MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
regulacja wolnych obrotów M110 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67145 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojtek [ pt paź 02, 2015 6:33 pm ] |
Tytuł: | regulacja wolnych obrotów M110 |
Mam pytanie odnośnie regulacji wolnych obrotów - czy po dokręceniu do końca śruby silnik powinien zgasnąć ? u mnie przy pełnym zamknięciu jest to ok 1500, odkręcając obroty zwiększają się. Czy problem za wysokich obrotów może w takim razie być powodowany np. za bogatą mieszanką ? Nie znalazłem nieszczelności w podciśnieniach... |
Autor: | voytas [ pt paź 02, 2015 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Jeśli kręcisz właściwą śrubą i faktycznie nie jesteś w stanie zejść poniżej 1500obr/min to istnieje duże prawdopodobieństwo że jednak masz gdzieś nieszczelność... Zakładam że piszesz o obrotach przy silniku rozgrzanym do temp roboczej, a nie "na zimno". Oprócz śruby w M110 jest też zawór termiczny który podobnie jak śruba przepuszcza powietrze z pominięciem przepustnicy - może się nie zamyka? Czy w miarę nagrzewania się silnika jego prędkość obrotowa powoli spada, czy też nie? |
Autor: | Wojtek [ pt paź 02, 2015 7:20 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
![]() Kręcę 10. Jak 3 jest odłączone od 11 to obroty spadają wraz z rozgrzewaniem silnika stabilizując się ok 750 i nie ma regulacji. Jak podłączę albo zatkam 3 to obroty są stałe wraz z rozgrzewaniem i można je regulować. |
Autor: | voytas [ pt paź 02, 2015 8:45 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Tu masz moim zdaniem lepszy schemat ideowy: ![]() Element nr. 11 to zawór mający na celu puszczenie wpuszczenie dodatkowego powietrza przy nagłym zamknięciu przepustnicy (takie mam skojarzenia z czasów gdy studiowałem dokumentację tego układu). Tutaj masz opis diagnostyki tego ustrojstwa: http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... start.html Wracając do sedna... Pominięcie przepustnicy możliwe jest na 3 sposoby: - śruba nr 10 - zawór 96 który się zamyka wraz ze wzrostem temperatury bloku silnika - zawór 11 sterowany podciśnieniem Przy rozgrzanym silniku wykluczamy zawór 96 i pozostaje nam śruba i 11tka. Zawór 11 sprawdzamy odpinając na chwilę od niego podciśnienie - po ponownym podłączeniu obroty powinny na chwilę wzrosnąć o ok 500obr/min. W teorii bez elementu 11 na wolnych obrotach wszystko powinno działać OK. Zatem możesz zaślepić obydwa przewody idące do tego zaworu i sprawdzić czy wtedy śruba 10 działa jak powinna. Odłączając przewód 3 i zostawiając go luzem (bez zaślepiania) wpuszczasz lewe powietrze - nie tędy droga ![]() Dodam jeszcze że uszkodzenie na pierwszy rzut oka mało istotnego elementu gumowego nr 7 lub uszkodzenie zaworu 30 spowoduje zubożenie mieszanki i wpłynie na obroty... Sprawdziłbym zatem wszystkie te elementy bo lewizna w tym silniku potrafi wszystko spieprzyć. Pamiętaj że wszystkie 3 elementy które wymieniłem na początku mają za zadanie wpuścić dodatkowe powietrze z pominięciem przepustnicy, ale bez pomijania przepływomierza. Jeśli w ten układ wpadnie powietrze z atmosfery to będziesz miał nieprawidłowy skład mieszanki... |
Autor: | Wojtek [ sob paź 03, 2015 5:01 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
voytas pisze: Tu masz moim zdaniem lepszy schemat ideowy: ![]() Element nr. 11 to zawór mający na celu puszczenie wpuszczenie dodatkowego powietrza przy nagłym zamknięciu przepustnicy (takie mam skojarzenia z czasów gdy studiowałem dokumentację tego układu). Tutaj masz opis diagnostyki tego ustrojstwa: http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... start.html Wracając do sedna... Pominięcie przepustnicy możliwe jest na 3 sposoby: - śruba nr 10 - zawór 96 który się zamyka wraz ze wzrostem temperatury bloku silnika - zawór 11 sterowany podciśnieniem Przy rozgrzanym silniku wykluczamy zawór 96 i pozostaje nam śruba i 11tka. Zawór 11 sprawdzamy odpinając na chwilę od niego podciśnienie - po ponownym podłączeniu obroty powinny na chwilę wzrosnąć o ok 500obr/min. W teorii bez elementu 11 na wolnych obrotach wszystko powinno działać OK. Zatem możesz zaślepić obydwa przewody idące do tego zaworu i sprawdzić czy wtedy śruba 10 działa jak powinna. Odłączając przewód 3 i zostawiając go luzem (bez zaślepiania) wpuszczasz lewe powietrze - nie tędy droga ![]() Dodam jeszcze że uszkodzenie na pierwszy rzut oka mało istotnego elementu gumowego nr 7 lub uszkodzenie zaworu 30 spowoduje zubożenie mieszanki i wpłynie na obroty... Sprawdziłbym zatem wszystkie te elementy bo lewizna w tym silniku potrafi wszystko spieprzyć. Pamiętaj że wszystkie 3 elementy które wymieniłem na początku mają za zadanie wpuścić dodatkowe powietrze z pominięciem przepustnicy, ale bez pomijania przepływomierza. Jeśli w ten układ wpadnie powietrze z atmosfery to będziesz miał nieprawidłowy skład mieszanki... Sprawdziłem raz jeszcze i nie znalazłem nieszczelności... element 7 mam nowy, zaślepiałem wyjście z 30 i też bez rezultatu. Zaślepiając przewody do 11 efekt taki sam. Spróbuję tą śrubę od mieszanki ruszyć |
Autor: | voytas [ sob paź 03, 2015 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Wojtek pisze: Sprawdziłem raz jeszcze i nie znalazłem nieszczelności... element 7 mam nowy, zaślepiałem wyjście z 30 i też bez rezultatu. Zaślepiając przewody do 11 efekt taki sam. Spróbuję tą śrubę od mieszanki ruszyć OSTROŻNIE! Jeśli auto chodziło OK i nie ruszałeś śruby sterowania składem mieszanki to jej lepiej nie dotykaj... |
Autor: | Wojtek [ ndz paź 04, 2015 8:12 am ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Właśnie nie chodziło ok. Odebrałem od mechanika z odłączonym WUR (wtyczką el.) i auto mi chodziło w miarę, tylko paliło 25/100 i się zalewało. Podpiąłem WUR, to zaczęło strzelać... próbuję to ustawić tak, żeby jeździło. Ale wydaje mi się, że ktoś coś regulował w mieszance przede mną, bo wcześniej auto chodziło poprawnie |
Autor: | voytas [ ndz paź 04, 2015 9:46 am ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Wojtek pisze: Właśnie nie chodziło ok. Odebrałem od mechanika z odłączonym WUR (wtyczką el.) i auto mi chodziło w miarę, tylko paliło 25/100 i się zalewało. Podpiąłem WUR, to zaczęło strzelać... próbuję to ustawić tak, żeby jeździło. Ale wydaje mi się, że ktoś coś regulował w mieszance przede mną, bo wcześniej auto chodziło poprawnie To wiele wyjaśnia... A zapłon sprawdzony? To dużo łatwiejsze niż regulacja składu mieszanki... Może najprościej podjechać do stacji kontroli pojazdów i sprawdzić skład mieszanki na analizatorze? Jak trafisz na równego diagnostę to pozwoli Ci przy okazji co nieco podregulować... Pamiętaj żeby wyjąć imbusa zanim wkręcisz silnik na wyższe obroty! |
Autor: | Wojtek [ ndz paź 04, 2015 11:34 am ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Tak, kupiłem stroboskop na tą okazję i laserowy tachometr... docelowo poszukam jakiegoś zakładu co ma wszystkie sprzęty do k-jetronica i mi to porządnie ustawi, ale auto wraca do mechanika na poprawki i do tego czasu chcę móc się spokojnie przemieszczać ![]() |
Autor: | lemur [ pn paź 05, 2015 9:03 am ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Dostałem kiedyś namiar na fachowca w Katowicach , jakbyś chciał mogę Ci wysłać . |
Autor: | Wojtek [ wt paź 06, 2015 6:51 am ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Co prawda będę szukał w Krakowie, ale wyślij mi proszę na pw, albo na wwiecha@gmail.com - jakbym nie znalazł na miejscu, to w sumie do Katowic niedaleko ![]() |
Autor: | Szajbus0 [ sob lis 28, 2015 10:51 pm ] |
Tytuł: | Re: regulacja wolnych obrotów M110 |
Podeślę się pod temat bo chyba się nie doczekam na kceptacje swojego .... mam 114 280 i tez mi pali 25l dodatowo na P mam 1100 obrotów nie idzie już ich zmniejszyć na D jest 800 skład mieszanki jak z książki wyregulowany lambda 1.0 +/-0,05 CO 1.2%- 1.5% Wężyki od podciśnienia są nowe wszystkie uszczelki pod gaźnikiem tez gdzie szukać ? 1zl za kilometr to taniej jeździć ikarusem ... . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |