww. zdjęciu widać nawet kawałek tego elektrozaworka na ścianie grodziowej. Na Twoim miejscu od razu bym wyczyścił element w kolektorze wydechowym, od którego idzie wskazana przez ciebie rurka plastikowa. On najczęściej jest zawalony nalotem i sadzą. Pisałem Ci już, że Twoja ALDA nie była jeszcze podkręcana, bo posiada plastikową oryginalną zaślepkę. Pod nią jest regulacja dawki, z tego co pamiętam wykręcając śrubkę możesz zwiększyć moc jeszcze bardziej, ale szkoda silnika. |
Autor: | mercfan [ czw maja 07, 2015 1:36 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Tak na początku to nie o mnie Ci zapewne chodziło bo to mój pierwszy temat o tym silniku na forum. A wskazana przeze mnie plastikowa rurka nie idzie od kolektora tylko od aldy..od kolektora idzie przewód gumowy. Co do kolektora to wyczyszczę go tak jak mówisz.Dla mnie ten silnik to i tak już trochę inna bajka..muszę się zaopatrzyć w jakieś schematy itp. |
Autor: | bary123ce [ pt maja 08, 2015 5:06 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Jak może od kolektora iść gumowy? tam ma być sztywna rurka, taka jak pokazałeś na foto. Najczęściej zapchany jest początek od kolektora. Jeżeli masz gumowy wężyk to coś nie tak. proszę bardzo: https://www.youtube.com/watch?v=yyYAMpuqRwg |
Autor: | mercfan [ pt maja 08, 2015 9:34 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Ok rozumiem czyli jest to zmienione u mnie. To jest ten przewód który zaznaczyłem..z tym ,że teraz też widzę na schemacie ,że od kolektora powinien być od dołu zaworu a jest od boku czyli zamienione z rurką która wychodzi z aldy. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | bary123ce [ pt maja 08, 2015 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
W układ rurki od kolektora do ALDY włączony jest zaworek, który ma upuszczać ciśnienie, gdy jest ono za wysokie. Ale ja kiedyś miałem to pominięte w aucie i nic się nigdy nie działo, pod warunkiem, że nikt nie majstrował przy regulacji ALDY. U Ciebie jest serwisowa zaślepka plastikowa, więc myślę, że nie ma obaw. |
Autor: | mercfan [ sob maja 09, 2015 9:19 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 300DT nieszczelność podciśnień - problem |
Ok dzięki.Podłączyłem to tak jak ma być,wyczyściłem wyjście z kolektora różnica jest duża niż na początku ale chyba nie jest jeszcze do końca ok.Trzeba się bardziej zagłębić w temat tego silnika ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |