MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
w123 - NAWIEW - Cos cienko dmucha https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6659 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | qzyn [ sob cze 12, 2004 8:30 pm ] |
Tytuł: | w123 - NAWIEW - Cos cienko dmucha |
Ave, Moze zbyt wiele wymagam, ale zapytam: CZY NAWIEW NA SZYBY W W123 POWINIEN DAC RADE Z PARA WODNA PRZY 3 OSOBACH NA POKLADZIE??. U mnie przy 3 osobach szyby zachodza para. Ponadto wydaje mi sie, ze w celu lepszego osuszenia powinienem dac troszke ciepelka na kazda strone, tymczasem wlaczajac ciepelko para osiada jeszcze szybciej, jakby wydajnosc ukladu spadala. Moze ktos poradzi jak dostac sie do dmuchawy i jak wyczyscic nagrzewnice?? Zaczne od tego. Ponadto mam wrazenie, ze nie ma 3 biegu smigielka i to moze byc rowniez w czesci odpowiedzialne. W czym szukac - silnik dmuchawy czy przelacznik?? Jak tam sie dostac coby krzywdy Mercedes nie zrobic?? Prosze, radzcie bo lubie w123 ale znam sie cieniutko. Dopiero czynam praktyke z MB. Pozdrawiam |
Autor: | Gerri [ sob cze 12, 2004 11:15 pm ] |
Tytuł: | |
"Mercedes nie kapie olejem, Ona tak znaczy teren" Ha , ha ! Rewe! Mogę puścić dalej? Dmuchawa jest nad nogami pasażera obok kierowcy (lub pasażerki, zależnie od okoliczności i upodobań) zdjąć trzeba niebo pod deską rozdzielczą a potem słuchać gdzie szumi. W punkcie ostatnim (3 bieg) zazwyczaj jest winien przełącznik dmuchawy (zaśniedziałe styki) ew. rezystory regulacyjne, ale prawdopodobieństwo tego zdarzenia szacuję na ok. 10 % Odnośnie parowania możesz mieć rację, na powierzchni nagrzewnicy mogło zebrać się dużo zanieczyszczeń które chłoną wodę i powodują nawilżanie powietrza kierowanego do wnętrza. Pzdr. Gerri |
Autor: | and6412 [ sob cze 12, 2004 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak jest w W123, ale u mnie w w107, drugi raz za nagrzewnice się już nie wezmę, choćbym miał w zimie w rękawiczkach jeździć ![]() ![]() To tylko tak wtrącam, żebyś się 10 razy zastanowił zanim wpakujesz się w taka robotę jak ja (ja musiałem), ale powtażam nie wiem jak jest w W123. Pozdrawiam i życzę powodzenia. |
Autor: | qzyn [ ndz cze 13, 2004 7:58 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: "Mercedes nie kapie olejem, Ona tak znaczy teren"
Ha , ha ! Rewe! Mogę puścić dalej? (...) Pzdr. Gerri Oczywiscie, pozwalam ![]() Dzieki za porade, w najblizszych dniach pogrzebie wewnatrz i mam nadzieje, ze dam rade. Co do nagrzewnicy, to moze uda sie jakos wyczyscic bez demontazu. W Vito taki patent przeszedl. Tam bylo nieco inaczej, ale do nagrzewnicy byl fajny dostep od strony gornych kratek wentylacyjnych. Jeszcze raz dzieki Pozdrawiam |
Autor: | Maniek [ ndz cze 13, 2004 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Co do nagrzewnicy to powiem że nie wyciąga się łatwo. Jak by Cie jednak korciło to zrobić to wygospodaruje sobie ze 2 - 3 dni wolnego ![]() Co do Twoich problemów z parowaniem szyb przyszedł mi do głowy taki pomysł coby sprawdzić czy ktoś bardzo mądry nie zatkał Ci wlotów powietrza do dmuchawy szmatami. (taki amatorski filtr przeciwpyłkowy który chłonie wilgoć i powoduje korozje ściany) Zdejmij kratki na podszybiu i sprawdź. |
Autor: | qzyn [ ndz cze 13, 2004 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: Co do nagrzewnicy to powiem że nie wyciąga się łatwo. Jak by Cie jednak korciło to zrobić to wygospodaruje sobie ze 2 - 3 dni wolnego
![]() Co do Twoich problemów z parowaniem szyb przyszedł mi do głowy taki pomysł coby sprawdzić czy ktoś bardzo mądry nie zatkał Ci wlotów powietrza do dmuchawy szmatami. (taki amatorski filtr przeciwpyłkowy który chłonie wilgoć i powoduje korozje ściany) Zdejmij kratki na podszybiu i sprawdź. 2-3 dni??? niezle perspektywy. A co do szmat, to mam inny efekt, w czasie wczorajszej ulewy z nawiewu zimnego powietrza (srodkowe nawiewy) zdarzyly sie wylatujace krople wody. Nie napawa mnie to optymizmem, ale musze temu dac rade... Pozdro |
Autor: | and6412 [ ndz cze 13, 2004 11:49 am ] |
Tytuł: | |
Jakbyś jednak zdecydował się podjąć bój, to opowiem Ci o moich problemach i ich rozwiązaniu (pamiętaj że to inny model auta, ale sądzę, że będzie podobnie) 1) 90% problemu sprawiał taki profil w poprzeg auta (pod deską rozdzielczą), bez niego robota byłaby łatwa i przyjemna ![]() ![]() 2) Musiałem zdjąć całą deskę rozdzielczą, co do spokojnych zajęć nie należało (na szczescie zrobilem to pare miesiecy wczesniej ![]() 3) Nagrzewnicę (razem z tymi plastikami od nawiewów) musiałem rozmontować w aucie i wyciągać po kawałku, podobnie w drugą stronę ![]() 4) Objemki od wężyków do nagrzewnicy dało się odkręcić tylko po uprzednim zdjęciu kratek wlotów powietrza na przednim podszybiu (przez parę ładnych godzin kminiłem, jak te szwaby zdołały to zakręcić ![]() ![]() 5) później wpadłem na to, że przy okazji wartałoby przepłukać jakimś specalnym specyfikiem nagrzewnicę, żeby miała większą wydajność (osady), niestety u mnie tego nie zrobiłem 6) przygotuj się, że znajdziesz duuużo zabytkowych rzeczy ![]() ![]() ![]() 7) A szalę przepełniło to, że jakiś debil wcześniej przykleił nagrzewnicę do tych plastików klejem, o Chryste ile ja się naskrobalem nożykiem żeby to odzielić ![]() ![]() |
Autor: | Marcin S [ ndz cze 13, 2004 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
było odrazu pisać że Ci po ulewie woda leci ze środkowych nawiewów ![]() więc tak - banalna sprawa ![]() zbiera Ci się woda w obudowie wentylatora, zaraz spytasz jakim sposobem ![]() pod wycieraczką która obsługuje "pasażerską" częśc szyby przedniej na podszybiu jest taki otworek odplywowy, jak odkręcisz całe ramie wycieraczki ( 13mm ), to będzie doskonale widać. Teraz musisz wziąść drucik i przeczyściś ten odpływ - jak nie pomoże... tak jak u mnie ![]() odkręcasz oba ramienia wycieraczek , zdejmujesz plastikowe kratki, bierzesz mały srobokręcisz ( jak ktos już to kiedyś robił to wiertarke, bo plastikowe zatrzaski są jednorazowe i potem trzeba nitować ) otwierasz maske i nad uszczelką maski masz dokładnie 4 zapinki ( jeśli nei otwierane) lub 4 nity ( jeśli już to kiedyś rozkładał ). A i jeszcze sa 2 wkręty przy szybie pod kartkami-wlotami ( które i tak trzeba zdjąć ). Teraz moczysz srubokręcić w oleju i podwarzasz uszczelkę przedniej szyby od podszybia. teraz tylko zdjąć ten metalowy "dekiel" podszybia, od konstrukcji ( ściana grodziowa - uszczelką przedniej szyby ) i już masz wszystko ma wierzchu ![]() teraz doskonale widać odpływ z pod tego czpienia napędu ramienia wycieraczki - powinien odprowadzać wode do odplywu - takiego dużego gdzie są odpływy do komory silnika.... teraz tylko poczyścić, kupić mase uszczelniającą żeby to dobrze szczelnie poskładać i już wszystkie klopoty odchodzą. teraz zdejmuszesz z nad nóg pasażera osłone,po lewej stronei jak zajrzysz pod deske/ i na konsole jest wentylator , kluczem 8mm odkręcasz wentylator, wyjmujesz go - tylko jeszcze odłącz go od instalacji - wiązką jest przy wentrylatorze, ale tak niefartownie umiejscowiona że się troche namęczysz zenim odlączysz.... wyjmiesz wentylator z konsoli/nawieu i będziesz mial wode ( ta deszczową ) w obudowie - wysuszyć , dokładnei dzezynfekowac płynem do mycią szyb - jak nei umyjesz to zacznie śmierdzieć ![]() Nie ruszaj NAGRZEWNICY , lepiej sprawdz jak działają zaworki do nagrzwnicy, umieszczone sa one w komorze silnika po lewej stronie ( przed pasażerem ) jak poruszasz pokrętłami w kabinie to i tu powinno się zamykać otwierać - i chyab masz przerdzewiałe te druty do sterowanie / lub co bardziej prawdopodobne zpadły zaczepy z prowadznic zaworka, lub prowadnie popękały ![]() ![]() jak chcesz umyć nagrzewnice , to jak wyjmiesz wentylator nawieru i wsadzisz łape w konsole to napewno nagrzwnice znajdziesz ![]() |
Autor: | qzyn [ ndz cze 13, 2004 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
WIELKIE DZIEKI. Sam dochodzilbym do tego wiele godzin lub dni. Uplyneloby wiele czasu i piwa z butelki. W poniedzialek do boju, chociaz wstepny poglad zrobie. Zalezy jak Zona iedzwiadka wroci z robotki... Pozdrawiam Ps. poiadam dopiero od 2 miesiecy i powoli wracam do stanu OK NIE WYTRZYMALEM Pobieglem do autka i gotowe. Woda w dmuchawce. Zapchany odplyw pod wycieraczka. Zapchany uszczelnieniem takim gabkowym. Zerwalem plastikowe "nity" i zrobione. Jutro kupie mase uszczelniajaca i wszelakie koleczki. 3 predkosc jest po wyczyszczeniu wtyczki wchodzacej do wentylatora. Musze pomyslec o remoncie silnika nawiewu, bo szczotek kawal ale komutator wytarty na jakies 0.3-0.4 mm. Jeszcze raz dzieki za pomoc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |