MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 04, 2015 5:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Witam
Powoli zaczynam szukać problemu zamulonego 300DT.
Auto jedzie zmienia biegi ale nie ma siły takiej jak powinien mieć bo 240D spokojnie go owali
Na pewno gdzieś schodzi podciśnienie bo zamki się nie otwierają.
Znalazłem taki oto przewód do niczego nie podpięty i był wsadzony za serwem

Załącznik:
Zdjęcie-0035.jpg
Zdjęcie-0035.jpg [ 169.4 KiB | Przejrzano 6140 razy ]


Tyle tego jest naj..ane w tych turbach ,że głowa mała [chory]

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: wt maja 05, 2015 6:44 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt lip 20, 2001 2:00 am
Posty: 67
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
mercfan pisze:
Witam
Powoli zaczynam szukać problemu zamulonego 300DT.
Auto jedzie zmienia biegi ale nie ma siły takiej jak powinien mieć bo 240D spokojnie go owali
Na pewno gdzieś schodzi podciśnienie bo zamki się nie otwierają.
Znalazłem taki oto przewód do niczego nie podpięty i był wsadzony za serwem

Załącznik:
Zdjęcie-0035.jpg


Tyle tego jest naj..ane w tych turbach ,że głowa mała [chory]


Alda wentylowana pernamentnie - czyli cały czas zmniejszona dawka paliwa [zlosnikz]
W tej rurce powinno być podciśnienie - poszukaj zaworku podciśnienia ( u mnie w W116 jest na grodzi) z wtyczka i dwoma podciśnieniami i tam powinna być podłączona ta rurka. A podciśnienie do tego zaworka idzie z tyłu silnika.
Generalnie tam musi być podciśnienie i auto będzie jechać jak szatan.

_________________
Pozdrawiam

Imlal
W116 300SD 80r. automat
W124 300E 91r.automat
W107 280 SLC 81r. automat - był


Na górę
Post: wt maja 05, 2015 10:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Imlal pisze:
Alda wentylowana pernamentnie - czyli cały czas zmniejszona dawka paliwa [zlosnikz]
W tej rurce powinno być podciśnienie - poszukaj zaworku podciśnienia ( u mnie w W116 jest na grodzi) z wtyczka i dwoma podciśnieniami i tam powinna być podłączona ta rurka. A podciśnienie do tego zaworka idzie z tyłu silnika.
Generalnie tam musi być podciśnienie i auto będzie jechać jak szatan.


Faktycznie..jest zaworek i jest miejsce gdzie udało się to upchnąć..
Teraz to już czuć te 125KM [oczko] Dzięki.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: wt maja 05, 2015 9:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:

W tej rurce powinno być podciśnienie -

Nieprawda. Tam powinno być ciśnienie generowane przez kolektor wydechowy. Przewody idą do elektrozaworu, który działa jak zastawka bezpieczeństwa i w momencie zbyt wysokiego ciśnienia upuszcza to ciśnienie, żeby nie podać za dużej dawki paliwa przez ALDĘ. Na ww. zdjęciu widać nawet kawałek tego elektrozaworka na ścianie grodziowej.
Na Twoim miejscu od razu bym wyczyścił element w kolektorze wydechowym, od którego idzie wskazana przez ciebie rurka plastikowa. On najczęściej jest zawalony nalotem i sadzą. Pisałem Ci już, że Twoja ALDA nie była jeszcze podkręcana, bo posiada plastikową oryginalną zaślepkę. Pod nią jest regulacja dawki, z tego co pamiętam wykręcając śrubkę możesz zwiększyć moc jeszcze bardziej, ale szkoda silnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw maja 07, 2015 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Tak na początku to nie o mnie Ci zapewne chodziło bo to mój pierwszy temat o tym silniku na forum.
A wskazana przeze mnie plastikowa rurka nie idzie od kolektora tylko od aldy..od kolektora idzie przewód gumowy.
Co do kolektora to wyczyszczę go tak jak mówisz.Dla mnie ten silnik to i tak już trochę inna bajka..muszę się zaopatrzyć w jakieś schematy itp.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 5:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak może od kolektora iść gumowy? tam ma być sztywna rurka, taka jak pokazałeś na foto. Najczęściej zapchany jest początek od kolektora. Jeżeli masz gumowy wężyk to coś nie tak.
proszę bardzo: https://www.youtube.com/watch?v=yyYAMpuqRwg

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Ok rozumiem czyli jest to zmienione u mnie.
To jest ten przewód który zaznaczyłem..z tym ,że teraz też widzę na schemacie ,że od kolektora powinien być od dołu zaworu a jest od boku czyli zamienione z rurką która wychodzi z aldy.

Załącznik:
Zdjęcie-0035.jpg
Zdjęcie-0035.jpg [ 38.67 KiB | Przejrzano 5993 razy ]

Załącznik:
Vacuum Diagram.jpg
Vacuum Diagram.jpg [ 62.37 KiB | Przejrzano 5993 razy ]

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
W układ rurki od kolektora do ALDY włączony jest zaworek, który ma upuszczać ciśnienie, gdy jest ono za wysokie. Ale ja kiedyś miałem to pominięte w aucie i nic się nigdy nie działo, pod warunkiem, że nikt nie majstrował przy regulacji ALDY. U Ciebie jest serwisowa zaślepka plastikowa, więc myślę, że nie ma obaw.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob maja 09, 2015 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Ok dzięki.Podłączyłem to tak jak ma być,wyczyściłem wyjście z kolektora różnica jest duża niż na początku ale chyba nie jest jeszcze do końca ok.Trzeba się bardziej zagłębić w temat tego silnika ;)

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl