MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67065 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | PiotrH [ wt wrz 08, 2015 10:14 am ] |
Tytuł: | [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Witam, podczas ostatniego zlotu w Kołobrzegu "A może morze XI" Kolega, od którego wiele lat temu kupiłem W115 pochwalił się, że ma do sprzedania Beczkę. Nie mogłem się oprzeć i popełniłem recydywę. Sprzedawał ze względu na nabycie W124. Prosiłem, aby o niego dbał ![]() VIN WDB12302612098764 Описание модели: ЛЕГКОВ.А/М СЕДАН Код модели: 123.026 Каталог: 222 Кузов: 11642 Двигатель: 123920 12 055465 Трансмиссия: 02 052946 Номер заказа: 0722616821 Фары: BOSCH Интерьер: 934 Velours Dattel Цвет: 904 (БАЗОВЫЙ КОМПЛЕКТ) dunkelblau 1976 - 1985 260: ОТМЕНА ОБОЗНАЧЕНИЯ МОДЕЛИ НА КРЫШКЕ БАГАЖНИКА brak znaczka na tylniej klapie 410: МЕХ. КП 5-СТУП. Elektryczny szyberdach 420: КОРОБКА ПЕРЕДАЧ FSG (5+E МЕХАНИЧЕСКАЯ КП) automatyczna skrzynia biegów floor shift (from 01.01.1963) 430: ПАКЕТ OFFROAD zagłowki z tyłu 466: АКТИВНАЯ ОПОРА ДВИГАТЕЛЯ centralny zamek 533: ДИНАМИК СПЕРЕДИ И СЗАДИ - БЕЗ РАДИО - Urządzenie przeciw interferencji radiowej 673: АКБ С УВЕЛИЧЕННОЙ ЕМКОСТЬЮ akumulator o zwiększonej pojemności 870: Podgrzewane siedzenie kierowcy 871: ДАТЧИКИ ДЛЯ СИСТ. ОТКРЫВ./ЗАКРЫВ. КРЫШКИ БАГАЖНИКА Podgrzewane siedzenie pasażera 876: ПАКЕТ ФУНКЦИЙ ОСВЕЩЕНИЯ САЛОНА Oświetlenie wewnętrzne, tył Autem pocieszyłem się jeden dzień i nie mogę się przyzwyczaić do braku diesla, dziwna ta Beczka ![]() Tak to wygląda: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | voytas [ wt wrz 08, 2015 12:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
No ładne cacko ![]() Chociaż ten kolor jakiś taki dziwny... To jest oryginalny lakier? |
Autor: | PiotrH [ wt wrz 08, 2015 2:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Masz oko woytas. Powinien być 904 jak na fotce poniżej. Załącznik: Czy listwy pod tylnymi lampami nie powinny być chromowane? Załącznik: Rozumiem, że apteczka pod kolor tapicerki. Nie wiem skąd wzięła się srebrna.... Załącznik: A w ogóle to wydaje mi się, że całe auto jakoś wysoko stoi. Można ustalić jak jest wzorcowa odległość progu od podłoża? Regulują to podkładki pod sprężyny? |
Autor: | frugoman [ wt wrz 08, 2015 3:13 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Listwy są OK. Chromowany pasek jest przy motorze 280. Jeśli dobrze widzę to chyba progi masz w kolorze nadwozia... poza tym bardzo przyjemna dla oka. To jest II seria? |
Autor: | voytas [ wt wrz 08, 2015 4:30 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
frugoman pisze: To jest II seria? No właśnie też się zastanawiam... Do kiedy był montowany duży włącznik awaryjnych? Z VINu wychodzi 2 seria (chociażby kod tapicerki), ale ten włącznik awaryjnych to chyba jakiś przeszczep... No i lampy też nie teges - powinny być chyba okrągłe, prawda? M123 to dziś już niezły rarytas jest, a do tego jeszcze wyjątkowy w W123 welurowy dattel sprawiają że można przymknąć oko na lakier ![]() EDIT: Doczytałem tutaj http://www.vfw123.de/node/38 że mały włącznik awaryjnych wszedł pod koniec 1981r, więc może przesadziłem z tym przeszczepem... Przydałoby się kolejny raz podejść do tematu zmian wprowadzanych w kolejnych rocznikach bo to co mamy w polskim internecie jest dość niekompletne... |
Autor: | THC [ wt wrz 08, 2015 9:41 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Wojtek nie wymyślaj jakbys był dwa dni na forum. Takie wnętrza były już w 79 roku tzn. nowa deska, nowa kierownica i stara reszta.Ten jest modelem przejściowym z elementami I i II serii.Takie wychodziły w 79,80 i 81 roku. Reflektory są oczywiście nie oryginalne i fajnie by było wrócić do okrągłych, osłona apteczki to w ogole masakra ![]() Ale albo polakierujesz na odpowiedni odcień lub kupisz dobra, choć lepiej lakierować. Tylna kanapa i zagłówki wypalone bardzo zacznie się rozchodzic materiał. Stoi odpowiednio , w tym wrażeniu spory udział mają pionowe gumy za tylnymi kołami, psuja widok całkowicie . Wojtek do tego do czego chcesz dochodzić wystarczy to forum , a szukasz na polskim internecie hehe Akurat włącznik awaryjnych dobrze określa rocznik. Duży, a mały to dwie zupełnie inne instalacje elektryczne także tego nikt nie przekłada ani w jedną ani w druga stronę |
Autor: | voytas [ śr wrz 09, 2015 8:46 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
THC, brakuje mi typowego kalendarium które można znaleźć na niemieckich stronach... Mi zawsze trafiała się III seria i w związku z tym mam blade pojęcie o tym jak powinna wyglądać I czy II ![]() |
Autor: | PiotrH [ śr wrz 09, 2015 12:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Bardzo dziękuję za Wasze spostrzeżenia. Czyli ogólnie jest w miarę w porządku. Na lakier przymknąłem oko od razu. Może przy remoncie się zmieni, ale na razie nie wymaga w żadnym miejscu. Frugoman, progów nie zauważyłem. Przydałaby się fotka jak czarny idzie po otwarciu drzwi, będę konserwował podwozie to przy okazji się to poprawi. THC, nie ma opcji że w 250 mogły być kwadratowe reflektory? W karcie danych jest Bosch i to się zgadza. Poza tym są idealne, a okrągłych niestety nie dostałem. Gumy do wywalenia jak nie zostaną po nich dziury. Tapicerkę dostałem drugą w zapasie, na oko w lepszym stanie, może jeszcze trochę wytrzyma, bo materiał chyba nie do dostania? Kilka rzeczy do zrobienia jak zwykle jest. Komora silnika wypsikana barankiem na czarno i podszybie, które nie zostało pomalowane (za to widać oryginalny kolor). Załącznik: Pęknięta jest szybka, przy wybieraku biegów, może ktoś ma i chce sprzedać? Załącznik: Nie działa podgrzewanie foteli, bo zostały wymienione ze względu na lepszą tapicerkę. Czy da się przełożyć same maty i okablowanie? Oryginalne siodła mam. Do tego nie gra radio, bo nie ma anteny. Podobno była w szybie, ale szyba jest wymieniona. Chyba pozostaje zrobić dziurę w błotniku i założyć. Co do kalendarium chętnie bym się zapoznał ze zmianami, (może jest jakiś link) bo jeszcze nie odróżniam serii w W123, a teraz to już nie wypada ![]() |
Autor: | darul [ śr wrz 09, 2015 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Witam. Swego czasu przymierzałem się do tej beczki ale po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem że za dużo jeszcze trzeba przy niej zrobić ![]() Gratuluję bo baza jest świetna. |
Autor: | THC [ śr wrz 09, 2015 10:09 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Jeżeli z podłogi wychodza przewody z wtyczką pod fotelami, a z tych zapasowych wtyczka do pary to będzie grzać. Trzeba zdjąć tapicerkę z fotela i delikatnie wysunąć maty. Ale jedne i drugie fotele muszą być z weluru.Do każdego materiału są inne maty jedyne tex i szmata pasuje przemiennie. Reflektory kwadratowe to tylko modele dwu drzwiowe ,280 sedan i kombi, a także wszystkie inne z III serii, czyli od 83r, mniej więcej. Antena w szybie w 123 to cos jak esp i asr w serii ![]() zobacz w vin czy była i ew. na którym błotniku tu raczej lewy tylny. |
Autor: | voytas [ czw wrz 10, 2015 9:43 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
A czy kwadratowe lampy oprócz 2.8 nie były także montowane w wersji z turbodieslem? |
Autor: | PiotrH [ czw wrz 10, 2015 10:10 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Według VIN jest kod 533, jak rozumiem instalacja radiowa bez radia. Na samochodzie nie znalazłem żadnej dziury po antenie więc pytałem poprzedniego właściciela jak radio miało grać. Opowiedział historię o antenie w szybie, która została przez jego poprzednika wymieniona, bo koniecznie chciał mieć przyciemniany pasek u góry. W MB też nie widziałem takiego rozwiązania, ale inny znajomy ma tak w Porsche dlatego od razu między bajki tego nie włożyłem. Pozostaje dokładnie poszukać na błotniku z tyłu. Ktoś może kupował antenę? Chciałbym automat Hirschmanna (taki sobie wypatrzyłem, nada się? http://www.conrad.pl/Antena-chowana-z-n ... &pi=319288 ). |
Autor: | frugoman [ czw wrz 10, 2015 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Szybkę wybieraka spróbuj w ASO (jeśli występuje jako oddzielna część) często ceny za takie detale są zupełnie do przełknięcia. |
Autor: | PiotrH [ pt gru 11, 2015 9:18 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Nowy Rok się zbliża i Beczka trochę za szybko realizuje postanowienia. Ostatnio rzuciła palenie na zimnym. Po dłuższym postoju odpala, ale jak zgaśnie na nierozgrzanym silniku to następny raz może zapali po kilku godzinach postoju. Zgaszony na ciepłym silniku odpala bez problemu. Wygląda na to, że zalewa go urządzenie rozruchowe. Można to jakoś naprawić, odpiąć doraźnie? Gaźnik to dzieło sztuki, zamontowany jest tam Solex taki jak na zdjęciu. Może ktoś miał podobny problem? Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | darul [ pt gru 11, 2015 11:31 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] 250 w każdej stajni potrzebna jest Beczka |
Z tego co pamiętam, to gaźnik wymaga porządnego przeglądu i regulacji. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |