MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem ze Strombergiem 175CD https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67045 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Nemo [ sob sie 29, 2015 9:57 pm ] |
Tytuł: | Problem ze Strombergiem 175CD |
Co się mogło stać z moim gaźnikiem Stromberg 175 CD. Zalewa mi wszystko benzyną, która leci nawet z filtru powietrza. Auto 10 lat temu było wstawione do garażu w pełnej krasie i sprawności. Teraz już od tygodnia walczę o jego ponowne uruchomienie. Nie da się jeździć. Benzyna leje się ciurkiem i motor gaśnie. |
Autor: | hruścik [ ndz sie 30, 2015 1:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem ze Strombergiem 175CD |
Gaźnik i tak musisz zdemontować z kolektora ,odkręcasz spód,sprawdzasz sprawność zaworka i kondycję pływaka,odkręcasz dekielek zaworka przelewowego na 100% membrana jest do wymiany czyli twarda.Tyle na szybko |
Autor: | Nemo [ ndz sie 30, 2015 11:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem ze Strombergiem 175CD |
Chociaż już dwa razy rozbierałem ten gaźnik zrobię to jeszcze raz. Który to jest zaworek przelotowy? Gdzie dokładniej jest? |
Autor: | Nemo [ pn sie 31, 2015 11:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem ze Strombergiem 175CD |
Jak powinna być ustawiona ta mała dźwigienka naciskająca taki maleńki zaworek (co to za zaworek w takim czarnym słupku? Czy rozszerzająca się pod wpływem ciepła bi-met sprężyna powinna działając na ten zaworek przy zimnym silniku powinna go wgniatać czy nie? Pzdr. |
Autor: | Nemo [ ndz wrz 06, 2015 1:34 pm ] |
Tytuł: | Re: Problem ze Strombergiem 175CD |
Widzę, że problematyka gaźnika Stromberg jest mało znana także wielu innym kolegom. Opiszą zatem jak w międzyczasie poradziłem sobie z tym problemem u siebie. Otóż rozebrałem caluteńki gaźnik po raz kolejny ale tym razem namoczyłem wszystkie części przez całą noc całkowicie zanurzone w alkoholu izopropylowym. Następnego dnia dodatkowo jeszcze opłukałem każdy element w nowej porcji tegoż alkoholu. Wielokrotnie przedmuchałem wszystkie nawet najmniejsze kanaliki silnym strumieniem powietrza i bardzo dokładnie złożyłem całość. Po ponownym zamontowaniu go do silnika, motor odpalił za pierwszym razem. Dodatkowo jeszcze ustawiłem ssanie i chodzi jak nowy. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi, które chociaż nie prowadziły w linii prostej do skutku ale dając mi wskazówki pomogły rozwiązać problem, który wydawał się nierozwiązywalny. Szczególnie dziękuję kol. "hruścik", którego uwaga naprowadziła mnie na właściwą drogę działania. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |